Kendi kusurlarını görmeyen insanın, başkalarının kusurlarını sayıp dökmesinin gerekçesi ne olabilir?

İnsan, başkalarının kusurlarını sayarken bir çeşit zevk ile gerinir, kendine ait eksiklikler sayılıp dökülünce de bir yay gibi geriliverir. Farkettiniz mi bunu?
Kendi kusurlarını görmeyen insanın, başkalarının kusurlarını sayıp dökmesinin gerekçesi ne olabilir?
Cevapla