Konuşurken cümle kurmakta zorlanıyorum neden böyle oluyor?

Biriyle konuşurken aniden cevaplamam gereken birşey olunca cümle kuramıyorum. Kesik kesik ve anlamsız kelimeler çıkıveriyor ağzımdan. Bunun nedenini ben, o sıra düşünüp beynimdekilerle başedemeyip ağzımdakilerle çorba olması olarak görüyorum. Rahat cevaplar veremiyorum ve hep iç ses olarak kendimle konuşuyorum. Cevaplarım ondan saçma oluyor. Sizce nasıl düzeltmeliyim? Nasıl bir sorun sizce?
Konuşurken cümle kurmakta zorlanıyorum neden böyle oluyor?
Cevapla