+1 yılBu benim tek başıma alabileceğim karar değil. Eşimle iyice düşünürüz olursa da olur olmazsa da bizim deyip doğmasını isterdim eşimin olumsuz kararı olursa biraz daha ikna etmeye çalışırdım eğer istemezse yapacak bir şey yok. Ben her ne kadar ilgi alaka göstereceğimi söylesem de en çok zamanını annesiyle geçireceği için onun düşüncesi benimkinden biraz daha önemli rol oynardı. Ve şunu da unutmamak gerek doktorlar her zaman doğru sonuçlar elde edemiyor. Sakat dediği sağlıklı doğabilir ya da tam tersi olabilir. Böyle bir durumda nasıl doğarsa doğsun bizimdir demesini bilmek ve ona göre hareket etmek gerekir.
12 Yorumla- +1 yıl
Teşekkür ederim. Bu düşüncede olan hatta bu düşünceyi hayata geçiren çok az insan vardır. Çoğumuz birçok konuda benciliz yazık bir durum.
En İyi Cevaplar
+1 yılaldırtmam
10 Yorumla
+1 yılHiç düşünmeden aldırırdım.
O çocuğu bu kirli dünyaya getirmeye ne hakkım var?
Evet ben sağ olduğum sürece o çocuğa bakarım o benim evladım ama ya ben ölünce?
Bir kardeşi olsa, diğer çocuğuma taşıyamayacağı bir yük bindirmeye ne hakkım var?
Hiç bir şey anlayamacağı bu hayatta neden yaşasın ki?
Çile çekmesi için mi doğuracağım onu?
Her gören yüzünü buruştursun, acısın diye mi?
Yok ben doğuramam bile bile, o kadar kötü değilim, varsın benim öbür dünya da yatacak yerim olmasın, sevap toplayacağım diye evladıma acı çektiremem..53 Yorumla- +1 yıl
Teşekkür ederim.
+1 yılinsanları helede kendi çocuğunu kusurlarına göre yargılamak kadar iğrenci yok. oda öyle yaratılmış oda onun kusuru. diğer insanlardan eksik tarafı var diye kendi çocugunu daha öpüp koklayamadan öldürmek ne demek? böyle saçma bir düşünce olamaz. çocuk katillerine gösterilen tepkilerin aynısı bu annelere de gösterilmeli bence. ve ayrıca çok da günah. kesin yüzde yüz dense bile bilemezsin engelli mi değilmi. arkadasımın kardeşine herkes down sendromlu dedi. çocuk bir doğdu sapasağlam. ayakları yok dendi baska birine. çocuk şimdi koşuyor.
21 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
41Cevap
Kişilik & Karakter konusunda 6,5b cevap paylaştı. Diyelim onu aldirdiniz...
Sonra bir saglikli cocugunuz oldu. Kaza veya hastalik sonucu cocuk engelli ve zehinsel engelli oldu bu cocugu ne yapcaniz?
Aldilmamali o cocukda güler, sevinir ve üzülür. Sevgiye muhtac her cocuk gibi...102 Yorumla
+1 yılArkadaşım ben bu konu üzerinde çoook ama çoook düşündüm. Eğer önceden sorsaydın ELBETTE aldırırım derdim fakat hayatım bir rüya ile değişti diyebilirim. 😣😥
Allah yine göstermesin ama büyük bir ihtimal bebeğimi aldırmam. Çünkü önemli olan Allahın rızasını kazanmış, vatana millete hayırlı bir evlat yetiştirmek.. 😊😇
Çok güzel, sağlıklı fakat aklı sadece kötülüğe çalışan bir çocuk olmasındansa; iyi niyetli, temiz yürekli bir insan olması daha iyidir diye düşünüyorum.. 😊❤
Allah yinede hepimize eli ayağı düzgün, aklı başında, hayırlı evlatlar versin.. 😊💝30 Yorumla
+1 yılAllah kimsenin böyle sinamasin. . Tabi o an ki duruma bağlı. . Elbet Allahın verdiği Allah alır. . Ama yaşarken ölmek diye birşey var. .
Zihinsel engeli olablir fakat onun da duyguları var. Bizim toplumumuz bu tür farklılıkları zor kabullenir. . Eğer maddi durumun yoksa o engelli çocuk yaşarken ölür. . Anne öldükten sonra Allah Kerim deriz. . Çünkü ne baba ne kardes bir engelliye Anne gibi bakamaz. .
Allah bu durumda olan engellilerin ve ailelerinin yardımcısı olsun.32 Yorumla- +1 yıl
Teşekür ederim :)
zıhınsel engellıde olsa bedenselde olsa aldırmazdım kesınlıkle o allahın bana bır lutfudur ondada var keramet hem allahın verdıgı cana senmı kastedeceksın. ve yaradan onuda oldugu sekılde mutlu olmasını yarattıgı gıbı saglar. bak kendıne ucabılıyormusun hayır ama netıcede ucmakta ısterdın ucmaman senı kısıtlasada oldugun gıbı mutlu musun? tabıkı evet o zaman kastedemezsn
11 YorumlaAsla ve asla yapmazdım o canı veren. rabbim o benim canımdan kanımdan onun için elimden gelen herşeyi yaparım ama bile bile canına kıymam bunu yapmam ahirette bana sen beni istemedin bende seni istemiyorum o hakkı bile var ve ben bunu vicdanende yapamam zaten bir ana ebladına ne pahasına olursa olsun kıyarmı bu dünyayı anlasın ya da anlamasın anlayanlarda pek akıllı sayılmaz değil mi? Kıyamam onu yaradana kurban oluyorsak yarattığıda baş tacıdır bu kadar basit aldıranlarada dip not; hayat devam eder ama cehennemi daha çok körükleriz...
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılBuradaki bazi arkadaslar gunah aldirmayin onun da cani var dogum sirasinda ya da bir kaza sonucu da engelli olabilir gibi yorumlar atmis. Ama o cocugun engelli oldugunu bile bile bu dunyaya getirmek diger durumlardan cok farkli. Allah korusun sen olsen o cocuga kim bakacak? Kardesi olsa bile kardesi bakar desen bile belki kardesine yuk olacak. Belki kardesi istemeyecek. Sen istesen de istemsen de dışarıda insanlar tuhaf tuhaf bakacak cocuguna ve en onemlisi bu dunyada bu kadar aci cekecegine cennette olmasi daha iyi degil mi? Hic bir sey anlamamasina ragmen bir sürü şey yaptirilacak o çocuğa. Sicakta pisecek sogukta usuyecek. Sen onun tam olarak ne kadar usudugunu bilmeden giydirip ne kadar bunaldigini bilmeden soyacaksin. Onun vucudunu kendisi haric bir cok şekilde kullanacak. Buyuk konusmayayim ama ben aldirirdim heralde
21 Yorumla
Cevap sahibi+1 yılOnun vucudu (kendisi haric) bir cok sekilde kullanilacak
Allah kimseye yaşatmasın böyle bir şey. Zordur çünkü, hem çocuk için hem de anne için. Allah göstermesin ama öyle bir şey olursa ne yapacağım konusunda kararsızım. Aldırırdım diyorum, çünkü aldırmazsam çocuğum hayatını doğru düzgün yaşayamayacak. Diğerleri gibi olmak isteyecek, olamayacak. Onun bir göz yaşına ben öleceğim.
Ama aldırırsam çok büyük bir vicdan azabı da çekeceğim. Cidden ya, bunun vebali altında kalmak çok fena...20 Yorumla
+1 yılValla kürtajı cinayet olarak nitelendiren birisiyim. Ama bu ihtimali de düşündükçe ya benim de başıma gelirse diye durumun içinden çıkamıyorum. Hadi çocuk doğru hayır da Allah'tandır şerde. Ama ben ve eşim bu dünyadan gittikten sonra o çocuk ne olacak? Kim bakacak ona? Bu çok zor bir karar.. Ama ben bir can yaratamıyorum ki o cana kıyayım. Aldırmazdım..
10 Yorumla
+1 yılözel eğitimde çalıştım diğer çocuklardan hiçbir farkları yok fakat o çocuklardan biri bana ''bende onun gibi olmak istiyorum'' dedi sağlıklı bir çocuğu belirterek. çocuğumda böyle isteyecek elimden bir şey gelmeyecek ve ben ölürsem kim bakacak ona o ilgi ile? vicdan azabı yaşarım fakat aldırırım
00 YorumlaBenim halam zihinsel engelli ve engeli %92 babannem çok şükür hala yaşıyor ve halam ile birlikte kalıyorlar halam ile ilgileniyor ve suana kadar hep dua etti hiç halinden yakınmadı. Babannemin bir yere gitmesi gerektiğinde halamı bize bırakır annem ile beraber halamla ilgileniriz. Eğer kii benim de engelli bir çocugum olursa ben de yakınmam :)
00 Yorumlaben herhalde alınma tarihine kadar öyle birşey öğrensem aldırırdım çünkü bizler sağlık insanlar olduğumuz halde dünya çekilmez bir şey her imkanı biz kullanamıyoruz o yüzden birde eksi yönünden çocuğumu dünyaya getirmek istemezdim
00 Yorumlavicdanına kalmış birşey , ama bence vicdankı hiçkimse bunu yapmaz , aldırmak demek büyük bir kolaya kaömak olacaktır... sağlıklı insanları herkes sever, önemli olan burdaki sınavındır... ALLAH yardımnız olsun inşallah
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 6b cevap paylaştı.
+1 yılBunu yaşamadan bilemem. O ruh halini tecrübe etmek lazım.
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAllah korusun ama eğer başıma öyle bir şey gelseydi aldırırdım çünkü benim de bir ömrüm var çocuğuma benden iyi bakabilecek birisi de olamaz. Hem onun için hem de onun çekeceği sıkıntılar yüzünden aldırırım.
30 Yorumla
+1 yılAldırabilirdim çünkü zihinsel engelli çocukların bakımı çok daha zor oluyor eğer durumum müsaitse aldırmazdım ama eğer durumum yoksa aldırırdım çünkü çocuğa yazık eziyet çekerdi
11 Yorumla- +1 yıl
Bende katılıyorum..
asla aldırmazdım... sınanma dünyası bu !!! ondan kurtulmak isterken çok sevdiğin birindende olabilirsin ;) herkesin düşüncesine sonsuz saygım var , bilmelisiniz ki nice özürlü denen bebişler sapasağlam doğmuşlar...
00 YorumlaAllahtan gelen baş ustune
Zihinsel engelli olur dedikleri çoğu çocuk şu an sapa sağlam20 Yorumla
+1 yılZihinsel engelli bir çocuğu doğurmak hem çocuğa hem size eziyet. Eğer doğduktan sonra olduysa bunun çözümü yok tabiki hayatını çocuğuna göre planlıcaksın.
00 Yorumla
+1 yılaldırırdım, evet sonuçta bu onu diğerlerinden ayırmaz, ama onun için çok zor ve her zaman yanında olamıycağımıda düşünürüm.
20 Yorumlaaldırırım niye çünkü o haliyle hayatta çok fazla acı çekecekse eğer ona bunu yapmak istemem ya da bilmiyorum büyük konuşmak istemiyorum gerçekten o anıma bağlı allah kimseye nasip etmesin
10 Yorumla
+1 yılAllah kimsenin basina vermesin cok zor bisey fakat aldirmam. Ve boyle diyip saglikli dogan cocuk cok gordum. Allah seni bununla sinav yapiyo o senin yavrun be
00 YorumlaO bana Rabbimin bir hediyesi olur ona bakabileceğim en iyi şekilde bakmaya çalışırım onların saf güzel temiz sevgisini herkese vermez Allah
00 YorumlaKendim ona bakarımda. Onun bu hayata gelip ızdırap çekmesini seçmiş olurum onada yazık değil mi? Aldrırırdım heralde büyük konuşmak gibi olmasın ama
00 Yorumla
+1 yılRabbim hayırlısını versin ama nasıl ki engelli birini öldüremiyosam karnımdaki bebeğide engelli olduğu için öldürmezdim.
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 321 cevap paylaştı.
+1 yılAsla aldırmazdım. Bakardım ona sonuçta benim canımdan. çocuğum yani
20 Yorumla
+1 yılGercekten cok zor bir soru
Aldirsan bir dert aldirmasan ayri
O durumda olmadan bilemez insan20 Yorumla
+1 yılBu çok zor bir soru yahu... cevabını bulmak ömür alabilir. s
20 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılAllah kimseyi o durumda birakmasin. Aldirmazdim.
Saglikli cocuk dogurursun dogumda bir komplikasyon sonucu ozurlu ola bilir. Hepimiz sonucta bir gun ozlu ola bilir kaza veya hastaliktan.10 Yorumla
+1 yılböle düşünmeyin çocuk sağlıklı ve güzel olursa iyide engelli ya da çirkin olunca neden aldırmak düşünülüyor engelli ya da çirkin insanlarında yaşama hakkı vardır unutmayın
00 YorumlaKesinlikle aldırmazdim
Allah yardım eder her türlü bize elimden geleni yaparım20 YorumlaO her zaman bebek kalmayacak ve her zaman ailesi yanında olamayacak maalesef ölüm hak :( . Büyük konuşmayayım ama aldırtırdım herhalde kendim için değil onun için. Neyse kötü oldum ya. :(
00 YorumlaMuhtemelen aldırırım. Bazıları sağlıklı doğan çocuk da bir kaza sonucu engelli olabilir diyorlar, burada da o örneği veren var ama sağlıklı doğacak çocuğun kaza yapıp engelli kalmama ihtimali var en azından. Yani bu saçma bir örnek.
00 Yorumlaaldırırım yazık değil mi o çocuğa ömrü boyunca acı içinde yaşayacak kıyamam
00 YorumlaAldırdın diyelim sonrakinin aynı şekil olmayacağı ne malum?
Kaderinden kaçamazsın...00 YorumlaCok zor bir durum allah kimseye vermesin.. aldirmazdim.. annemde aldirmamisti kardesimi. Dunya tatlisi o
20 Yorumla
+1 yılHer ne kadar insan uzulsede bilmeli ki NFK dedigi gibi
Verende o alanda O nedir senden gidecek telasini görende can senin zannedecek tevekkul ve tefekkür meselesi kişiye gore farklılık arz eder10 Yorumla
+1 yılhayır aldırmazdım ... allahın bize verdiği bir can sonuçta evlat ya o kıyılırmı ... tıp çok ilerledi ... evlatım diyosan sorumluluğunu bilecen... yapmıyacaksın bakamayacaksan.. net
00 YorumlaBu aldrrim dyen zihnyetler once gece yatip vicdanin sesni dinlsinler bnce ve hangi sebbtn cock aldrilir ogrenmliler dunyaya gelmiye hakki vardr. Gerci bu devrde hersey norml karsliyom cunku gayri mesul cock yapp ailsnden gzlice cinayet işleyen cok
00 YorumlaAsla. İnsan yavrusuna canından bir parçasına nasıl kıya bilirki.
10 Yorumla
+1 yılAllah'ın verdiği canı ancak Allah alır
Ben bu yükün altına giremem00 Yorumla
+1 yılBence aldırılmalı çünkü doğunca acı çekicek ve mutlu olamayacak.. Ne diyim Allah korusun Allah bizi böyle sınavlara sokmasın.
00 Yorumla
+1 yılALLAH (C. C.)'ın Emri Der Aldırmam Ne Gerekiyorsa Yaparız ALLAH (C. C.)'ın Verdiği Canı Yalnızca O Alır.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılÖyle birşeyi Allah kimsenin başına vermesin. Ben aldirmazdim hem enggelli olmak bir eksiklik değildir. Engelli insanlar en zeki insandan daha zeki olabilir. Elimden geldiği kadar güzel bir şekilde bakardım cocuguma. Bana göre çocuk aldırmak cinayet!
00 Yorumla
+1 yılBöyle bir şey mümkün değil çocuk 6 aylık olmadan anlaşılmaz zaten zihinsel engelli olduğu ve 6 ay kürtaj için çok geç bir süre.
10 Yorumlao aldiririm diyen ozurluler sen allahin verdiği cana nasil kiyarsin ki sizin gibiler zaten anne olamaz siz gidin anca onla bunla eglenin size yakışmaz annelik
00 Yorumlaaldirilmasi gerekir cunku o cocugun da ayni sekilde cocugu olur veya hic cocugu olmaz gen acisindan cikmaz sokaktir, toplumun gelecegi acisindan devletin bu karari insana birakmamasi gerekir
00 Yorumlaaldımmam tabi allahaın dediği olur mükafatını allah cennette verir merak etmeyin yorumların çoğu aldırmam dedi tebrikler allah sizleri hayırlı eşler ve hayır ömürler versinkardeşler
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılbir tanıdığın kızı zihinsel engelliydi su an 19 yaşında ve gayet iyi eskiye göre. Umutların tukenilmemesi gerektiğine ve mucizelerin olabileceğine inanıyorum bu yüzden aldirmazdim
00 Yorumla
+1 yılgeç olmadan aldırmak gerekir. ne onun için hayatı zora getirmeye değer. nede kendimizi onun için hırpalamaya. çok zorlanırız.
00 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,3b cevap paylaştı.
+1 yılNeden aldırıyim o bir can sonuçta Allah o şekil de veriyo , bu bir sinavdir , ve ben ona sonuna kadar bakarım
00 Yorumla
+1 yılAldırmam tabiki. Bu yüzden onun dünyaya gelmesini engellemek çok saçma ve bencilce bir hareket
10 Yorumla
+1 yılBu konuda kararsiz kaldim ama sanirim aldirirdim cunku bakimi ve ona olan sevgim onun acilarini azaltmayacak her zaman kendini farkli gorecek surekli doktora gitmek zorunda kalacak aci cekecek
00 YorumlaYüreği engelli olmasın, gerisi idare edilir.
50 Yorumla
+1 yılAldırırdım, bir ömür evladımı öyle görmeye dayanamam diye düşünüyorum.
00 Yorumla
+1 yılAsla Aldirmam ,
Rabbimin verdigi cana kiymak ne haddime00 YorumlaAldiririm almazlarsa alirim. Aldiramazsan aldirirlar kisacasi o cocuk tam olmadigi icin yenisini yapmak lazim
00 Yorumla
+1 yılAllah kimseye yaşatmasın böyle bir durum ama aldırırdım.
00 Yorumla
Gizli Üye(30-35)+1 yılÇok zor bir karar sonucda bana bağımlı yaşıcak ya bana bişey olursa ona kim bakıcak?
16 Yorumla- +1 yıl
onu yaratan onu akıl edemeycek mi? tövbe bismillah ya
Cevap sahibi+1 yılpeki onu yaratan neden bir ömür eziyet çekmesi için yaratıyo sorgulamaya kalkarsak çok soru var
- +1 yıl
sen Allah'a inanıyormusun? onu söyle bana yok dersen anlatmamın hiç bir anlamı yok
Cevap sahibi+1 yılİnanıyorum ama sorgulayınca sıkıntı çıkıyo
- +1 yıl
valla kardeş bu dünya imtihan dünyası hepimiz bir şeylerle imtihan ediliyoruz. sorgulayıp kafa karıscak bir şey yok. Engelli kardeşelrimiz bir nevi zahmetli görünse de şanslı insanlar neden onlara sorgu ve sual yok kesinlikle cennetlikler dünyadayken cennetle müjdelenen insanlardan ve ailesine bakarsan o hasta kardeşimizde ailesinin imtihanıdır ailesi Allah'ı verdiği emanete nasıl bakıyorlar gibi eğer sen rabbinin verdiği emanete hıyanet eder ve o suçsuz çocuğu öldürürsen sonuçlarınada katlanırsın. Bizi yaradan bizi kısmetimizle beraber yarattı kulunu yaradan Allah kulunu yalnız koymaz yeter ki sen ondan yüz çevirme tevekkülün tam olsun... vesselam
- +1 yıl
kal sağlıcakla
Onunda bir canı var oda gülmeyi eğlenmeyi hak ediyor.
Bu coçuklar hepimizin sahip çıkalım.00 Yorumla
Gizli Üye(25-29)+1 yılAldırmam. Ama durumu çok kötüyse onun acı çekmemesi için aldırırım
00 Yorumla- Devamını Gör (46)
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar