Kendi yorumum korkuyorum acikcasi. Iste calisirken kocasiyla gelen vardi kocasinda da kafasinda sapka tarzi bisey vardi adini hatirlamiyorum korktum nedeni ise bomba mi patlatcaklar diye korktum yani dogal hakkim napayim tuhaf geliyo bana muslumanim ama bana gore abarti yani
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
+1 yılKapalı insanların haklarını savunanların önünde ilk ben giderim ama çarşaf yobazlıktır.
40 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılBu yılda, bu dönemde onu yapabildikleri için saygı duyup tebrik ediyorum açıkçası. Çünkü bugünün toplumunda sakınmak çok zorken onlar tesettürün taşıması en zor halini seçiyorlar. Allah yâr ve yardımcıları olsun...
3133 Yorumla
Soran+1 yılÖyle bir kızla evlenmek ister miydiniz?
Cevap sahibi+1 yılBen zaten tesettürlü bir hanım düşlüyorum yanımda geleceğimde nasipsd; açıkçası çarşaflı olup hakkıyla taşıyan biri olursa bu sanırım ancak bana gurur verir ama böyle biriyle evlenebilme ihtimalim çok düşük :)
Soran+1 yılNeden düşük ki : )
Cevap sahibi+1 yılTesettürü hakkıyla taşıyan dahi çok azken; diğerini bulabilmek çok daha az bir ihtimal. Ayrıca zaten hakkıyla çarşafı taşıyan biri beni kabul etmez eminim. Zira namaz kılmam oruç tutmam pek kafi olmaz onun nezdinde saniyorum...
Soran+1 yılYani kabul ederse de çarşafı çekicilik için giymistir Allah korusun boylelerinden onun dışında sozverip evlenince namaza başlayabilirsiniz nasip 😊
Cevap sahibi+1 yılAnlamadınız beni.
Ben zaten hiçbir vaktimi aksatmadan namazında, erkeğin de tesettürüne uygun yaşamaya çalışan, olabildiğince abdestli gezen biriyim. Ama o çarşaflı bayana bu kadarı kâfi olur mu acaba? dedim.
Ben tesettürlü birini dilediğimden dayı her zaman "tesettürlü birine layık olabilme" utkuyla yaşadım; ama bahsettigim biraz daha farkli bir detay :) Anlatabildim inşAllah?
Soran+1 yılPardon tam anlamamışım evet. Namaz kılan oruç tutan Rabbinin emirlerini uygulayan birini uça uça kabul eder yani sizi eder 😊 benim çarşaflı arkadaşlarım böyle. Ya şu olabilir atıyorum kız çarşaflı ve hafizdirnamaz kılıp oruç tutan erkeğin hafız da olmasını ister o zaman kabul etmez. Ama bunu önemsemeyen de var bize düşen aralıksız dua etmek duanin kabul kapısı ne zaman açık bilemiyoruz tutturursak o anı ne âlâ 😊
Cevap sahibi+1 yılBilmem; Kur-an bilmem mesela, bu en büyük eksikliklerimden. Geçmişimde bir şey yoktur ama o şekilde birinin zannetmiyorum ki kabul etsin beni. Belki de ön yargı bilemem...
Evet bahsettigim bu idi; hafız değilim mesela :)
Evet haklısınız.
Soran+1 yılEder eder kalpten inanıyorum çünkü carsaflilari iyi tanıyorum 😅😊
Cevap sahibi+1 yılBir şey diyemem valla :))
İki husus var fikren yazmak isterim. Birincisi; sonradan söz verip dinen birşeyleri kendinde kişinin değiştirmesi çok yanlış. Varsa vardır yoksa yoktur; bir bayan benim için kapanamaz Allah için kapanır. Keza ben de kimse için degişemem ancak ve ancak Yaradan için... İkinci husus; "illa hafızsam hafız isterim" de çok yanlış; Allah'a inanci ve dahi ibadeti tamsa ne hacet öteye? Kibiri andırıyor sonrası, bilmem benim fikrim :)
Soran+1 yılİki görüşünüzü de destekliyorum çok doğru
Cevap sahibi+1 yılTeşekkür ederim; desteklemenizi beklemiyordum açıkçası. Çünkü bugün insanların talep ve tepkileri çok farklı; bu söylediğimden çok daha farklı şeyler düşünüyorlar. Kimisi söz alıp evleniyor zorla kapan diyor, kimisi zorla namaza baskı yapılıyor. Halbuki ne büyük günah; dinden soğutma riski var...
Her neyse; desteklemenizden ötürü memnun oldum :) İkisine de onay vereceğinizi düşünmemiştim
Soran+1 yılYani benim için başını kapatan gün gelir başkası için aciladabilir öncelikli olarak kalbe iman girmeli meselâ küçükken hep namaz kıl derlerdi bana ailemin yanında cok iyi kılardım onlar yokken de kılmazdım çünkü namaz sevgisi yerleştirilmemişti bana ve neden kilmaliyim bilmiyordum sonra namaz kılınca ne olur kilmassam ne olur diye namazı Allah için kılmaya başladım şu anda ailemdenamazı en çok seven benim annem şaşırıyor 😅 namaz gibi örnekleri cogaltabiliriz 😊
Cevap sahibi+1 yılNe güzel maşAllah; ben de bundan bahsediyordum. Kesinlikle yapılan mümkün olduğunca gizli ve sadece Allah için yapılmalı; yoksa günah olur ancak yapılan.
Soran+1 yılAynen öyle ortak bir payda bulduk
Cevap sahibi+1 yıl:))) sonunda diyorsunuz sanırım
Soran+1 yılYok en başta başta sizin yorumunuz hoşuma gitti herkes carsaflilari topa tutarken :D
Soran+1 yılBaşta da*
Cevap sahibi+1 yılBir milyon erkeğe sorsak; "çarşafli bir bayanın yanımda olmasından gurur duyarım" gibi bir cevabı saniyorum çooook ama çok azı verirdi. Kalbendi benim cevabım ama toplumdaki genel kanı belli; "farklı buluyorlar".
Soran+1 yılYa bir de ürküyorlar.
Cevap sahibi+1 yılÇok tatlı görünüyor bence; ürkmeleri garip :))) Üzerine makale yazabilirim varya Türkçe ve İngilizce
Soran+1 yılYa birde erkek böyle bir kızla evlenmek istese de ailesi reddedebilir sertçe
Cevap sahibi+1 yılTabi; bu da bir ihtimal. Bir sürü soru sorulur; ama imanlı bir aile çok yadırgamaz. Annem mesela boyle biriyle çıksam karsilarina cok şaşırır ama kabul eder eminim.
Soran+1 yılAnnenizin de başı kapalı değil mi
Cevap sahibi+1 yılElbette; annem kendini bildi bileli namazında Kur-an'ındadır o açıdan zannetmem ki kabul etmesin...
Soran+1 yılÇok güzel birsey sizi de bu bilinçle yetiştirmesi daha da güzel
Cevap sahibi+1 yılEstağfirullah; açıkçası zamanla anladım ki ben tesettürlü biriyle olmalıyım o zaman kendime sordum acaba öyle bir hanımı hak edebiliyor muyum diye, sonrasındaki yaşantım "talep edebilme hakkını elde etmeye yönelik" oldu. Annem zaten her şeyim; askerde olunca daha da anladim kıymetini, bu zor günler onsuz hayatta geçmezdi sanıyorum Allah onun her mânada yokluğunu göstermesin inşAllah 🙏
Teşekkür ederim.
Soran+1 yılBu da doğru bir nokta nasıl birini istiyorsak öyle olmalıyız ama genelde insanlar gençliklerinde bunu önemsemiyor meselâ 1 sürü sevgili geçmişi oluyor erkeğin temiz bir kız istiyor bu da yanlış. Amin inşallah
Cevap sahibi+1 yılAynen katılıyorum. Bir sürü sevgilisi oluyor, bir sürü yaşanmışlık oluyor ve sonra tertemiz birini talep etme cüretini gösteriyor erkekler. Tam o aşamada kızların tavrı giriyor araya; bazen kendi dengi olmayanı kabul ederek çok büyük yanlışlara düşüyorlar bazense olması gerekeni yapıp karşısındakinin kendisi gibi olmasını diliyor ve ona göre seçiyorlar. Bu konu mühim; kızların kendileri neyse ona göre seçmeleri lazım eşlerini; yoksa ebedî mutsuzluk onları bekliyor her anlamda...
Soran+1 yılYa 😢 benimle evlenmek isteyen bir oğlan var ve geçmişinde çok kızlar olmuş ama şimdi çok dindar abdestli namaz li kafam karışık
Cevap sahibi+1 yılÇok özür dilerim; cümlelerimle kırmak istemezdim, katiyen şahsi algılamayın. Siz ne iseniz onu talep edin; birileriyle ileri gitmiş biriyle ben evlenemem; sevgilileri olmuş biriyle de evlenemem ve bu durum beni yer bitirir çünkü ben öyle biri değilim. Siz nasil iseniz öylesini talep edin; ama seviyorsanız bilemem, ben biraz duygusal ve sahiplenici biriyim açıkçası geçmişi kabarık birinin yaşanmışlığını kaldıramam Allah korusun
Soran+1 yılBenim hiç sevgilim olmadı imam hatip okudum erkeklerle hep mesafem oldu 12 yaşından beri kapaliyim şu anda da çarşafa gireceğim için sordum dün bu soruyu carsafimi siparis de ettim ben böyle biridiyim işte
Soran+1 yılZaten bu oğlan da benimle sevgili olmak istemiyor evlilik için görüştük bir kere o seferde benim geçmişim kötü ama artık iyiyim dedi yani sevgili olmayacağız
Cevap sahibi+1 yılMaşAllah size; çok güzel bu gelişme sizin adınıza, Allah en güzel şekilde taşımayı nasip eylesin inşAllah ^_^ 🙏
Valla bu tamamen sizin yaşamınız; siz anladığım kadarıyla tesettürü hakkıyla taşıyan birisiniz, bu aşamadan sonra sa çarşaf istiyorsunuz; bunlar çok güzel şeyler. Ama o erkek neler yaşamış ne tip münasebetlerde bulunmuş bilemem; tek tavsiyem sizi hak etmeyen birine varmayın. Evlilik çok ince bir karardır; ben toplumda kendine denk olmayan erkeklere evet diyen bayanları görünce üzülüyorum. Şayet evlendikten sonra bazı duyacaklarınız sizi kahredecekse sakın ola uzak durun ama konuşup sizi rahatsız etmeyeceğine de karar verirseniz evet diyebiirsiniz. Ben bayan olsam kabul etmezdim; ama belki de çok mutlu olacaksınız kim bilir? Arkadaşlarınıza danışın, ferahlarsınız; acele etmeyin. Allah yâr ve yardımcınız olsun bu süreçte.
Soran+1 yılAminn oglanla çok benziyoruz karakter olarak da aileler olarak da yüzümüz bile benziyor😀 yani bunu duymasam hiç düşünmeden kabul ederdim ama bu da ürkütüyor 😁
Cevap sahibi+1 yılÜrkütmesinden doğal bir şey yok :))
Açıkçası ben belki sevmediğim ama konuştuğum insanlardan sırf geçmiş ve toplumdaki karşı cinse olan üslubundan dolayı vazgeçerim geçtim de. Ama yanlış yönlendirmek de istemem belki de nasbiniz o ve mutlu bir yaşam sizi bekliyor kim bilir :)
Soran+1 yılIstihareye yatacağım bakalım 😌
Cevap sahibi+1 yılSöyleyecektim ama karışmak istemedim; istihare en doğrusu olacaktır bence de ^_^
Soran+1 yılYok karisabilirsiniz zaten çok sohbet ettik :D
Cevap sahibi+1 yıl:))) olsun; yerimi bileyim dedim. Umarım verdiğiniz karar hayırlı olur; sahip olduğunuz değerler evliliğinize değer katmalı ki eşsiz huzur olsun
Soran+1 yılOnun daha askerliği var bence 20 yaşındayım 1 yıla kadar da kararımı net veririm inşallah 😊
Soran+1 yılBende*
Cevap sahibi+1 yılİnşAllah :) Askerlik zor; ben de askerim şu an, gece uyumamamın sebebi gece görevli olmamdı birazdan da istirahate geçeceğim.
Evlilik çok zor karar; çok ince düşünmek gerekiyor, düşünsenize hayat boyu aynı kişiyle aynı yerde kalıp hayatı paylaşmak... Öyle bir bütünleşme olmalı ki ufak pürüzler dışında aksilik olmamalı. Mesela hep hayalimdir eşimle cemaat olabilmek bazen; buna tamamen ters bakarsa gururum kırılmaz mı benim? Kırılır elbet; gönül bir sırça köşk...
Cevap sahibi+1 yılÖyle bir kızla evlenmek ister miydiniz çok tatlı bir soruydu, sonrasında beni tam olarak tanımamanıza rağmen aslında çarşaflı bir kızın pekâlâ seve seve beni isteyebileceğini de söylemeniz çok güzeldi; sohbetiniz tebessümüme sebep oldu :) Teşekkür ederim gerçekten...
Soran+1 yılEvet askerlik zordur Allah korusun sizi evinize sağ salim dönmeyi nasip etsin: )
Aynen evlilik zor bir karar yanlış insanı seçmişseniz cehennem yoksa cennet misali gibi. Ve çok da fedakarlık isteyen bir kurum iki tarafta fedakarlık yapmalı.
Bu oğlanla tek uyuşamadığım nokta benim sevgilimin olmaması onun çok sevgilisinin olması idi. Yani bunu normal karşılayan olduğu gibi bu ileri de de aldatır diyenler de var. Ama herşey nasip nasipten öte yok yok şu hayatta payımız a düşen en güzeli değil en hayırlısı olsun:) . Eşinize de evlilik görüşmesinde cemaatle namaz istiyorum dersiniz bu oğlan bana evde dersler yapacağız demişti meselâ 😀 o da kabul ederse yola çıkarsınız birlikte :)
Soran+1 yılYa aslında çok konuşmayla taninmiyabiliyor karşı kendini tanıtmadan anlayabiliyorsunuz az da olsa sizde bunu anladım ben teşekkür ederim güzel sohbetimiz için 😊
Cevap sahibi+1 yılAmin inşAllah 🙏
İleride aldatır diye yorumlanabilir ama ben "sizin kadar temiz" kalmamış diye yorumlarım. Ne kadar ileri gittikleri ise başka konu.
Aynen öyle; hakkımızda hayırlısı inşAllah, Allah hayrı versin evvela.
Yok ben öyle biri değilim; yani benim dileğim ben dile getirince olmamalı, onun da içinde varsa olmalı ve bana eşlik etmeli. Yolsa zorlama kuşkusu içimi yer benim :)
Asıl ben teşekkür ederim.
Soran+1 yılAnladığım kadarıyla duygusal ve karşı tarafın hissetmesini isteyen birisiniz. Sizin yorumunuz sağlık keşke herkes hassas olsa birşey dillendirirken
Cevap sahibi+1 yılEvet duygusalım; bunlar da çok hassas konular ve evet hassasiyetle yaklaşmak gerekiyor bence :) Yoksa hem kırıcı, hem fevri olunur.
Soran+1 yılSadece duygusallık değil empati yeteneği de mevcut:D aynen öyle
Cevap sahibi+1 yılTanıyor gibi konuşuyorsunuz :)))
Teşekkür ederim.
Soran+1 yılİnsanları iyi analiz edebilirim eğer aramda duygusal bir bağ yoksa 👧 hatta onlara kendilerini anlattığımda oha biz bile hakkımızda bu kadarını bilmiyorduk derler :D rica ederim
Cevap sahibi+1 yılNe güzel :))
Ben de dedim belki daha önce yorumlarda falan karşılaşmışızdır; yanılmışım, siz iyi tahlil etmişsiniz ;)
Soran+1 yılYok yok karşılaşmadık ilk kez gördüm ilk kez konuştum sizinle 😃
Cevap sahibi+1 yıl:))) memnun oldum; nereden nelere konuşuldu işte, güzel şeyler bunlar. Bana da kattıkları oldu muhabbetin ^_^
Soran+1 yılGerçekten mi muhabbetim güzel değildir aslında 😊
Soran+1 yılBende memnun oldum : ))
Cevap sahibi+1 yılGerçekten :)) Muhabbeti güzel kılan ortak paydadır; olması gereken tondan karşılıklı anlayışla konuşunca tabi ki keyifli oldu
Soran+1 yılTeşekkür ederim çok sevindim 😊
Cevap sahibi+1 yılRica ederim; teşekkür bana ait ^_^
Soran+1 yılArada konuşuruz yabu tarz ortak paydaları😀😁😄
Cevap sahibi+1 yılElbette; siz nasıl dilerseniz ;) Zaten dediğim gibi ben de bu sohbetten bazı şeyler öğrendim Allah razı olsun, gayet de keyifliydi; neden olmasın ^_^
Soran+1 yılNe öğrendiniz meselâ?
Sizden de Allah razı olsun 😊
Cevap sahibi+1 yılAmin inşAllah :)
Benim hiçbir şekilde çarşaflı bir bayan hakkında fikrim yoktu; zira etrafımda da yok sülalemizdeki bayanların çoğunun kapalı olmasına rağmen. Ama dünden bu yana mesela benim gibi bir erkeğin hakkıyla çarşafını taşıyan biri tarafından tercih edilebilir olmasını öğrendim; bu hem benim için yeni hem de onur verici bir durumdu. Devamında çarşaflı bayanların kriterlerinden bazılarına da tanıklık ettim. Sonra altta yorumun birinde yazan bir arkadaşın edep sınırlarını aştığı anda iletişimi kestiğinizi gördüm; bu çok yerlice bir davranıştı, ki ben ne kapalılar gördüm afedersiniz burada hahara kikiri tavırlarla konuşuyorlar erkeklerle; sorsanız onlardan muhafazakarı yok, halbuki başlarındaki ayete ihanet ediyorlar. O açıdan da tebrik ederim sizi. Sonra yine aynı yerde yorumda çarşaflı bir bayanla nasıl tanışılır ve nasıl talip olunur, süreci anlatmışsınız ben çok şaşırdım ve bilgilendim. Çünkü onlarınhiçbirini bilmiyrdm, hep diyordum yüzleri belli değil nasıl oluyor bu diyen🙈
Cevap sahibi+1 yılVel hasıl kelam tanıklık etmek güzeldi bilmediğim şeylere :)) Size belki normal gelebilir ama bana gayet ilgi çekici ve farklı geldi; keyifle de eşlik ettim
Soran+1 yılBenim için de güzel şeyler ya: )
Cevap sahibi+1 yılGerçekten mi?
Bu mevzu üzerine muhabbet etmekten mi memnun kaldınız? Çok mutlu oldum mademse :))
Soran+1 yılGenel olarak sohbet etmek zevk verdi bana sizinle. Ayrıca efendi bir şekilde konuştuğunuz için de konuşmayı bitirmek istemedim benim en aradığım şey efendi bir şekilde konuşan birisi buradaki iğrenç erkekleri görünce hesabımı kapatma kararı bile aldım sonra vazgeçtim 😁
Cevap sahibi+1 yılEstağfirullah; çok incesiniz.
Az önce de yazdım hani aşağıdaki yorumdan bahsettim dikkat etmişsinizdir; o kadar seviyesizce ki yazdıkları, o kadar irite etti ki beni size yazdıklarını görünce o şekilde. Tesettür ile alakadar bir konuya gelip alenen size edepsizlik yapıyorlar; hem de soru gizli sorulmuş ve edebinizden dolayı hak ettiği şekilde cevap vermeyip seviyeli yazmanıza rağmen hala rahatsız edici şekilde yazıyorlar. Hemcinslerimden utanıyorum bu tip örnekleri görünce ben inanın ki. İnsan yerini, edebini bilecek...
Cevap sahibi+1 yılHesabı ise birkaç densiz için, af edersiniz, kapatmak akıllıca değil. Ona kalsa çoktan kapatmıştım bende; ama bakın ne güzel sorunuza gelip hem bilgilendim hem de seviyelice sohbet ettik :)
Soran+1 yılKusur sizde değil her elmanın içinde kurtta vardır 2 3 kurt elmayı kötü yapmaz değil mi😉
Cevap sahibi+1 yılAynen öyle ama maalesef genellmelere sebebiyet veren insanlardan haz etmiyorum ben; kapalı bir bayanın rahat yaşamıyla "her kapalı böyle işte" algısına sebep olması ya da sapıkça tavırlı bazı erkeklerin "erkekler böyle sapıktır işe" ihtivası bırakması gibi ;)
Soran+1 yılBen de sevmiyorumgenelleyen insanları kitleleri bir gruba koymak isteyenleri. Her konuda çok hissettirilmese de bu yapılan birşey burç bile bundan gelmiyor mu 12 tip insana uğraşıyoruz 😁 o yüzden aslolan kişinin kendisidir her insan açılmayı bekleyen bir sandık ve o sandığı acar san farklı bir dünya var 😊 tabi dışarıdan hoş bir intiba bırakmayan insanları da açmamak gerek 😅
Cevap sahibi+1 yılAhah :)))) Dimi alttaki arkadaş krize sokmuştu beni dün gece mesela; açsak baksak daha ne krizlere sokardı kim bilir edepsiz herif :D (özür diliyorum tabirden ötürü)
Soran+1 yılYok ya alttaki kişiye nispet yapmadım genel olarak insanları tanımadan yargilamamali. De tabi alttaki sapıklardan da Allah korusun😊
Cevap sahibi+1 yılBiliyorum; anladım kastettiğiniz şeyi ben alttakini örnek vererek takıldım sadece :)) Ön yargı iyi değildir...
Soran+1 yılAynen kotu birsey on yargi
Cevap sahibi+1 yılEvet :)
Hayatta her şeyi görmeli insan var ya; dünden telefonlarımız toplandı askerin biri dışarıda telefonla yakalanmış maalesef herkesinkini topladılar rica minnet aldık. Buradaki hayatla tek bağlantımız telefon; en azından birkaç şeyle uğraşıp kafa dağıtıyoruz vakit geçiyor. Şimdi maalesef alınınca herkes gerildi, vakit geçmedi vs... Bakalım pazartesi ne olacak; büyük sıkıntılar olabilir; tekrar toplayıp haftada 3 gün vereceklermiş umarim bozulur bu karar yoksa biteriz.
Sözüm ona; ben de acaba dedim yorum yazdınız mı, gelemedim ya ayıp olmuştur diye ama baktım ki 20 saat önce yazmışım siz de 6 saat önce yazmışsınız :))
Hayırlı Cumalar ^_^
Soran+1 yılTelefonsuzluk çok zor. Aynen inşallah düzelir karar 😊
Ya internet pakeyi az kalmış tasarruf moduna aldım kendimi 😀
Cevap sahibi+1 yılİnşAllah ^_^
Valla telefonum olaydı da sorunsuz internetim olmayaydı 😅 Kıymetini bil yani
Soran+1 yılÖyle demeyin ya internetsiz telefon bir işe yaramıyor ben de oyu vs de yok😅
Soran+1 yılOyun* bir de ailemden başkası aramaz beni ee evdeyim diye ailem de aramıyor 😁😂
Cevap sahibi+1 yılValla benim telefonum bir talihsizlik ile ekrani kirildi askerde 3 hafta evvel. Telefon da almak istemedim kardesim de sagolsun fedakarlik yapip kendininkini gonderdi bana :( Bu da 6 sene evvel kendime aldigim bir cihaz; gayet iyi durumda ama sadece bataryasi bitik :/ Idare etmeye çalışıyorum ne yapayim; oyun falan da yok ben de sizin gibi. Ama ailemle olan tek bağım işte; biraz da evcil biriyim derken telefon olmazsa cok fena oluyor...
Ahah :)) Ben de evdeyken oyleydi ama burada hakikaten tek sığınağım O ve ailem 🙏
Cevap sahibi+1 yılMerhaba; hesabınız hâla aktif mi?
Soran+1 yılEvet
Cevap sahibi+1 yılÇok garip şeylerden sonra artık açıkçası bazı şeylere karşı güvenimi yitirdim. Şayet rahatsızlık vermezsem birkaç konuda fikrinizi duymak istedim.
Soran+1 yılElbette buyrun dinleyeyim
Cevap sahibi+1 yılEstağfirullah.
Bu gönderiyi bulmak için 10 dk aradım :) Gizliye aldim profilimi
2 gündür gözlerim şişti benim artik.
1 senedir konuştuğum biri vardı; uğruna "tesettür" şartımı delmiş, okuyup meslek sahibi olmak şartımı delmiş ve hatta görsellik olarak da fedakarlik yaptığım biri vardı. Askerdeyim ben; 2 aydır neredeyse hiç yazmıyordu, 2 gun evvel "en başından beri sandığın gibi saf ve temiz değilim ben seni hak etmiyorum" dedi.
Elde bir sey kalmadı; ki şayet bunu diyorsa kaldıramadığım şeyler var demektir. Biriyle munasebeti olmamış hâla seviyor ama ne fayda; soğudum. Bunu nasil yorumlamaliyiz?
Ben sanıyorum çok büyük bir hata ettim; şartlarımdan vazgeçmeyip kesinlikle kriterlerime göre birini kabul etmeliydim ancak sanırım. Şimdilerde ise; "çarşaflı biriyle tanıştırılıp kendimi ona adayıp evlenmeli miyim acaba" diyorum. Bu toplum nasıl bu hale geldi? Sözlerin anlatabilecek gücü yok yaşadıklarımı.
Soran+1 yılSorularınızı yanitlayacagim inşallah da öncelikle kızın temiz olmamasından kasti ne olabilir?'
Cevap sahibi+1 yılSordum. Biriyle münasebeti konusuna istinaden ima edip sordum "o şekilde düşünme" dedi. Böyle bir şeyi duymayı dahi kaldıramyacağımı da biliyor.
Vaktiniz yok galiba; tamamdır bakın işinize.
Soran+1 yılYok estağfurullah yardım etmek istiyorum bu kadar güzel konuşmuştuk 😊
Soran+1 yılÖncelikle hani üzülerek söylüyorum ki siz taviz verdiğiniz için başınıza bunlar gelmiş dunya lik için taviz verilebilir ama dini yönden verilmesi kesinlikle doğru değil. Eğer dini yöne baksaydiniz Allah muhakkak yardım ederdi ve hani kızla 1 yıl gorusmussunuz ya ıslami olarak bu da doğru değil evlilik için görüşme 3 4 kez olabilir ancak gerisine ıslam zina diyor çarşaflı kızla evlenme faslına da geçecek olursak evet size uygun görülen bir çarşaflı ile gorusebilirsiniz ama muhakkak gecmisini sorun çünkü siz geçmişi onensiyorsunuz ve çarşaflı olup da pis karakterli insanlar olabilir. Toplum olarak bu hale gelmemizin nedeni ise verdiğimiz tavizler hepimiz taviz veriyoruz ve bu tavizler büyük bir kuleyi deviriyor. Başka sormak istediğiniz olursa ona yardım ederim😊 lütfen uzmeyin kendinizi şu anda bile bu düşünceye gelmenizin sebebi Allah ın sizi sevip korumak istemesinden
Cevap sahibi+1 yıl1 sene görüştük evet; kötü bir şey yapmadık. Onca zaman görüşmeye rağmen bakın bugün bunlar çıkabiliyor ortaya; yani tanımak gerekiyor diye düşünüyorum.
Dindar bir ailenin çocuğu; kur-an'ı da var ama tesettürü yoktu. Kapanacağını söylüyordu; benden önce de varmış bu fikri.
Ben hakikaten sarsıldım. Çünkü beklemiyordum; o bile bunu yaptıysa başkaları neler yapar kimbilir. Çarşaflı bile olsa sanıyorum geçmiş her zaman sıkıntı olacak; gidip 18inde biriyle de evlenemem temiz kalmış diye. Cidden bunları düşününce uzaklaşıyorum aşktan...
Soran+1 yılEğer kız dürüst olsa ilk anda söylerdi emin olabilirsiniz. Ilk anda soylememesi dürüst olmadığı manası taşıyor. O bile bunu yaptıysa demek de doğru değil 2 kurtlu elma hepsini pis yapmaz bakın 20 yaşına geldim ne sevgilim oldu ne de konuştuğum birisi ailem de aşırı dindar değil. Ve 24 yaşına gelip de hiç sevgilisi olmamış ne kadar masum kızlar tanıyorum. Temizlik ilk önce ruhta başlar sonra bedene geçmiş olarak yansır. Bir de sanıyorum ki kız arkadaşları olan bir kişi değilsiniz. Ee tanıdığınız bir o kız vardı o da kirli çıktı bir de buradaki kız ve erkekler çok ahlaksız
Cevap sahibi+1 yılDürüst değil; "senin gibi birine bunu yapamam; her bir dakika eğer bunu söylemeseydim ölüyordum" dedi. Aslında demeye de bilirdi...
İlk sevgilim evet. Hiç yüz yüze görüşmedik; askerden bu ay dönüyorum nasipse ve gelecekti yanima görüşecektik. Dilinden Allah, hayır düşmeyen biriydi inaninki atlatamadım şoku. Annemle konustum kadinin nutku tutuldu; benim tek derdim "acaba biriyle bir daha nasil böyle anlayabilirim?" Ayrica anladigim kadariyla hakkiyla carsafi taşıyan biriyle de olamam; çünkü ben görüşüp fikirlerini öğrenmek isterim :( hayat garip...
Soran+1 yılÇok geç söylemiş bu en son söylenecek konu değil. En başta söylenmelidir geçmiş. Anneniz de haklı. Zaten 3 -4 görüşme de bunları konuşuyorsunuz uzun uzun olabilirsiniz o yüzden
Cevap sahibi+1 yıl3-4 görüşmede nasil geçmişine dair sorular, aile ve özel yaşama dair fikir ve beklentilerini sorabilirim? Ben bunların bazılarını o kıza bile konuşamadım ki 3-4 görüşmede konuşayım o kızla...
Gerçekten çok kararsızım.
Cevap sahibi+1 yılAyrıca ben cıvıl cıvıl, her zaman keyifle vakit geçirip birbirimizleyken cocuklasabilecegimiz bir yasam hayal ediyorum esimle. Cok olgun olsam da icimde kucucuk bir cocuk var; bunlar saniyorum bir çarşaflı bayanla imlanasıza yakin...
Cevap sahibi+1 yılÖzür dilerim, vaktinizi almış olabilirim; verdiğim rahatsızlıktan dolayı üzgünüm hakkınızı helal edin lütfen...
Cevap sahibi+1 yılTeşekkürler...
Soran+1 yılRica ederim en son konuştuğumuzda n bu yana nasılsınız?
Cevap sahibi+1 yılÇok şükür; Allah'a hamd olsun ki çok daha ferah ve mutluyum. 3 gün evvel de evime döndüm askerden. Artik inşAllah her şeyi çok daha güzel olacak 🙏 Dua ve sabır her şeyin ilacı hakikaten. Size de anlattığım başıma gelen olayların şükür ki izi kalmadı geride; annem ailem yeter bana; bir de O 🙏
Siz nasılsınız?
Soran+1 yılİyi olmanıza sevindim sizi tanımadığım halde ben bile dua etmiştim muminin mumune duası geçer ya😊 aynen evlilik dışı bosvermeli bu aşk işlerini.
Bende o oglandan vazgeçtim çok üzgün değilim 😊
Cevap sahibi+1 yılAynen öyle; ben de çok daha netim artık sevmek ve evlenmek konusunda. Hiçbir şartta kriterkerimden ödün verip ne sorun yaşar ne de günaha girerim inşAllah 🙏
Mutlu ve ferah iseniz; çok mutlu oldum adınıza. Allah sizden razi olsun ki birbirimizi tanimadan birbirimize dua etmişiz; bunlar çok önemli noktalar benim için...
Soran+1 yılSiz hâlâ etmeye devam edin dua. Dua büyük kudret..
Aynen sartlarinizdan ödün vermeyin o çarşaflı da çıkar inşallah karşınıza 😊
Cevap sahibi+1 yılElbette; askerde başıma hiç olmayacak şeyler geldi ve hayata tutunmamın tek sebebi annem ve O'na olan duamdı. Beni arayan mescidde buluyordu karakolda; ya namazdayım ya tesbihte ya da annemle sohbet ediyorum... Dünyaları ayağına sersem annemin hakkini ödeyemem :)
Aynen öyle; en başından beri benim gibi olan; geçmişinde birşey yaşamamış ve tesettürlü biri dışında inşAllah kimseyi düşünmem. Öğrendim ki kadir kıymet bilmiyor insanlar; ben ancak böylesine naif bir bayanla mutlu olabilirim.
Kısmet yazılı ya; gelir çıkar birgün inşAllah en güzel şekilde 🙏
Soran+1 yılHic sevgiliniz olmadı mı geçmişte?
Cevap sahibi+1 yılYok. Zaten sevemedim de kimseyi; sevdim sandım sevememişim. Öyle safım ki bunu da sonra anladım :))
Soran+1 yılİşte ben nasıl bulacağım böyle bir erkeği 😕 malum zina akıyor heryerde
Cevap sahibi+1 yılBen de öyle düşünüyorum; nasıl bulacağım diye. Çünkü ben cidden kaldiramam öyle zina falan aman Allah korusun. Hiçbir şey yapmayan çok afedersin el ele gidip öpme yaşamış ya da yüzeysel şeyler yaşamış. iffet bu mudur? Allah korkusu yok ya kimsede...
Benim mizacım kaldiramaz valla böyle şeyleri. Oyle de birini dilerim yoksa bir ömür gurursuz hissederim kendimi
Soran+1 yılİnşallah buluruz ikimizde aminn. Sence bir erkek nişanlı değil ise neden sarı alyans takar?
Cevap sahibi+1 yılVerdiği söz vardır bir kıza :)
ya da çok aşık olduğu birisi vardır da "ilişmeyin bana" demek istiyordur.
Geçen sene lisede kızlar olur da yanaşmak ister diye evham yapıp annem takmami istemişti de ben yok demiştim :)
Amin 🙏
Soran+1 yılDiyorsun.
Başka bir seçeneği olamaz mı 😕
Cevap sahibi+1 yılHepsini yazdım açıkçası :)
Sizce ne olsun sebep?
Soran+1 yılÜzüldüm açıkçası hafta sonları gittiğim belediyenin bir kursu var orada da bir hocam var bana karşı ilgisini hissediyordum ve bu beni mutlu ediyordu çünkü kimseyle samimi olmuyor kızlarla içli dışlı değil. Abdestli namazli imam hatip okumuş ve hafız araştırmalarıma göre. Kalbim hoşlanıyor diyordu ama kendimi yalanlayip sen çarşafa girdin gözünden başka bir elini gördü nasıl hoslanacak diyordum ki geçen hafta kursa gittiğimde baktım sol elinde bir yuzuk sarı alyans bildiginiz çok üzüldüm
Cevap sahibi+1 yılSiz çarşafa mı girdiniz?
Alacağınızı söylemiştiniz de sonrasına dair birşey söylememiştiniz. MaşAllah; Allah daim etsin öncelikle, çok sevindim adınıza.
Ayrıca hocanıza dair birşey diyemem. Allah kalbinize göre verir inşAllah; ben yönlendirmiş olmayım olur mu? İkinizi de bilmem; sebepleri kendimce sıraladım ama zaten siz de benzeri şeyleri düşünmüşsünüz. Üzülmeyin hiç; aşk çok değerli birşey ve bir kez kapıyı çalar... Umarım mutlu olursunuz.
Soran+1 yılTeşekkür ederim. Evet girdim hoca carsafsiz halimi hiç girmedi gözden hoslanti olabilir mi😀 .
Bilmiyorum ya o olsun isterdim ama yaşı da 19 imiş. Sizce de bir kız mi vardır?
Cevap sahibi+1 yıl19mu? Yüzük varsa enteresanmış; ben min 25'lerinde sanmıştım.
Valla gözden olmaz hoşlantı; ama mesela ben tesettürlü yahut çarşaflı istiyorum. Biri önerilirse ya da bir şekilde dikkatimi çekerse ancak buluşulursa peçe açılırsa o zaman :))) Görünce yani ancak...
Mantık evliliğine ise hem karşıyım hem de inanmıyorum b Allah'a büyük varmasın.
Soran+1 yılYok yok 19 da üniversiteye hazırlanıyor hareketlerden oldu sanırım çünkü ben hoşlandığını hissediyorum ama yuzuk kafa kurcalayıcı gerçi yuzuk çok sahte tipli idi 😂.
Mecbur zina olmasın diye mantık evliliği yapacağım ama öncesinde konuşulur 5 6 defa 😊
Cevap sahibi+1 yılTabi zina olmaması için...
Askerde komutanım dedi ki; "Sürekli mesciddesin; yok dimi konuştuğun, hiçbir şeyle uğraşma; çalıştığın liseye gidelim, 18inden sonra söz keser 19-20 de düğün yaparsınız bir çarşaflı ile hem dünya hem ahiretini kurtarırsın" bu bana çok garip gelse; ailem ve yaşadığım ortam okumuş ve çalışan biriyle olmamı beklese de komutanımın dediği mantıksız değil...
Umarım pişman olmayız tercihlerimizden ötürü :) Hep atsın kalpler pır pır...
Cevap sahibi+1 yılHayırlı günler; nasılsınız?
Çok giremiyorsunuz sanırım :)
Soran+1 yılAynen şu sıralar internetten uzağım kendimi tamamen kitaplara verdim 😀 öğretmen olduğumuzu bilmiyordum ama kulturlusunuz:)
İyiyim siz nasılsınız?
Cevap sahibi+1 yılBen de yanlış bir şey yaptım sandım cevap gelmeyince :)
Evet öğretmenim; atamam olmadı daha ama...
Teşekkürler; ben de şu an kitap okuyorum :))))) bir bakayım dedim bildirim gelmiş. Siz ne okuyorsunuz?
Çok şükür ben de iyiyim. Askerden döndüm ya oh Yarabbime binlerce kez şükürler olsun ailemle hasret gideriyorum :))))
Soran+1 yılYok bir yanlışlık internet insanı ilimden gerçeklerden soyutluyor bir kaç günlüğüne mesguliyet azaltayım dedim:)
Dirilt kalbini kitabını okuyorum
Bolumunuz nedir?
İnşallah atamanız olur hayırlısı ile 😊
Cevap sahibi+1 yılDuymuştum bu kitabı; bitirince yorumunuzu paylaşırsanız sevinirim, belki de ben de alırım :)
Öyle tabi; ben yine de okuyorum biraz aktif biriyim herhalde ama yine de internet elbette meşgul kılıyor insanları. Nasipse; hep derim, evlenirsem birgün şayet hanım da uygun bulursa sosyal medya hesaplarını ve internetin kısıtlı halde kullanılmasını önereceğim evde :))
Allah razı olsun; ben İngilizce öğretmeniyim.
Soran+1 yılBen sosyal medyası olan erkekle evlenmeyeceğim 😂 internet bu devir de insanı cok kötü bir müslüman da yapabilir iyi bir müslüman da bilinç en önemlisi. Bilinç olmazsa google çok büyük bir tuzak..
Elbette bitireyim fikirlerimi paylaşırim.
Branşınız güzelmiş ingilizcem kötü olduğu için hep ozenirdim ıngilizcesi iyi olanlara
Cevap sahibi+1 yılGoogle çok büyük bir tuzak evet; ama iyi kullanılırsa da gerçekten mükemmel bir kaynak.
Öğrencilerin ya İngilizcesi iyi değildir ya matematiği :)) Benim Matematik kötüydü, teşekkür ederim; hayırlısıyla atanabilirim inşAllah.
Soran+1 yılAynen o yüzden bilinç olacak ki iyi kullandırtsin.
Evet benimde matematiğim çok iyiydi. Üniversite okumayı düşünmeye başladım bakalım 😊
Cevap sahibi+1 yılAynen öyle; ama yineliyorum, eşimle konuşup ortak bir kararla sosyal medya ve interneti en iyi şekilde evde kullanmayı isterim nasip olur da evlenirsem bir gün. Evde isterim ki kitap okuma saatlerimiz olsun, internetsiz vakitler geçirilsin vs.
MaşAllah; okuyun elbette, ama üniversite çok şey katacaktır size emin olun; şayet kendinizi şu ana kadar olduğu gibi muhafaza edip sadece kişisel gelişiminize ve derslerinize bakarsanız; zaten öyle bir izlenim bıraktınız bende. Allah gönlünüze göre versin, üniversite de seçeceğiniz bölüm de mühim.
Soran+1 yılİnşallah gonlunuzdekini bulursunuz bende aynı şekilde sonuçta o oglandan vazgeçtim geçmiş önemli beni en iyi tanıyan arkadaşımda sen yapamazsın onunla dedi.
Bölüm konusunda çok kararsız ım vakti zamanında annemin zoruyla imam hatip e gittim sayısalcıyım , çocukluktan beri hayalim diş hekimliği idi ailem de tıpçı çok dişçi hiç yok😂 ama şimdi çarşafla örgün bir şekilde nasıl okuyabilirim ki😑 mecburen bölüm seçimi kısıtlı olmali öyle değil mi?
Cevap sahibi+1 yılGeçmiş çok ama çok mühim...
Hem de , her şeyden mühim; çünkü iffete bağlı.
Hakkınızda hayırlısı; bence de doğru karar verdiniz.
Hayır hayır, o nasıl söz? Sakın ola bu yanılgıya düşmeyin; sizin gönlünüzde ne varsa orayı yazın. Ben sizi şahsen sadece buradaki yorumumuza istinaden tanıyor olsam da sizin için üzülürüm şayet hayallerinizden vazgeçerseniz, hem de sırf çarşaflı olduğunuz için.
Siz hangi üniversiteyi yazmak istiyorsanız; orayı araştırın. sonra yaşadığınız üniversitedeki aynı bölüm varsa gidip konuşun aileniz de yanınızda olsun. Anlatın, ben böyleyim; dinimi böyle yaşıyorum, sorun yaşar mıyım deyin. Ayıbı yok günahı yok, bölüm başkanını bulun siz.
Sonrasında ise eminim her şey daha net olacaktır ama şahsi fikrim sorun yaşamamanız ^^
Benim kişisel fikrim ise, bir bayan yakıştırdığım en güzel iki meslekten biri Kur'an kursu hocalığı ve ana sınıf öğretmenliği :))) Benim fikrim tabi, ama sizin hedefleriniz daha yukarıda bunlardan.
Cevap sahibi+1 yılHayırlı sabahlar :))
Cevap sahibi+1 yılMerhaba, nasılsın?
Kara çarşaflılar dışarıya karşı kendilerini göstermezmiş ama içinde bambaşka bir güzellik yatarmış lisedeyken felsefe hocamız söylemişti kendisi bizzat görmüş bilmiyorum artık hepsi öyle midir de
12 Yorumla
Soran+1 yılÖyle bir kızla evlenmek ister miydiniz
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
42Cevap
+1 yılSenin benim gibi insan.
Saygı ve hoşgörülü olmak gerekli. 👍30 Yorumla
+1 yılHiç bir şey düşünmüyoruz. Saygı duyuyoruz herkese. Kadın ister çarşaf giyer ister midi etek, kimsenin bunu sorgulamaya bile haddi yoktur.
30 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 652 cevap paylaştı. hıc ne dusunelım bazen göruyorum ellerı o sıyah gıysınden ötürü bembeyaz pamuk gıbı bu ellere veya sadece gözlerını gordugun ıcın her halde güzel bır yuzu vardır dıye tahmın edıyorum
16 Yorumla
Soran+1 yılÖyle biriyle evlenmek ister miydiniz
Soran+1 yılZaten siz onunla evlenebileceğinizi söylerseniz yüzünü açıp gösterir
Soran+1 yılUmudu kırılmaz ya peygamber bile bakıp evlenin diyor 😊
- Kişilik & Karakter konusunda 1,1b cevap paylaştı.
+1 yılBenim kadınlar için mantıklı bulduğum giyim şekli çarşaf.
Doğrusunu yapıyorlar..40 Yorumla
+1 yılNormal birşeyi neden anormal göreyim ki. Saygı duyuyorum..
20 YorumlaSeçim yapılmıştır. Etliye sütlüye karışmam hiç bir şekilde
32 Yorumla
Soran+1 yılMantikli olan bu😊
Düşünemiyoruz, göremiyoruz çünkü.=) Tercih meselesi tabi
10 Yorumla
+1 yılÇarşafın altında ne var 😎 amacım sapıklık değil herkes oyle
04 Yorumla
Soran+1 yılNormal pijama üst giyiyorlar veya pantolon
- +1 yıl
Onları bizde biliyoruz 😎😉 genelde pijama iç çamaşırı olan bile vardı (donda bir iç çamaşırı) hemen akla siyah dantelli grubu gelmemeli yani gerçekten merak ediyoruz 80-?-95mi acaba gibi
Soran+1 yılSizene
- +1 yıl
Güzel bir kadın dünyadaki en büyük sanattır hiçbir ressam tablosuna bakanlara sizene demez boyalar tual onun olmasa da.
+1 yılDinimizde çarşaf değil kapanmak farz. Ak ile karayı çok karıştırıyoruz. Zamanında o kara çarşafların içinden az erkek çıkmadı. Onun için karşıyım. Çarşafsızdada kapana bilirler
22 Yorumla
Soran+1 yılBence zamanındaki bazı insanlar yüzünden hepsi genellenmemeli. Ya çarşaflı değilim sadece çarşaf için değil genel hatlarıyla genellemelere karşıyım
- +1 yıl
Kapkara çarşaf yüzde peçe. Peki içinde kim var nerden bilecen. Çok tehlikeli bir dönemden geçiyoruz. Ortalık terör militanı kaynıyor. Bence yasaklanmalı
Gizli Üye(25-29)+1 yılTemiz olan kısımları hakkında diyorum ki... Cennetlikler...
02 Yorumla
Soran+1 yılÖyle bir kızla evlenmek ister miydiniz?
Cevap sahibi+1 yılKesinlikle. Ben kendi adıma isterdim.
Gizli Üye(36-45)+1 yılkara carsaflilarin kiz oldugundan bile emin olamiyor insan.. kaskara örtülü bir varlik sonuçta yani.. altindan erkkek de cikabiliyor..
11 Yorumla
Soran+1 yılTabi bu kişilik meselesi. Adam soyguna giderken çarşaf giyip gidebiliyor örneğin ama bu tüm carsaflilara leke surmemeli☺
+1 yılSıcak havalarda düşünemiyorum. Lütfen bakımlı olsunlar
04 Yorumla
Soran+1 yılOnlar biz aciklardan bakımlı
- +1 yıl
Bilemem
Soran+1 yılBakımlı olduğunu farzedelim öyle biriyle evlenmek ister miydiniz?
- +1 yıl
Kafasına bağlı. Düşüne yapısına bağlı
+1 yılAbartı diyen kardeşlerim kuranda kapanmakla ilgili ayetleri okusun bi😁
10 Yorumla
+1 yılsana göre kara çarşaflı olabilirler ama bana göre dişi ninja
00 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 404 cevap paylaştı. Kara çarşaf abartı bence ama saygı duymak lazım tabiki
00 Yorumla
+1 yılYobaz lanet olası bağnazlar cumhuriyet düşmanları Gazi olsa alayını sallandırırdı dar ağacında
12 Yorumla- +1 yıl
Insanları dininden asmak kadar köpekce bir şey yok. Sizde onun dölüsünüz
- +1 yıl
Elhamdülillah gazinin torunlarıyız siktimin necip Fazılların değil
Gizli Üye(25-29)+1 yılKötü gözüküyor tamam vücudları belli olmuyorda insan korkuyor yani vücudlarını göremediğinden belinde bomba vardır diye korkuyor inan bak.
00 YorumlaBir kadın bunu hak edecek ne yaptı diyorum
Ne etti bu kadınlar size28 Yorumla
Soran+1 yılHangi kadınlar?
Soran+1 yılÇok saçma 😂
Soran+1 yılÇarşaf giyen kendi rızasıyla giyiyor bak şimdi ben normal kapaliyim mini etek de giysem ailem karismazdi ama kapaliligi tercih ettim vebir kaç ay içinde çarşafa gireceğim 😊
Soran+1 yılSaçmalık bana özel benim görüşüm sizin görüşünüzü belirten hakkınız gibi benimde öyle bir hakkım var zaten saçma bulmayan arkadaşlar + vermiş size
Soran+1 yılBelirtme*
- Kişilik & Karakter konusunda 3,9b cevap paylaştı.
+1 yılpislik olarak düşünüyorum insan yerine bile koymam.. Net
00 Yorumla
+1 yılNormalde olması gereken bu zaten
10 Yorumla
+1 yılHelal olsun diyorum onlara.
30 Yorumla
+1 yılBir şey düşünmüyorum; çünkü tanımıyorum.
122 Yorumla
Soran+1 yılOyle biriyle evlenmek ister miydiniz?
- +1 yıl
Olabilir. Sonuçta çarşafla değil, onu giyenle evleniyorsun. Öyle çarşaflar var ki altında (bedenden bahsetmiyorum) neler saklandığını bilemezsin. Önyargılı olmamak lazım.
Soran+1 yılCok mantıklı bir cevap ✋
- +1 yıl
Teşekkürler. Sen de öyle misin?
Soran+1 yılNormal kapaliyim ama ailemi ikna ettim 1 ay içinde çarşafa gireceğim. İnsanlarİnsanların bakışı gözümü korkutuyordu ama burada soru sorunca çok da kötü bakilmadigini farkettim😊
- +1 yıl
Sadece gözler görünecek şekilde kendini kapatma da... Gerisi çok problem değil. Hayırlı olsun bakalım. Umarım huzurlu kalırsın. :)
Soran+1 yılBurunları gözüküyor genelde carsaflilarin ama burun güzel bir organ değil burnu güzel olan pek kız görmedim 😁😂 teşekkürler sizin de😊
- +1 yıl
Yani güzleri komple görünen pek çok çarşaflı gördüm de ondan öyle diyorum. Hayatı aşırı zorlaştırmaya gerek yok. :) Teşekkürler.
Soran+1 yılYa çarşaf da gözümün görünmesi hayatımı zorlaştırmaz da insanlar evlenemezsin dedi.
- +1 yıl
Ne garip. Eğer sen Allah rızasını gözettiğin için, dini kurallar çerçevesinde bunu yapıyorsan, sonuçta Yüce Allah sana bu konuda yardım etmez mi? Hayırlı iş kolaylaşır gerçeği var. Bu şartlar altında evlenmen hayırlı olacak ise çarşaflı da olsan evlenebiliyorsun. Bunun örnekleri toplumda çok.
- +1 yıl
Yüzünü komple kapatmanı da ben şahsi olarak önermiyorum; hepsi bu.
Soran+1 yılDoğru söylüyorsunuz Allah razı olsun 😊
Peki neden önermiyorsunuz- +1 yıl
Cümlemizden inşaallah. Çünkü denge önemlidir. Din tamamen kurallardan ya da tamamen niyetten ibaret değildir; ikisinin gerçek ve doğru bir dengede yaşatılması gerekiyor. Parmağımı gizleyeyim, çenemi saklayayım düşüncesine girişmek yerine gözlerini, kalbini, dilini birtakım tehlikelerden sakınmak daha doğru olacaktır. Zira öyle olmasa; nice başı açığın takvadaki üstünlüğü nice örtülüden ağır basmaz idi.
- +1 yıl
Neyse bakalım. Selametle. Bir şey olursa mesaj atarsın bana. Kendine iyi bak. :)
Soran+1 yılTeşekkür ederim yardımcı oldunuz evet atabilirim 😊
- +1 yıl
Rica ediyorum. Anlaştık o halde. :)
- +1 yıl
Bu sorudaki bazı yorumlara da dikkat et. ;)
Soran+1 yılSapiklar var yaa😣
- +1 yıl
Doğal olarak.
- +1 yıl
Cevaplara tekrar baktım. Demek istediğimi anlamışsındır. Saf olma. Merak ayağına seni haz aracı gibi kullanacak olanlara karşı dikkatli ol.
Soran+1 yılAnladim anladı Allah korusun bölgelerinden bizi
- +1 yıl
(ÂMİN)
+1 yılBir şey düşünmüyorum onlar da Allah’ın kulu
32 Yorumla
Soran+1 yılÖyle bir kızla evlenmek ister miydiniz
- +1 yıl
Şu bu diye bir ayrımım yok gün gelir birini seversem evleneceğim nasip olursa
+1 yılAbarttıklarını duşunuyorum.
30 Yorumla
+1 yılÇarşaf çok fazla ya abartı
30 Yorumla
+1 yılbir şey düşünmüyorum ne düşünebilirim?
00 Yorumla
+1 yılNinja sanıyodum küçükken :)
00 YorumlaKara çarşaflı olduklarını düşünüyorum.
00 Yorumla
+1 yılAniden karşıma çıkınca korkuyorum. Bu kadar
10 Yorumla
+1 yılHerkezin kendi inancı saygı duyuyorum
20 Yorumla
+1 yılDüşüncek bir şey yok çünkü içleri kara
02 Yorumla
Soran+1 yılDış desek daha mantıklı olmaz mı 😊
- +1 yıl
Iç dış ortaya karışık yapıyorlar bir şekilde 😀😀
Kişilik & Karakter konusunda 813 cevap paylaştı. Çook tatlı bir giyiniş bencee
10 Yorumlaİçerdekini merak ediyorum
00 Yorumla
+1 yılhepsi ask acisini cekiyorlar
025 Yorumla
Soran+1 yılNe alaka?
- +1 yıl
tabi alakasi vardir
Soran+1 yılAşk açısı çekiyorlar diye mi çarşaf giyiyorlar?
- +1 yıl
evet öyle cünkü cikamyiorlar hep evdeler erkelerin ortamina giremiyorlar diyalog kuramiyorlar hep aci ve erkek hasreti
Soran+1 yılDışarı çıkabiliyorlar ama erkeklerle iletisimleri olmadığı için onunla en ufak iletişim kuran dan hoşlanan arkadaşlarım var hepsi bu😅
- +1 yıl
bunlar nasil evleniyorlar ki sevmeden mi evleniyorlar
Soran+1 yılTanıdıkları birisiçarşaflı kıza seni bir oğlan istiyor diyor kız da oğlanın özelliklerini kabul ederse görüşelim diyor ve oğlan ile kız bir yerde buluşuyor yanlarında birisi olmalı tek kalmasinlar diye bu çocuk da olabilir çarşaflı kız yüzünü açıyor erkeğe erkekle kız konuşuyorlar konuşma iyi geçerse evlilik süreci başlamış oluyor erkek kıza vücudun da leke ve var mı diye de sorabilir
- +1 yıl
hmmm nasil leke
Soran+1 yılYani işte kızın vücudu görünmüyor sonuçta pardesulu hâlâ erkekte vücudu hakkında soru sorabilir ve bu görüşme de erkek ile kadın biribirlerinin yüzüne bakmalı peygamber tavsiye ediyor bakmayı
- +1 yıl
e birbirnden hosalnsalar berbar gezebilrlermi yalniz kalabilirmermi
Soran+1 yılAd konulursa evet yalnız kalıp gezebilirler hatta birbirlerine telefon numarasını da verirler veriyorlar ama af konulması şart
- +1 yıl
af mi nasil af
Soran+1 yılAd olacaktıyanlış yazdım
- +1 yıl
ama canim bunlar gerdekte kiz utanmazmi madem carcaflidir
- +1 yıl
neden gec yazyiorsun cok merak ettim yaaa
Soran+1 yılUtanır da utanıyor diye yapmayacak mı elbet yapacak ilkinde utansa bile
- +1 yıl
sendemi carcaflisin canim
Soran+1 yılÖncelikle canınız değilim hayır çarşaflı değilim
- +1 yıl
kac yasindasin
Soran+1 yılNe önemi var ki. Bu anlattiklarim hoşunuza gitti mi çarşaflı bir kızın evlilik aşamaları?
- +1 yıl
hosuma gitti cok meraklyidim yaa ama gerdekte cirilciplak soyunurmu
- +1 yıl
sustun ne oldu
Soran+1 yılBen böyle şeyler konuşmam
- +1 yıl
ama merak ettim ya cok hemde
- +1 yıl
sen nasil birisin acikmisin modern acik yane
Maşallah diyorum sadece bişey düşünmüyorum
13 Yorumla
Soran+1 yılÖyle biriyle evlenmek ister miydiniz
Soran+1 yılAminn
+1 yılhiç birsey sonucta onlarda insan
20 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılhiçbir şey sadece saygı
20 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 5,6b cevap paylaştı. Yaşayan Azrail
11 Yorumla
Soran+1 yılAllah hidayet versib
+1 yılTercih
00 Yorumla
+1 yılİnsanlar
00 YorumlaSaygı duyuyorum.
00 Yorumla
+1 yıl👎🏻
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,9b cevap paylaştı.
+1 yılnormal insan.
00 Yorumla
+1 yılBisey düşünmüyorum
00 Yorumla
+1 yılSaygı duyuyorum.
10 YorumlaBisey düşünmüyorum
00 YorumlaÜzülüyorum
10 YorumlaHiçbir şey
00 Yorumla
+1 yılAbarti geliyor
10 YorumlaDüşüncem yok
00 YorumlaHiçbir şey
00 YorumlaAbartı geliyor
20 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 10,5b cevap paylaştı.
+1 yılnormal insan
10 Yorumla
+1 yılHiç bişey
00 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 13,8b cevap paylaştı. hiç bir şey
00 Yorumla
+1 yılyolarlar seni 😂😂
00 Yorumla
+1 yılIlginc buluyorum
00 Yorumla
Gizli Üye(36-45)+1 yılCok atesliler.
013 Yorumla
Soran+1 yılŞaka mı 😂
Cevap sahibi+1 yılSahit oldum ve yasadim. Gayet ciddiyim
Soran+1 yılNasıl şahit oldunuz anlatır mısınız 😊?
Soran+1 yıl@Buro1 ne ateşi mesela?
Soran+1 yıl@Buro1 çarşaflı nasıl sevgili oldu ki yüzünü gördün mü
Soran+1 yıl@Buro1 yuzunu gosterdi mi
Soran+1 yıl@Buro1 yok kalsın
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar