Şöyle düşünüyorum; Aynaya bakan kişi, kendine bakarken haz alıyorsa narsisisttir.
Kendinin nasıl göründüğünü merak edip, sürekli bakıyorsa özgüven sorunsalıdır.
Kendinin nasıl göründüğünü merak edip, sürekli bakıyorsa özgüven sorunsalıdır.
Aslına bakarsak kabul etmeliyiz ki, kendisine aynadan bakarken tiksinen yoktur herhalde?
İnsanın doğasında vardır kendisini beğenmek.
Her insanın içine bir kaşık ego koyulmuştur doğduğu anda aslında.
Kendini 'kendi kendine' beğenmek de bir egodur. Dışa yansıması gerekmez illa.
Bunları yazıyorum, çünkü şunu ifade etmeye çalışıyorum: Herkes kendisine bakmasını sever.
Yalnız, bunu aşırı yapanlar var, olması gerektiği kadar yapanlar var, bir de az yapanlar var.
Normal ve az yapanlara sesimizi çıkarmazsak, elbette saatldrini ayna karşısında geciren bir kişi için narsist bir kişilik yapısı var diyebiliriz.
Ama demek istediğim, aslında dünyadaki bütün herkes kendisini bi' nebze sevdiği için narsist kategorisine girer.
Ancak aşırı derecede kendini ayna karşısında kaybedenlere bahşedilir bu kelime.
Yoksa hepimiz bi' nevi narsisit kişilik bozukluğuna sahibiz halbuki..
Son cümle kafa karıştırdı biraz. :/
Düzgün kuramadım sanki.
İşte sıkıntım bu hepm Hiçbir zaman kendimi anlatamıyorum.
Şu ilk yazdığın cümle evet, çok doğru.
İkinci cümlede yazdığını ise şöyle özetleyeyim; Aslında herkes kendisini seviyor dimi?
İste bu da herkesin "bi' nebze de olsa" narsisit eğiliminin olduğunu gösterir.
Aşırı olmasına gerek yok.
Bi' nebze diyorum zaten.
Ve narsisttir bu kişi demiyorum. Narsist 'eğilimi' vardır diyorum.
Umarım anlatabilmişimdir. :/
İlla her bir şeye isim takıp 'kişilik bozukluğu' yapmak zorunda degiliz değil mi?
Jer bir soruna isim takıp öyle hitap edecekseydik kişilere.. Gerçek isimlerin bir anlamı olmazdı sanırım.
Sende herbir şeye bir isim takma takıntısı görüyorum sanki.
*Her.
normal insan bakmaz mı aynaya, kendisiyle barışık insanlar kendi güzelliğine bakıp haz alabilir. normal bişeydir bu, narsistlikle alakası yoktur bence. nasıl göründüğünü merak edip bakabilir çünkü her zaman mükemmel olmak isteyebilir. mükemmeliyetçi bir insana özgüvensiz denmez sanırım ;)
genelde mutsuz insanlar sk sk aynaya bakma ihtiyaci duyarlarmis.
Cevap
11Cevap
sen cevabı vermişsin
"vay ben ne kadar güzelim. off şu dudaklara şu yakışıklılığa bak bee" diyorsa narsisttir.
"off benim burnum büyük mü acaba, saçlarım çok mu gözüküyor " diye düşünen varsa özgüveni yoktur.
insan sabah baktığında farklı, öğlen farklı, gece farklı, dışarıda farklı, pinekleme halinde farklı, görür aynada kendini...saygılar
Dışarı çıkacağım zaman ya da duş aldığımda saçımı kurutacağım zaman bakarım. İhtiyacım mı var sürekli bakayım :))
Evet de bende senin söylediğine olması gereken örneği verdim ve şu sorunsalı kullanmasan daha iyiydi.
aslında ikiside değilmi zamana ve ruh haline bağlı olarak :)
zaten sürekliliğe sebep olan ne onunla bağlantılı şimdi narsistsindir bakarsın durmadan bakarsın aynada cam yansımasında vs de birde özgüvenin yoktur yine aynı şekilde bakarsın mesela ben bakarım narsistim ama gün geliyor özgüvenim eksiliyor yine bakaıyorum
:) sende durum nedir
egoistlikte var mı:)
burçlalada alakalı olabilir ben mesela aslan burcuyum
nezledendir, sümük akmış mı diye.. bilhassa kış aylarında
Sabah haric hic aynaya bakmiyorum. Ne oldugum belli degil.
Ben de bilemedim. "Kimse guzel gorunecegim ki" kafasi olabilir.
Her zaman mutevazi olmusumdur. Tzz...
Insan kendine mutevazi olur. Disariya simarir, egolanir.
Mantikliysa, sorun yok.
Iyi geceler
bizim iş yerinde bütün kızların masasında en az bir tane ayna var, bu ne yaman çelişki
narsistim kabul ediyorum
ikisi de birbirini tamamlar.
ben sadece sadece sacım bozulmusmu diye bakarım :D
ben şu sıra fazla bakıyorum :D
narsizmin manasını bilmeyen cahil ben...
hiç öyle dşünmemiştim ama haklılık payın var gibi
hayır alakası yok özguven eksıklıgınden degldir
peki hem tipine bakmak için aynaya bakıp dalıyorsa
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar