Thanos'un Stark'a dediği gibi: “Bilgiyle lanetlenen tek kişi sen değilsin.”
İnsanlar ve dünya hakkında bilgi edindikçe, onları daha iyi anladıkça bir soğuma hissi başlar mı? Bu durum zamanla bir tür lanet gibi görünmeye başlar mı?

Thanos'un Stark'a dediği gibi: “Bilgiyle lanetlenen tek kişi sen değilsin.”
İnsanlar ve dünya hakkında bilgi edindikçe, onları daha iyi anladıkça bir soğuma hissi başlar mı? Bu durum zamanla bir tür lanet gibi görünmeye başlar mı?

lanet olarak görünmez kesinlikle soğuma başlar. çünkü insanları ve hayatı tanıdıkça özellikle insanları hiç tanımadığını görüyorsun. bu da hayalkırıklığını getiriyor. o noktadan sonra da insanlara değişik ve kötü gözle bakmaya başlıyorsun. herkes yalancı, herkes sahtekar, herkes ikiyüzlüymüş gibi görünüyor. işte böyle kafayı bozmamak için inanmak, sevmek, aşık olmak, aile kurmak; yani hayatı bir şekilde anlamlandırmak gerekiyor. yoksa o yaşanılan yüzleşme, insanı sonu olmayan bir karanlığa sürekleyecek güçte olabiliyor.
bazı şeyleri bilmemek daha huzurlu hissettirebilir ama diğer yandan bilgi insanı güçlendirir de mesele neyi öğrendiğin değil onu nasıl taşıdığındır önemli olan
Bir black mirror bölümü aklıma geldi.
İnsanların ensesinde bir çip car gözlerindeki ekran ile geçmişte olan şeyleri kayıt gibi izleyebiliyorlar işte kısacası o teknoloji ile karısının onu aldattığını ve çocuğun ondan olmadığını öğrenince çipi çıkarıyordu ensesinde. O bölüm de aynı bu dediğin şeyi işliyordu aslında. Hiç bilmeyerek normal yaşamak mı yoksa bilerek üzgün yaşamak mı
Yazdığın şeyin etkisine girdim birden işte bazen o tarifsiz acıların içinde kaybolmaktansa bazen öğrenmemiş olmayı ister insan öyle acılar vardır buda bilmemenin huzurlu tarafı
Aynen katılıyorum sana. Zaten dizinin ilk sezonlardinda her bölümde kafayı yiyordum resmen. Üst üste iki üç bölüm imkansız geliyordu. Sonrala doğru Disneylande döndü sjdjr
Merak ettim ya izleyecem bende adını söyler misin
Dizi ismi black mirror ama her bölüm ayrı hikaye yani tümünü izlemene gerek yok. Bölüm ismi tek mı vereyim? Bakayım bulayım bölümü
1. Sezon 3. Bölümmüş. İlk bölümü izlesen miden bulanır. İkincisinde kafayı yersin ben deli olmuştum. Kıza da çok üzülmüştüm. Bu da üçüncü bölüm
Olsun ben ilk bölümden başlayacam zaman buldukça izlerim merak ettim baya tetiklendim of
Çok güzel dizi öneririm.
Cahillik en büyük mutluluktur demişler iyi demişler aslında ama biz Sokrates babanın yolundan gideriz " sorgulanmamış hayat yaşamaya değmez" jdjxjddjjd
Eco sen felsefe bilir mıydın
Felsefe öğretmenliği istiyordum da ataması durdu diye vazgeçtikkk
Hadi be. Güzeldir ama cıvatalar gevşemesin beyin yakıyor
Bilgi lanet değildir taşıyamayan kişi teslim edip kurtulabilir
Teslim edilmiyor ki
Edemiyorsan lanetli değilsin ki kıymetlisindir ve iyi bir şeyi kötü kullanmamak amaçlanmalı. Aslında teslim edilir paylaşarak fikrini ve zihninden geçenleri söyleyerek seni anlaması ve onunda bilgilenmesi için eğer zekiyse bir konuda paylaşmazsa duramaz otomatik olarak teslim etmek istersin paylaşarak.
Bilgi edinmek, bazen insanların ve dünyanın karmaşık yönlerini daha net görmene neden olabilir. Bu durum başlangıçta bir soğuma hissi yaratsa da, aslında seni daha bilinçli ve farkında kılar. 🤔 Bilgi, bir lanet olmaktan çok, dünyayı daha derinlemesine anlamana ve ilişkilerinde daha gerçekçi adımlar atmana yardımcı olan bir güçtür. Güçlü bir algıya sahip olmak, seni yeni çözümlere yönlendirecektir. 🌍💡
Cevap
4Cevap
Bilgi şans demektir.
Cahillik mutluluktur derler bdbdhdh ama ben yinede bilgiyi secerim
Ben de
Evet bilgi hamalı oluyor çoğu kişi onu hayatında uygulamaya geçirmiyor kimse
Cehalet mutluluktur derler
Lanet
Başlar tabi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?