
İkisi arasında bir seçim yapmak zorunda kalsanız
intikammı affetmekmi?
neden ikisinden birisini seçersiniz sebebleriyle ile yazarsanız sevinirim

İkisi arasındaki seçimde tercihim affetmekten yana olur ve olmuştur. İntikam, kin, nefret duyguları bana kötülük yapanı içimde sürekli yaşatacak ve bunun altında kendi kendimi yeyip bitireceğim duygulardır. O yüzden zaten bana kötülük yapmış birisini daha fazla yüreğime yük etmem. O yoluna ben yoluma. Bu kötülüğün ucu hak hakbına neden oluyorsa değip değmeyeceğini tartar ona göre hak arayışımı yaparım orası ayrı.
Her ne kadar affetmek erdemlik ve olması gereken olsa da ; Ödeşmek adettendir...
Affederim belki ama unutmam.. intikam da almam, intikam alcaklarin isidir. Sadece kendini bitirirsin.. gerci intikam almam ama güzel laf carparim 😂😂 belki bu da biraz intikam seklidir ama bunu da sevdiklerime yaparim daha fazla. O kisi benim icin bitmisse de sadece bana uzak Allaha yakin olmasini dilerim :)) yol veririm. Affedermiyim o sekilde o belirsiz :D nekadar cok celiskili birisiyim 😂😂
intikam alırım. ondan daha küçük olmak için değil yaşadıklarımın acısını hissettirmek, beni anlamasını sağlamak için intikam alırım. Affedemem çünkü baktıkça aklıma bu gelir kinlenirim ve kendime engel olamam..
Cevap
11Cevap
İntikam elbette.
secure.static.tumblr.com/.../...cogcwcc0sc_640.jpg
s-media-cache-ak0.pinimg.com/.../...c932209d5b.jpg
ben çabuk sinirlenen bir insanım. ilk başta çıldırır, yaşadığımı yaşattırmak için intikam planları hazırlarım. sonra yavaş yavaş öfkem yerini mantığa bırakır Allaha havale ederim. en son bunu yaptığımda çocuk hastalıktan geberiyodu.
İntikam çok uzun uğraş, benim karakterime de uymuyor zaten. Affetmek kalıyor geriye, affederim ama baya ahımı ve küfrümü alır. O ahları da Allah duyuyor zaten :)
Bir Kore atasözü var; affetmek kin dolu yüreğinde, ona küçücük bir oda vermektir.
Kinci değilim ki intikam almaya çalışayım. Affeder, Allaha havale ederim.
Yaknlarim asla kotuluk yapmaz. Yapanlar yeni tanidiklarim olur oda tinlamam. Genellikle kimseyi onemseyemedigim icin. Ona kotuluk yapmaya bile usenirim. Ama affetmem
Affetmem asla, intikam falan işim olmaz uzak dururum tabi yaptığı kötülüğe bağlı sevdiğim tek bir kişi zarar görsün onu mahvederim hayatını bitiririm burada netim.
İntikam benim sırtımda ağır bir yük olur, onun iyi taraflarını düşünerek olumlu bir çıkar yol bulmaya çalışırım.
Allah'ın değirmeni yavaş döner ama ince öğütür. İlahi adalet kesinlikle var herşey yerli yerini buluyor.
haksızlığa ugrayanlar haksızlıgı kabul edemez..
Zulmü alkışlayamam, zalimi asla sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem.
Biri ecdadıma saldırdımı, hatta boğarım! ...
-Boğamazsın ki!
-Hiç olmazsa yanımdan kovarım.
Üçbuçuk soysuzun ardından zağarlık yapamam;
Hele hak namına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir, aşığım istiklale;
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lale!
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum!
Kanayan bir yara gördüm mü yanar ta ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim!
Adam aldırmada geç git! , diyemem aldırırım.
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım!
Zalimin hasmıyım amma severim mazlumu...
İrticâın şu sizin lehçede ma'nâsı bu mu?
Mehmet Akif Ersoy
İntikam almamak için kendimi zor tutarım ama kinciyim çok canım yanarsa içimi o hırsla dökebilirim başka bir zarar vermemek için uğraşırım
ALLAH bile bizi Affederken biz Kimiz ki bir insan oglunu Affetmiycez.
Ben silent treatment dedikleri olayi yapiyorum asla muhattap olmam sadece ignore ederim
Genelde affederm kimsenin seviyesine inmem kolay kolay
affetmek daha üstün yapacaksa ben intikamımı fazlasıyla alayım onlar da beni affetsin. bakalım gerçek hayat böyle avuntulara müsait mi
Düşmanına göre değisebilir ama uğraşmamayı tercih ederim iyi niyetimide çekerim affetmemde
belli etmeden kötü duruma düşürür sonrada affetmiş gibi yaparım
Kinci bir insan değilim.
Olmadım ve bundan sonra da olmaya niyetim yok.
Affetmek büyüklükdür.
Öfkesi ile başa çıkabiliyor ise insan kendini ve nefsini eğitmiş demektir
Hataysa affederim, unuturum. Yanlışsa affetmem pek mümkün değil.
Yapılan kötülükten çok nasıl yapıldığı önemli yani.
Kin tutmak acizlerin işidir.
Adamlık sana yapılanı sırtına alıp eyvallah etmektir.
Kötü ile kötü olamam,, intikam düşünmem,,
Bana uzak Allah a yakın derim,,
İntikam almıyorum affetmiyorum da hiçbir şey yapmıyorum aslında o kişi ile bir daha konuşmuyorum
Tam olarak kestiremiyorum ne yapacağımı, sanırım bana yapılanın ne olduğuna bağlı.
ben çok kinci biriyim o yüzden kesin intikam alırım... hep kinciydim öyle kalıcammmm
Çok kinci bir insanım. Bana yapılan kötülüğü, ihaneti asla unutmam gün gelir mutlaka onun intikamını alırım
Kindar olmadım şimdiye dek fakat o an öfkem yakar kavurur
affediyoruz olay bitiyor hayatı zehşr etmenin anlamı yok, keyfine bak
Affetmem, Allaha havale ederım
uzun vadede s*klememek en doğru tercih oluyor.
affetmem ama intikam da almam
Hiçbir şey yapmam. Allaha havale ederim.
umursamama hakkımı kullanırım
Asla unutmam ama affederim
intikam alırım
ama intikamı soguk yerim
Kotu birseyse, Ferman cikaririm. ;)
Affetmek çünkü intikam bana zarar verir
Affetmek ve unutmak, iyi insanların intikamıdır.
Affederim ama asla unutmam
Herdaim intikam !
Umursamam her halde
Intikam almam hic
İkisi de değil.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar