Umut mu yaşatır insanı? Yoksa insan mı yeşertir umudu?
Tek kelimelik cevaplar istemiyorum. Düşüncenizi açıklayın. :)
Tek kelimelik cevaplar istemiyorum. Düşüncenizi açıklayın. :)
İnsan herşeyini kaybedebilir.. Evini, arabasini.. Sevdiğini.. Hatta yaşamini.. Ama insanin elinden kaybolmayacak tek şey umuttur.. Bazen kucucuk
Bir damla umut yaşatir insani.. Umut etmeli yaşarken.. Umut etmeli çünkü o zaman başarir insan.. O zaman mutlu olur..
Umut etmekten vazgeçmemeli.. Çünkü insanin elinden alinamiycak tek şey umududur..
Yaşamak sevmekse.. Sevmek eyer mutlu olmaksa.. Her zaman mutlu olmali insan.. Birseyi sevmeli her zaman.. Bazen birini.. Bazen bir seyi.. Bazen
kucuk bir oyuncaği.. Sevmek o kadar güçlü bir duygudurki.. Gün gelir Cennet olur insani şenlendiren, içini yeşerten.. Gün gelir
Cehennem olur insanin kalbini eriten..
Sevmeli insan kucuk bir umudu olsa bile..
Şairler umut ile ilgili şunları söylerler;
Umut, fakirin ekmeği, Umudu olmayan insanlar ölüden farksızdır, İnsanların umutları ile oynamayın zira sahip oldukları tek şey olabilir. Fakat umut mu insanı yaşatıyor, yoksa biz mi umutları yeşertiyoruz sorusunun cevabını bulman için çok gözlem, tecrübe ve çalışma yapman lazım. Yüzeysel olarak bulunan sonuçlar asla gerçek değildir. Benim düşünceme gelirsek, bence umutlar bizi ayakta tutar ama umutların filizlerini biz ekeriz bedenimize. Bir şey istersin, onu almak için çaba gösterirsin, emek verirsin ona ulaşmak için ve onu istemekle zaten bir umut tohumu ekersin bedenine...
Bir umuttu yasatan insani... severim bu sarki sozunu. Aslinda her ikiside, hem insan yesertir umudu hemde umut yasatir insani. Soyle dusun insanoglunun her zaman icin bir amaci vardir ve amacin yaninda umudu barindirir. Boylelikle insani yasatan umut aslinda insanin yeserttigi umut oluyor. Dostum bir bir paradoks benim bile kafam karisti ehe :)
Birini çıkar elde var sıfır
Teşekkürler ama bazen de umudu kesmek en iyisidir :)
O zaman bu cevabını en iyi seçiyorum.
Hayır asla :)) yanlış anladın
:))
:) ya ama olmadı bu sanki ben zorla seçtirmişim gibi oldu çok teşekkür ederim sadece aklımdan geçeni yazdım
Tabiki kullanabilirsiniz :)
Ben teşekkür ederim
Cevap
95Cevap
Bazen umutsuz kalırsın. Tükenirsin erirsin. Bazen yeni birşeyler olsun diye cabalarsın olmaz umudun kırılır.. Bazen Birşeyler olsun diye cabalarsın aslında umut yeşertirsin. Bazen Yeşerttiğin umut olmaz kırılısın.. Bazen Farkında olmadan Umudunda Bitmiş olur yeşerttiğin umutta.. şu an Bulundugum Durum Aslında Bu.
Her ikisi birden. Yani umutlarin seni yasatir ve sen yasadikca yeni umutlar yeserir ve bu yeni umutlar seni yasamaya iter ve sen yasadikca yine yeni umutlar yeserir kisacasi bu bir paradoks. Farketmesek de hayatimiz iste boyle paradokslar ile dolu :-)
Umut bazen görmeyen birine gökkuşağını anlatmak gibi anlamsız oluyor. Yeşertiyoruz umudu fakat büyütemiyoruz onu , aynı tohumunu alıp ektiğin bir çiçeğin filizlendikten sonra iyi bakmayıp kuruttugun gibi. İnsan yesertir umudu hemde her zaman yaşamak için umudu olmalı çünkü kişinin. (Ne dedim bende bilmiyorum işte yine , ne geldiyse içimden döktüm buraya ne kadar anlamli ne kadar derin bilemiyorum☺)
1 sene önce yalnızlığa adım attım 1 aydır biriyle konuşuyordum dün hislerimi açtım ofa aynı şekilde hissediyormuş biraz değişik bir takım olaylar var ama işte☺ Bunuda niye yazdım bilmiyorum😂 Ama yani yalnız olmadığım zamanlarda böyleydim ben çok ciddi olaylara gülüp geçiyorum falan var bir sorun bence bende😂
Umutla yaşadığımız gerçek. Bazen koparıp bazen suluyoruz onu. Biz ne kadar reddetsekte içimizde kirintilari daima varolacaktir. Oda bittiğinde zaten görüyorsunuz köprüye çıkanı kendini asani ilaç atani.
Çorap sökülüp gibi bu. Çektikce geliyor. Sona gelince saydiklarim kaçınılmaz oluyor
Umut veya ümit; bir kimsenin kişisel yaşamındaki olay ve durumlarla ilgili olumlu sonuçlar çıkabileceği ihtimaline dair duygusal inancı olarak tanımlanabilir.
Doğal Olarakta Umut Yoksa İnsan İnsan Olmaz Düşünsene Hoşlandığın bir Kız Var Ama Ona Karşı Umudun Yok Onu Kazanmak İcin Gayret Edermisin Gelmeyeceğini Bile Bile Zahmet Çekermisin.. Ben Olsam Çekmem O Zahmeti..
Eee Nerde Kaldı İnsanın Yeşerttiği Umut?
İnsan yeşertir umudu. hiç bir şey oluruyla gelmez kişiye çaba lazım.
Her ikiside ama bazen umutsuz durumlarda bile umutlanir umudu yesertiriz. Dilimiz yok desede icimiz de hep bir umut vardir.
Felsefe yapamicam bir umuttur yaşamak diyor ve susuyorum😆
Kesinlikle insan umudu yeşertir, bilinmeyenden korku, çaresiz kaldığında tutunacak dalı olsun diye, risk alabilmesi için, birley için uğraş verme isteği olması için, insan umudu yaratmıştır. Dini olduğu gibi, din de insanın etrafında bile bulamadığı umudu daha yukarılarda aramasını sağlar. İnsan umutsuz yaşar. Ben yaşıyorum, hiçbir hırsım ve umudum yok. Planlarım var, olursa olur olmazsa başka planlarım var. Yaparkende bitek istiyo olmam ayakta tutuyo başka birşeye ihtiyacım yok. Dinsizim de.
İnsanı yaşatan umuttur,
Bekler dururuz
Umutla.
Yeni açan bir bir çiçekte,
Umut görüyorsak
Ötüşen kuşların sesinde,
hayatı buluyorsak
Çağlayarak akan dereler
Nasıl kavuşmayı
Umut ediyorsa denizlerle, göllerle,
Bizde öylece umut etmeliğiz
Rahmana kavuştuğumuzda,
Af edilmeyi,
Umut ederek
Yaşam boyu...
seyfet bozçalı
umudun esiri olmamak lazım. alkol gibidir umut azı karardır çoğu ise rezaletin daniskası. yarından veremeyeceği şeyleri beklememek gerekir. günün getirdikleriyle yetinmek, o an, o saatteki mutluluğun tadına varmaktır en makulü. bugünü yaşamak en güzeli. nihayetinde bugün de dünün yarını değil mi.
Bence bu biraz tavuk mu yumurtadan cikar yumurta mi tavuktan gibi bir soru. Umut insanlara ait bir duygu sonucta insan olmasa umut olmaz, ;umut da ayni zaman da insani besleyen bir duygudur, umudu olmazsa insanin yasama istegi olmaz
İnsan inanmak istediğine inanır
Umudu yeşertende söndüren De odur.
İnanmak istiyorsa mümkün
Herşey beynimizde, nasıl olmasını istersek öyle görüyoruz aslında
Doğruyu da yanlışı da
Ben saçma olduğunu düşünmüyorum işte buda benim doğrum. Herkesin doğrusu farklıdır
Yinede teşekür ederim ☺
tamam o halde :)
İnsan umudunu var eder ve daha sonra onu büyültür , büyültür.. en sonunda onu yaşamının amacı halime getirir fakat umudunun yıkıldığı gün en baştaki haline dönemeyip zır zır ağlar. Umut aslında kişinin kendini kandırarak yaşamasıdır
Umut yaşatır insanı :) Yarın ne olacağımızı bilmiyoruz. Umudumuz olmasa yarına yaşanabilir olur mu bu Dünya?
insan yesertir umudu
bir baska insan da gelir öldürür o umudu
"umut kötülüklerin en büyüğüdür, işkenceyi uzatır", Nietsche
umutlanmayı bıraktığında beklemeyi de bırakırsın beklemediğin birşeyin gerçekleşmemesi seni üzmez ama umdukça beklersin bekledikçe olmaz olmadıkça kahrolursun bu böyle uzar gider...
İkisi de bir arada. Çünkü İnsanı yaşamaya iten umutları. Ama yaşarken de bir yandan umutlarını besliyor.😌
Felsefe yapma :D
Hepsinin temelini kişinin hayatı belirler bence. Hayat sana bazı şeyler yaşatır. Umut verici şeyler. Umutlanırsın sende. Sen umudu yeşerttiğini sanırsın ama hayat çıkartır karşına o umudun sebebini. Yani dostum umut yaşatır seni. Umudu da hayat yeşertir. Kanımca döngü böyle olmalı.
Umut yaşatır insanı hayatın anlamı umuttur ama ben umutların insan eliyle değil de yoktan var olduğuna inanan bir insanım bu idealist olmamdan kaynaklı ama böyle düşününce hayata daha güzel oluyor
Asla ümidinizi kırıp vaz geçmeyin bir gün illaki sizin olur az önce yaşadım :)))))) imkansız gibiydi benim için bile ama hiç vaz geçmedim hep olucak dedim belki arada kendimi bile kandırdığımı düşünerek ama kandırmamışım gerçekleşti :D
Tavukmu yumurtadan çıkar yumurtamı tavuktan çıkar sorusunun cevabı yumurta tavuktan çıkar olduğuna göre umudu insan yeşertir. tıpkı umudunu yitiren birinin intihara bile kalkışması gibi insan umudu yeşertir umutlarla yaşar.
Sen birinin umudunu yesertirsin ve oda o umutla yasar. ya da sen bir umutla yasarsin onu gören baskasininda umutlari yeşerir.
muhakak ikiside birbiri ile baglantılı..
umutlar insani yaşatır
ama yeşermesi için umutlarında insanlarda olması gerek
Bu durum degisir. Ya karsina seni yesertecek bir insan cikar, ya da seni yasatabilecegine inandigin insanin karsina cikmasini umut edersin. :)
İlk hangisi oluyor bilmiyorum ama iki durumda oluyor.
Umut bizi yaşatır. Biz de bizi yaşatanı yaşatırız
birseye ulaşmak için ebet umudu olmalı insanın ki peşinden gitmeye o umudu büyütüp yeşertmeye gücü olsun ve pes etmesin
ilokulda umut die bir arkadaşım vardı. bir ara teneffüste ağacın dibine sıçarken gördüm :D :D :D yani burdan konuyu bağlıyacam umut b*k gibidir olmasa batlarsın ama üstünede basmiyacaksın işte üzülürsün :D :D :D
Aynı şeyler değil mi? Tükenirsin bir damla umut çeker çıkartır o kuyudan seni. Bitersin içten içe yine bir umut yeşertir içindeki o kurak toprağı. Umut etmek ve umutlar güzeldir sonuç olarak. Sonu mutlu bitecekse eğer ki umuttan kıvranmaya değer
umutsuz yaşam olmaz... umudu yeşerten insandır ve umutla yaşar her daim. umudu kalmadığı an , çoğu şey bitmiştr onun için...
Umut her bahar açan çiçek gibidir. Bazen umutsuzluğa kapılırız. . Ama umut insanı yesertir insan da umudu.
İkisininin aynı anda olmaması için ben bir sebep göremiyorum :D
İnsan ümit ederek umut ağacını büyütür, yeşertir, meyvelendirir.
Kendine kendine umutlanırsın olmasını temenni ettiğin için.
Ne umut yaşatır nede ben yeşertirim bişey olmaz benden
Umutsuz yaşanmaz;kapıları O açar; biz de umut ederiz...
İnsan yetiştirir umudu. Sonra ise umut yaşatır insanı.
İnsan umudu yeşertir. Umut da insanı yaşatır. Su döngüsü gibi düşün
ikiside durduk yere umutlanır bazende insan, ya da başkası ona umut verir :D
İnsan bir yolunu bulmali mutlaka, sonu tukenmislik sendromu bu işin :/
EİG seçilmiş en muhteşem cümleyi kuracaktım hevesim kaçtı. Biz sizi sonra ararız
Umut yasatir insani icine dustugu cikmazlardan umut kurtarir hep duzelecek diye avutur kendini
Insani yaşatan umuttur bence umudunu yitiren insanin hayat amaci da kalmaz
insan yeşertir umudu... neden yaşıyoruz mesela? umut ürettiğimiz için
Umut İnsanı Yaşatır E İnsanda yaşamayı istediği için yeni yeni umutlar yeşertir
Sonuçta hayatta tek bir umudumuz değil bir çok umudumuz var. O yüzden 2. Şık.
Beni hayaller ve hayallerimin gerçekleşme olasılığı umudu yaşatıyor.
İnsan yeşertir umudu.. Kendi fırsatlarını insan yaratır.. Rabbim bize ilim verir bizse o ilime göre seçimler yaparız..
Hayatımın bir amacı olduğunu anlayınca cevap vercem
Umut yaşatır. İnsanın umudu yeşertmesi için de umuda ihtiyacı yok mudur zaten?
Boş bir soru olmuş, ahenkli bir soru sormaya çalışmışsınız ama olmamış, cevap vermek istemiyorum anlamsız çünkü
Bir umuttur yaşatan insanı 🎶🎶 umut olmasa pes etmiştik
Tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan düşündürücü bir soru olmus tebrikleer
Insan kendi umudunu kendi yaratir ve kendi ayaga kalkar ve yasar
Sorunun cebabı tavuk mu yumurtadan çıkar yumurta mı tavuktan sorusuyla Eş değer 😊
Umutlu olmak lazım her zaman, ama insan olmayınca da umut olmuyor ki..
Bilmiyorum ama insana yapilabilecek en buyuk iskence ona umut vermek
Hem umut insanı yaşatırken diğer taraftan insan farkında olmadan umut yeşertiyor
İnsan umudu yeşertir, umut yeşersimi insan yaşar, insan yaşadımı umut yeşerir, umut yeşerdimi...
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar