İnsanların gözlerinden veya bakışlarından neler anlatmak istediğini anlayabilir misiniz? Küçükken çoğu zaman annemin gözlerine bakarak hareket ederdim. Bana anlatmak istediklerini veya ne yapmam gerektiğini anlayabiliyordum ona bakarak. Uzun zamandır kimsenin gözlerine de o manada bakmadım, artık garip bir şekilde hissediyorum. :)
Evet, gözlerden çok şey anlamak mümkün. Detayda bahsedilen biraz daha karşındakini tanımakla alakalı. Ama hiç tanımadığınız birini de gözlerinden tanımak çok kolay. Bir terapiye katılmıştım, danışanların kendilerine bir partner bulup gözlerine uzun süre hiç ayırmadan bakmaları gerekiyordu. Ben partnerimde çok yoğun bir yorgunluk ve hüzün görmüştüm fakat bana gülümseyerek bakıyordu, bakışları hala açık ve seçik gözümün önüne gelir. Bu ilk bakışta anlaşılan türden bir şey değil aslında, sadece birbirinizin gözlerine odaklandığınızda neredeyse tam anlamıyla iç halinizi ortaya döküyorsunuz. Sonradan kendisiyle tanışma fırsatım da oldu ve hayatına dair öğrendiklerim bakışlarını doğrular nitelikteydi. Gözler gerçekten çok şey anlatıyor.
Bazı şeyler anlatılmıyor zaten. Kelimeler yetmiyor, tam anlamını doldurmuyor hislerin. Ya kalbimi açıp bakmalı içinde ne olduğunu görmek için, ya da o derinliğe inmiş diğer kişi anlayabilir gözlerime odaklandığı zaman.
Yakın çevremdekilerin , sevdiklerimin gözlerinden ne demek istediklerini anlarım da diğer insanların gözlerinden pek anlamam ve göz temasından- en azından uzun göz temasından- kaçınırım.
En İyi Cevaplar