Kendi dertlerini diğerlerinkinden üstün sanan üstün zekalıların gittiği bir alternatif tıp çözümü. Tabiki normal tıp içine giremez, ilaç bile yazma yetkisi olmayan, rakı sofrasından daha büyük etki yaratamayan, medyumlar kadar inandırıcılığı olan, 6 sene okudukları için etiket' hayatı süren sahtekarlar olarak görüyorum. Psikyatr ve psikoterapist bu dediklerimin dışındadır. Onlar gerçek piskoloji doktorları, diğeri bol konuşan, 'anlıyorum' diyen züğürt tesellileri.
Okudum yorum yapmadan geçmim :) her meslekte olduğu gibi psikolojik alanda da işini iyi veya kötü yapanlar vardır ki sen büyük ihtimal ikinci türüne denk gelmişsin. Ama burda yaptığın genelleme yanlış. Psikolojik rahatsızlıklarda en az ilaç tedavisi kadar ve hatta ondan fazla terapi önemlidir. Ve bu konuda psikologlar en az psikiyatırlar kadar vasıflılar. Psikolojik rahatsızlıkları uzun süreli tedavi etmek istiyorsan emin ol bunu iki antidepresan yazarak halledemezsin ki maalesef psikiyatırlar işte bu haklarını özellikle TR de fazlasıyla kullanıyorlar. Çoğu hasta daha ağzını açıp iki kelime ettirmeden ilaç yazan 'Doktoru' en azından onu ilk etapta dinleyip 'anliyorum' diyen terapiste tercih etmiyor...
Çok fazla denk gelince genellememi iddiaya dönüştürüyorum. Ben de bilsem de bu yaptığımın doğruluk payını yine de kalıplaştı bende. Ve bir psikolog tanıdığımın da 'kendi dertlerini çözmek varken bize başvurmalarına hiç gerek yok, boş hap tekniği yapıyoruz aslında, onların istedikleri şeyleri söyleyip pohpohluyoruz' demesinden sonra böyle düşünür oldum :)
Gittim, psikoloğun odasına girmem ile çıkmam bir oldu :)) Ayrıca psikoloğa giden insanlar deli değildir. Herkesin başından geçen zor dönemleri olabilir. Yaşamayan bilemez...
Nasıl bedenimiz hastalanınca gidiyorsak doktorada buda aynı. Ruhumuz hastalanıncada gitmeliyiz. Asıl gitmeyenler yüzünden bir çok insan bu halde. Birileri düzelmedikçe başkalarınıda bozuyorlar. Ben gittim halada gidiyorum. Bana iyi geliyor elaleme anlatacağıma bir kişiye anlatırım, oda profesyonel olur. Daha iyi.
Deli kelimesini sevmiyorum bu bir yana dursun... Şizofren ve manik hastalarla bire bir görüşme şansım oldu (Psikiyatri staj) bunun yanı sıra küçük bir muayene (Psikolog danışmanlık) de staj yaptım. Her ekonomik statüden ve yaştan insan geliyordu. 'Delilikle' veya 'anormalikle' alakasız insanlar. ... Hepimiz zor dönemler geçirip yardıma ihtiyaç duyarız... bundan ibaret... Nerden esti bu soru?
düzenli olarak 3 ayda bir gidiyorum. her insan gitmeli asıl gitmeyenler deli. çünkü artık içinizi döktüğünüz pek kimse yok etrafınızda. ha benim gitme sebebim psikolojik araştırmalar.
Gitmicem gerekte yok galiba dertlerimle gebermek varken neden psikoloğa gideyim para israfı aptal ilaçlara ihtiyacım yok lanet tavsiyelerini duymak istemiyorum hepsinden nefret ediyorum tek çarem ölmek başka seçenek yok
En İyi Cevaplar