Mesela adamın biri katil olmuş niye katil olduğu önemli midir? Mesela adamın biri iş yerini soymuş neden soydugu önemli midir? Mesela hatun karşısına çıkan erkeklerle dalga geçmiş neden yaptığı önemli midir? Mesela erkek önüne gelen kızı altına almış neden yaptığı önemli midir? Mesela ailesine babasına annesine el kaldırmış neden kaldırdigi önemli midir? Yoksa Sadece Sonuçlara Mi Bakarsiniz?
Bir olay karşısında sadece sonuç mu önemli?
Neden yaptığının bir önemi var mı?
Hz. Âdem yeryüzüne inince, bütün vahşi hayvanlar yanına gelip onunla selamlaşarak ziyaretinde bulundular. Hz. Âdem, bu hayvanların her birine bir duâ etti.
Nihayet bir grup geyik gelerek onu ziyaret etti. Hz. Âdem onlar için de duâ etti ve sırtlarını sıvazladı. Geyikler oradan ayrılır ayrılmaz misk gibi kokmaya başladılar.
Diğer hayvanlardan bir grup bunun sebebini sorunca onlar “Âdem (a. s)’ı ziyaret ettik, bize duâ etti ve sırtımızı sıvazladı.” dediler.
Bunun üzerine onlar da Hz. Âdem’in yanına gittiler. Onlara da duâ etti sırtlarını sıvazladı.
Fakat onlarda güzel koku olmayınca “Bize de size yaptığının aynısını yaptı ama size lütfedilen güzel kokudan bize bir şey verilmedi. Bunun sebebi nedir?” diye sordular.
Geyikler, “Biz onu Allâhü Teâlâ için ziyaret etmiştik. Siz ise misk kokusu için ziyaret ettiniz” cevabını verdiler.
Yani diyeceğim o ki Allah'ın huzurunda dahi niyet önemli iken benim sonucu önemsemem yeğ midir?
Var. Bana göre neden sonuçtan daha önemli hatta. Çünkü sonuçlar her zaman beklendiği gibi gitmez. Mesela birisi katildir, birine tecavüz edip öldürmüştür. Diğeri de katildir, kendini savunurken katil olmuştur. Ama sonuclarin da önemi var tabi. Kişiler iyi niyetle de olsa yaptıkları hataların da bedelini odemeli, ama niyet daha önemli benim için.
Genelde insanlar sonuca odaklı düşünürler ama bence asıl önemli olan nedenidir. Küçüklüğümüzden beri bizi hep sonuçlarla yargıladılar en basitinden bir çocuğa neden yaptın demeden anne babalar girişmeye kalkıştı. Toplum olarak psikolojimiz bozuk ve en acısı farkında değiliz, bizde insanlar rahatlıkla şeker hastasıyım diyebilir ama ben obsesif kompulsifim diyemez toplumun %70 i böyle olmasına rağmen... Çok şükür ki yetiştirilme tarzım bu şekilde değil bilinçlenmeliyiz.
bir sonuca giderken tercih edilen yol insanın kendi seçimidir. Bu iyi veya kötü fark etmez sonuçtan daha önemlidir. Bence bir olay karşısında kesinlikle sebepler daha önemlidir. Çünkü sonuçları doğuran zaten sebeplerdir. İnsan bir olay karşısında neden diye sorabilmeli, sorgulayabilmeli. Direkt sonuca odaklanmak yargısız infaz olur. Böyle düşünüyorum
Nedenler önemli ama sonucu değiştirmez. Mesela adam seri katil olmuş nedeni ne olabilir? Genlerinde acımasızlık vardır. Çocukluğunda yaşadıkları bunu tetiklemiş olabilir.. Ama bütün bunlar yaptığı şeyi iyi yapmaz. Nedenler önemlidir çünkü tespit edebilirsek üstesinden de gelebiliriz.
Ağzınıza sağlık çok güzel ve açıklayici olmuş ordan bakarsak evet tabiki seri katil olmanın bir sebebi olamaz keyfi zevk intikam başka birşey gorusunuz için teşekkür ederim Hayırlı Ramazanlar😊
Her davranışımızın altında bir sebep var. Seri katillerinde.. Keyfi diyorsun mesela sen insan öldürmekten zevk alır mısın? Demek ki normal gitmeyen birseyler var. Ki acımasızlık geni diye birşey var. Bu geni tasıyorsa onun suçu ne bu açıdan da düşün.. Rica ederim:)
Kardesim ben kisasa kisas namusuma göz dikeni öldürürüm bunun yeri başka önüme geleni öldürürsem bu baska, dinen bunun yeri yok seri katilligin ama musluman malını canını namusunu korumakla mükelleftir farzdir sevdiklerimin canını yakanın canını yakarim paramı vermeyen iş yerini soyarim kavgada bana vurana vururum bıçak çekene bende çekerim silah çekene bende çekerim ben dini boyuttan baktım mesela insan öldurmek çok büyük günahtır ama yerine göre mübah olabilir degisir, keyfinden öldürenleri gordum bazı sebebler keyife girer mesela, hayır zevk almam ama öldürmekten çekinmem, ben düşünüyorum ama dini açıdan bakarak söylemek istedim ben, günah haramlar sebeb sonuç ilişkisi direk günah haram değildir nasıl geliştiği önemlidir... Tesekkur Ederim Tekrardan 😊
Sonuçlara bakarım. Nedenler bahanedir. Neden mi katil olmuş orası mühim değil sonuçta katil, katildir. Neden mi soymuş? Orası mühim değil birisinin veya birilerinin malını çalmış. Neden mi kadın erkeklerle dalga geçmiş? Çünkü kendisine layık bulamamış ve dalga geçmiştir. Neden mi erkek her kızla yatmış? Sonucunda gavattır tuvalet kağıdı gibidir. Neden mi ailesini dövmüş sonuçta onu kızdırmış ki dövmüş.
Bence nedenler sonuçlardan daha önemlidir.. Nedenleri öğrenmek bilmek olayı yapanı anlamayı kolaylaştırır ve yanlış yargılara varmayı engeller... Ancak bazı şeyler vardır ki bence hiçbir neden sonucu haklı çıkarmaz...
Nefsş müdafaa olmadıği sürece hiç bir sebep ölümü, cana kıymayı meşrulaştıramaz. Diğerlerinde sebepler hafifletici olabilir ama affedici olamaz. Sonuçlar mühim kısaca
Tesekkur ederim abi gorusunuz icin, ben genelde sebeblere bakarım hakim savcı yargıç umursamam Allah'in adaletine inanirim sadece Hayırli Ramazanlar abi😊
Neden yaptıgı önemlidir , adam para çalmış ama sadece ihtiyacı kadar calmış , ihtiyacı da yaşamak için en temel ihtiyacı diyelim. O suç mudur sence yoksa onu o duruma düşürenler mi suçludur?
abi bu farklı bir konu iki tarafta suçludur bence bende hırsızlık yaptım maaşını vermedi is yeri dort ay bende dükkanda ki herşeyi soydum senin ki başka konu abi 😊
Yok daha alamadım konuştum bağırdım çağırdim telefonda hatayda gelecekti gelmedi abisi ile konuştum bağırdım çağırdim verecem dediler çek iki aylık dedi dort aya uzadı sıkıntı oldu iki ay daha bekleyeceğim hayırlısı ama sonra beklemeyecegim gına geldi şerefsizler yüzünden benden büyük ama bozdum ağzımi ses cikartamadi
bekleyeceğim iki ay daha ben laf cambazlığı yapıyorlar ona kizdim abisi mazlum bir insan benide tanıyor konuştuk hayırlısı inşaAllah sağolasin Allah Razı Olsun Hayırlı Ramazanlar
kabullendirmek demeyelimde gerçek olsun mesela namusuma göz koyanin canını alırım isteyen kabul etsin isteyen etmesin derim ben niye yaptım keyfimden vurmadim ya dimi ama gorusunuz için teşekkür ederim Hayırlı Ramazanlar Dilerim
Ameller nitetlere göredir"Allah sizin ne dış görünüşünüzde ne mallarıniza bakar o sadece sizin kalplerinize ve islerinize bakar" hadisi şerif abla güzel gorusun için sagol😊😊
Aldatmak kahpelik serefsizliktir sebeb ne olursa olsun madem aldatacan ayrıl o zmaan dimi 😊Şahsen devletin adaletine birakmam adaleti kendim uygular ve Rabbinin adaletine inanirim bırakırım
üzgünüm ama eylem önemli değil sonuç önemli. Katilin neresi savunulur? Ya da ağır şeylerin olaya göre değişir ama adli yargılamada herkes sonuca bakıyor
ama hanfendi mesela ben eşim namusum için hiç gözümu kırpmadan adam öldürürüm burda suçlu kim mesela sevdiğim kıza saldırdı orusbu çocuğunun biri bende onu vurdum suçlu kim ben onu öldürdüm diye suçlu muyum yani napim peki ne yapmalıyım söyler misin
benim ondan çok farkım kalıyor hanfendi Allah diyor ayeti kerime de Müslüman malını canını namusunu şerefini korumak ile mükelleftir, muslumanin namusunu şerefini korumasi farzdir, ben sadece Allah'in adaletine inanirim, devletin adaletine inanmam ilgilenmem açın bakın neler oluyor nerde adalet o kadar tecavüze uğramış kardeşlerimiz var nerde adalet sorarım sana nerde adalet be sadece duvarda yazıyor adalet diye o kadar adalet paranın esiri hanfendi tamam mi, ben alırım canını gözümu bile kirpmam sevdiğime laf etmesi yeter kafasini gözünü parça parça ederim yinede haklisiniz Teşekkür Ederim hayırlı akşamlar😊😊
Üzgünüm ama burası Şeri devlet değil şeriat da yok. Hukuk devleti burası. O zaman herkes herkesi öldürsün? Özgecan Aslanın babası napsın adam Adalete güvendi ve gerçekten de Adalet yerini buldu
ben ve kardeşlerim kendi adaletimizi uygulariz devlete birakmayiz neresi olursa olsun Allah için adaleti uygulariz devletin adaleti beşer şaşar biz kisasa kisas yaparız kana kan dise dis, hukuk devleti beni bağlamaz defalarca karakollara düştüm ağzıma sictilar mahkemelik oldum hukuk adalet filan gormedim kusura bakmayın lütfen ama öyle adalete yıldız gibi kayariz biz, dün bir bayana taciz etmişlerdi nerde adalet sen de vardın adalet biye savunmuyor o kadını böyle adalete sokim, herkes herkesi öldursun başka birşey kardess ne alaka şimdi kisasa kisas, adalet her zaman yerini bulmaz hele devlerin ki hiç açın bakın internete araştırın neler var neler ben gordum yaşadım ben ben yaşadım be kardeş boş keseden değil kulaktan dolma değil, Rabbimin adaleti er ya da geç yerini bulur devletin adaletinden bir book olmaz ne oldu Sinan Çetinin oğlu polisi ezdi içeri girmeden çıktı sarhostu hemde adalet parayla kardeş parayla
En İyi Cevaplar