Toplumca bayağı bir benimsenmiş olan ''kader kısmet'' sözü, genel olarak kişinin kendi hatalarının veya başına gelen kötü olayların sebebini bir başka kişiye veya ''kader'' denilen olguya yükleme biçimidir.
Bir insanın biriyle tanışması, onu sevmesi veya onunla kavga etmesi tamamen bu ikili ilişkiyi meydana getiren kişilerin sorumluluğundadır. Yani, diyelim ki saçma bir tavırla karşıdakini kırdın ve onunla kavga ettin, yolları ayırdın. Buna oturup ''kader'' demek bana son derece saçma geliyor. Çünkü, öyle davranan sensin, bu davranışına tepki veren o. Başka bir unsur göremiyorum, bu kaçınılmaz sonu meydana getirecek.
Biraz öz eleştiri yapabilme kapasitenize sığınarak soruyorum, başımıa gelen her şey bizim sorumluluğumuz altına mı yoksa 'kader' dediğimiz olgunun mu?
Bir insanın biriyle tanışması, onu sevmesi veya onunla kavga etmesi tamamen bu ikili ilişkiyi meydana getiren kişilerin sorumluluğundadır. Yani, diyelim ki saçma bir tavırla karşıdakini kırdın ve onunla kavga ettin, yolları ayırdın. Buna oturup ''kader'' demek bana son derece saçma geliyor. Çünkü, öyle davranan sensin, bu davranışına tepki veren o. Başka bir unsur göremiyorum, bu kaçınılmaz sonu meydana getirecek.
Biraz öz eleştiri yapabilme kapasitenize sığınarak soruyorum, başımıa gelen her şey bizim sorumluluğumuz altına mı yoksa 'kader' dediğimiz olgunun mu?
Güncellemeler
+1 yıl
Güncel.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar