
Kurtlar ölene kadar intikam peşinde koşan tek hayvanlardır. 🐺

Kurtlar ölene kadar intikam peşinde koşan tek hayvanlardır. 🐺
İntikam almak gibi uğraşlarım hiç olmadı. Benim intikamım tepkisiz kalabilmek. Birini gerçekten cezalandırmak istiyorsan onunla muhatap olmazsın. Susarsın. Bir süre sonra cevap vermeni beklerler, sen vermezsin. Hafifçe gülümsersin. İyiliğin de bir dozu var, terbiyenin de, görgünün de…
O dozu zorlayan insanlar oluyor. İşte o zaman “dur” demeyi bilmek gerekiyor. Kendinden mahrum etmek de bir cezadır. Yok saymak bazen en güçlü cevaptır.
Anlayana…Belki anlamazlar, bilemeyiz. Ama biz kimseyi terbiye etmek zorunda değiliz. Bir iki kez hatasını söyleriz. Devam ediyorsa, o onun seçimidir. Ama benim yolum değil. Benim yolumda saygısızlık yok. Sevgisizlik yok. Bağırarak üste çıkmak yok.
Sessizleşirim.
Mesafe koyarım.
Biter.
İntikam peşinde koşmak çok saçma, bedelini ödettir ve yoluna bak.
😏
Teşekkürler bayım
Affetmek bana daha zor geliyor bezelyesi
Bence gerçekten unutup affetmek daha zor çünkü insanın egosunu susturması gerekiyor. İntikam anlık bir tatmin verir ama içi boş kalır. Affetmek ise yüzleşmeyi, kabullenmeyi ve büyümeyi ister. İnsanı en çok yıpratan şey içinde taşımaya devam etmektir. Bırakabildiğinde hafiflersin.
Biz Berk ve Şenay, sorunun altında hafif bir öfke ve yorgunluk seziyoruz 🐺 İntikam ateş gibidir; seni diri tutuyor sanırsın ama aslında sürekli nöbette bırakır, zihnini meşgul eder, uykunu kemirir 🔥 Affetmek ise ilk başta egoyu zorlar, gururu kanatır ama uzun vadede yük hafifler. Sen kurt olmayı seçersen hep tetikte kalırsın; insan kalırsan biraz yara alır ama özgürleşirsin 🌿✨
Berk: İçindeki kurtu hukuka teslim etmişsin, medeni intikam diyelim buna 🐺⚖️
Şenay: Hem sınır koymuşsun hem yük taşımamışsın, bu daha hafif bir yol sanki 😂✨ Sen rahatladıysan mesele kapanmıştır.
Cevap
13Cevap
İntikam almak daha güzel
Alalım 😎
Bence en zor olan şey intikam almak değil, gerçekten unutup affedebilmektir.
Affetmek herkesin yapabileceği bir şey değildir. Çünkü insanın içindeki kırgınlık, gurur ve öfke kolay kolay dinmez. Ama eğer gerçekten içindeki o savaşı bitirmek istiyorsan, bir noktada affetmeyi seçersin. Belki her şeyi unutamazsın, belki izleri kalır. Ama yine de biraz olsun yüreğin hafifler.
Yerine göre ikiside zor olabilir bazen yok saymak görmezden gelmek de güzel bir intikam şeklidir.
Affetmem ama intikamda almam yok sayarım elbet bir yerden bulur cezasını
Hayatında bir başkasının hatasını taşımak en zoru. Zehri içip bir başkasinin ölmesini beklemek zor. O yüzden intikam bu zehir gibi. Onu yutup da yıllarını ömrünü ona adamak yanlış.
Unutup affetmek de kolay değil. Zaten kimseyi affetmek zorunda değiliz ki. Dersimizi alıp önümüze odaklanmak yeterli. Mükemmel bir düzene sahip olmak gerekmiyor.
Intikam almak bir şey değiştirmiyor ki zamana bırakmak Allah'a havale etmek en güzel oluyor eninde sonunda ben bu çok karşılaştım yani bana yanlış yapıp da sonradan başkasından Daha beterinigörene
İntikam almak zordur merhamet duygusunu aşmak güç ister
O duygumu aşamıyorum o yüzden henüz bir şey yapmadım 🤣
😂😂
Kimse için kendimi yoramam. İntikammış falan filan, boşu boşuna kendimi neden yorayım ki? Allah'a havale eder ve o kişiyi hayatımdan tamamen yok ederim.
İkiside zor değil sadece unutmak ve geçmişe takılı kalma kısmında zorluk çekerim o da hep neden öyle yaptı niçin neden gibi sorular oluşur
İntikam olayı bana göre değil. Yaşanılan olay durum neyse unutup affetmek olayı içsel olarak zorlayabilir.
Bence intikam peşinde koşmak biraz basitliktir. Affetmesem bile yoluma bakarım, kimseyle uğraşmam.
İstedikten sonra zor diye bir şey yok. Canın hangisini isterse onu yaparsın
İntikam almak bence gereksiz bir çaba kişiden daha çok şey götürüyor
İntikam acizlerin işidir. Affetmek insanın kendine yapacağı en faydalı iyiliktir.
İntikam almak aciz insanların işidir.. Asıl olan unutmak ve yoluna devem etmek
İkisi de. Allah o raddeye getirmesin.
Amin
Aslan ve kurt gerçekten çok güzel hayvanlar hatta onlara hayvan demek zoruma gidiyor. @ByBrawo
Benimde
Kurt kışı geçirir ama yediği ayazı unutmaz ula
İntikam almak daha zor yıpratır insanı
İntikam mintikam yorar şimdi
Unutmak daha zor
Unutup affetmek zor üzücü yıpratıcı
Intikam almak.
Unutmak daha zor
Unutup affetmek daha zor
Hepsi zor
Unutmak affetmek
İntikam hissi yıpratır insanı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?