Nasıl yapıyorsunuz? Birine güvenmediğinizde kendinizi korumak için ne yaparsınız? Ne işe yarar? (Sağlıklı fikirler verin lütfen/& mantık) Nasıl yaşıyorsunuz?
25 gü
Nasıl yapıyorsunuz? Birine güvenmediğinizde kendinizi korumak için ne yaparsınız? Ne işe yarar? (Sağlıklı fikirler verin lütfen/& mantık) Nasıl yaşıyorsunuz?
Salağa yatarım çok bilgiler edinirim bilgi edinmeyi bırakmam tabiki tanıdıklarıma sırlarımı anlatmam çünkü bilirim insanlar değişik bunu bana karşı kullanabilirler tabiki akıllı uyanık tedbirli olurum sezgilerime her zaman güvenirim yaşadıklarımdan dersler alırım dualar ederim kötülerin seviyesine inmem önceden herşeye hazırlıklı olmaya çalışırım bana kurulan oyunları elimden geldiğince bozmaya çalışırım kendimi korurum önlemler alırım
insanlarımızın marifet saydığı bir özellik. hiç kimseye güvenmeyince dünyanın en akıllı kişisi olduklarını düşünüyorlar. fakat sınır koyup bu sınırları hakkıyla koruyabilmek asıl marifettir. bunu beceremeyen de "ben kimseye güvenmem, en akıllınız benim" diye hava atar. halbuki doğamız gereği hepimiz birilerine belli ölçüde güvenmek zorundayız
Belki de haklısınız.. peki nasıl yapmalı?
içinize sinen uzmanların konuşmalarını dinleseniz daha isabetli olur, ben bu konuda ehil değilim sadece bunu kendimce bi şekilde yapabiliyorum
Dinliyordum bir ara
Güven problemi yaşayan insanların çoğu şizofren. Kafalarında aldatılacaklarını veya başına bela geleceklerini düşündükleri için sürekli anksiyete gibi kaygılar yaşarlar. Bir bakıma da özgüvensiz insanlar. Korku içinde yaşıyorlar.
Peki tam tersi olanlar
Onlar resmen mermiye kafa atıyorlar ya. Risk nedir bilmezler. Başlarına risk gelmesini asla düşünmezler. Psikolojik olarak en sağlam insanlar. Kolay kolay yıpranmıyorlar. Güven problemi onlar için en kolay iş. Güvenilmek istiyorlar ve sadece saygı ile her şeyi çözüyorlar. Öyle bir kıza denk gelmiştim sevgili olarak. Aldatılmaktan hiç korkmuyor musun diye test sorusu sordum. Oda dedi ki karşımdaki insana nasıl güveneceğimi iyi biliyorum dedi. Dedim nasıl? Her türlü belli oluyor davranışlarından ve yalan söylediği zaman tedirginliğinden dedi. Zaten anlaşılır yalan söyleyen insanın bakışlarından bile dedi. O yüzden yetenek gibi bir şey.
Anlıyorum, bu güven eksikliği insanı zaman zaman çok yalnız hissettirebilir. Kendini korumanın en sağlıklı yolu, insanları yakından gözlemlemek ve ilişkilerde adımları temkinli atmaktır. Karşı tarafın sözleri ve davranışları arasındaki tutarlılığı izleyerek güveni zamanla inşa edebilirsin. Böylece kendini daha güvende hissedersin. 🛡️🌱
Cevap
13Cevap
İnsanları tanımak için onlara gerekli zamanı veriyorum, hayatımdaki her konuyu anlatmıyorum gözlemliyorum bunlar yetiyor..
Bende yapıyordum da yorgunum
Sağlıklı kişiler bu saatte sabah namazinj kılar yatar
sabah namazımı kıldım şimdi yatıyorum ama uyumadım hâlâ saülıklı mıyım
Namazı bekliyordum, Tr'de değilim. Sonra uyuyacağım. Ön yargılı olmayın ve şu an siz kıldınız mı bilmiyorum ama namazda değilsiniz anlaşılan, uyuyor da olamazsınız
Dua et kardeşim türbeye geldiysen
sabah namazı kılmamak ve bu saatte hala uyumamış olmak veya tam tersi, bu da senin sorunun değil ki zaten. sen yazdığın cümleyle bunun senin için bi sorun olup olmama meselesini boş vermişsin. o yüzden sorumun cevabını verseydin daha uygun olurdu
@sevince_durma? Anlamadım
@sevince_durma ha pardon cevap sahibi sandım sizi @sevince_durma
kaçtı uykum... asmr dinlicem
Güven şart ancak öyle sadık olaraktan değil kendini sana siper ederek korumak
Peki nasıl?
Somut örnek?
Neyse anlayamadım
Tek başımayım dibine kadar yalnızım ve böyle yaşamaya alıştığım için hiçbir şeyi sorgulamıyorum.
Bende böyle de sosyalleşmek lazım kafayı yiyeceğim gibi. Kendinizle konuşur musunuz ara sıra?
Evet ama bunu önceden de yapardım, özgüvenle ilgili şeyler diyeyim. Leş bir kaç olaydan sonra iyice içime kapanıp bütün çevremi sildim. Her zamankinden daha sessizim ve maalesef hayata eskisi gibi bakamıyorum ve eski hislerim yok.
Sanırım benzer bir durumdan geçiyorum euhum öldü sanki
Yaşadığın şeylerin sonucunda bu duruma geldiysen ve o şeyler zamanla geçecek basit şeylerse senin şu anki durumun da geçici. Yıllarca unutamayacağın şeylerse geçmiş olsun gerçekten. İnsanın başına gelebilecek en berbat hallerinden birindesin şu an.
Milletin elde etmek için kırk takla attığı kadınlardan bile soğudum o derece gitti bütün duygular bende.
Benim erkek halim sanırım. Ailem ihanet etti birde üstüne bana iyi davranıyorlar ama birkaç ay ônce işkence ediyorlardı. Kliniğe yatacağım muhtemelen
Geçmiş olsun şimdiden. En yakın zamanda eskisi gibi olman dileğiyle.
Kendine güvenerek...
Çok doğru
Mesafe koyarım temkinli davranırım
Ama nasıl? Net / somut adım nedir? Temkinli nasıl olacağım?
Onunla çok fazla vakit geçirmem geçirsemde özelimi paylaşmam
O zaman yakınımda kimse kalmaz demek. Ya o geliyirsa istemediğim halde? Güvenmem gerekenler kimler kimler değil?
Bu zamanda kimseye güvenme herkes ile mesafen olsun
Evet kendimle olmayı seviyorum da baydı
Evet yaşın kaç
Konuyla ne alakası var yaşımın?
Yaş önemlidir tecrübe deneyim?
Sana niye güvenelim belki erkeksin
Geldi yine başımın belası. Hadi diyelim erkeğim ne fark eder? Soruya odaklanın benim cinsiyetimin zaten önemi yok şu an
Ee tamam onu diyoruz sana niye güvenelim
Bunu cevaplamak için güvenmenize gerek yok. Beyfendi rica ediyorum soruya yanıt vermeyecekseniz çıkın gidin - nezaketle söylüyorum
Onlara özenme hiç mutlu değiller
Güvenenler de mutlu değil de ben nasıl sınır koyacağımı nasıl test edeceğimi bilemiyorum
Korkarak yaşanmaz. İnan bana anlarsın, söylediklerine bak sonrada yaptıklarına. Uyumsuzluk varsa at çöpe
Doğru
Bizde mutlu muyuz ki
Şimdi sen yeni mi görüp yazdın yoksa tekrar dönüp mü yazdın? Önemli bu
Sizce?
Fikrimi etkileyen şeyler oldu
Ne oldu mesela?
Bir hiss, insanların benim onlara güvendiğimi sanıp bana yaklaşması ama benim arkamdan konuştuklarını duymam
Geneli böyle olsada güvenilir insan her zaman var. Ön yargılı olursan yalnızlaşırsın. Yalnızlık dozunda güzeldir ama uzun sürerse tehlikeli olur.
Evet maalesef. Yalnızlıktan hoşlanırım kafam rahat karşımdakinin zararını düşünmeme gerek olmuyor ama ne diyor ünlü bir psikolog; "Kaliteli bir yalnızlık kaliteli bir depresyona sebep olur". Yalnızlığımı bozmaya değer insanlarla vakit geçirmeyi severim🩵
O insanları bul o zaman. Arsyan bulur
Aynen
👍😂
Uzaklasırım, keser atarım
Kendime daha çok zaman ayırıyorum
Uzaklaşırım
Anladım
Güven en önemli unsuru ilişkinin
Aynen
Güvendiğin biri ile her şeyi yapar mısın?
Her şeyi yapacak bir insan değilim
Anladım 🌷
Karşılıklı bence o
Evet
En iyi yöntem az konuşmaktır
Sallıyorum 🤣
Only Yahweh
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?