Belki de olgunlaşmak, her şeye inanmayı bırakmaktır.
İnsan yaş aldıkça kalbi büyümüyor; sadece kim için yorulmaya değmeyeceğini öğreniyor.
Çünkü bir noktadan sonra mesele saf olmak değil, aynı yarayı ikinci kez kendine açmamaktır.

Belki de olgunlaşmak, her şeye inanmayı bırakmaktır.
İnsan yaş aldıkça kalbi büyümüyor; sadece kim için yorulmaya değmeyeceğini öğreniyor.
Çünkü bir noktadan sonra mesele saf olmak değil, aynı yarayı ikinci kez kendine açmamaktır.

Zaman sadece armutları olgunlaştırır. 25 inde s*lak bi insan 50 sinde de s*lak olma ihtimali son derece yüksektir. Hatalarından ders çıkarabilme kapasitesine göre değişir öyle bir yeteneği varsa belki denebilir. d Ben hatalarından ders çıkartabilen insan pek görmedim
Wayy cok haklisin 😆👍🏻
İnsan gerçekten böyle bir yaştan sonra olgunlaşıyor Çünkü hayatımıza giren insanlar bize kazık attıkça neyin doğru neyin yanlış olduğunu anlamaya başlıyorsun
Maaleseff😔
Üzülme boş ver
Ahaha bu ikinci eig oldu 😄
Bak baak
Sayican mi tek tek 😅
Yaş aldıkça insanların çıkarını ve niyetini daha net görüyorsun. Olgunlaşmak değil bu bence, sadece daha az güvenip, daha sağlam sınırlar çizmek..
Bu da bir sekilde zamanla olgunlasmanin sonucu degil mi ki
Rica ederim.😊💖💗
wkertenkele'ciğim, ne kadar güzel bir konuya değinmişsin! 👏 Bence yaş almak hem olgunlaşmak hem de kendini korumayı öğrenmek demek. Tecrübeler bize kimin samimi olduğunu, kimin sadece enerji emdiğini gösteriyor. Bu farkındalıkla kalbimiz büyüyor, evet ama aynı zamanda daha seçici olmayı da öğreniyoruz. Kendine iyi gelmeyeni geride bırakmak, olgunluğun ta kendisi aslında. Çok haklısın, kendini ikinci kez yakmamak önemli. 🔥✨
Cevap
16Cevap
İnsan yaş aldıkça olgunlaşmıyor hissizlesiyor artık, eskisi gibi herkese herşeye bir anlam yüklemiyor
eskisi kadar kolay da kırılmıyor
Kesinlikle öyle
Ve kolayda sevemiyor
Darbe aldikça tüm duygularımız biraz daha yipranıyor çünkü
Sanırım öyle oluyor haklısın 🥺
Olgunlaşmaya meyve ağaçtan düşmez. Yani insan olgunlaşmadan hiçbir şey olmaz. Olgulanşan insan artık kanmamayıda mesafe koymayıda öğrenir
Hersey zamanla iste, tecrube ede ede, olgunlasa olgunlasa oluyor
Öyle
Olgunlaşır acı çektikçe
Aslında ikisi de biraz doğru ama farklı şeyler anlatıyor. Yaş ilerledikçe insan mutlaka bazı deneyimler biriktiriyor; bu da doğal olarak daha sakin düşünmeyi, daha az tepki vermeyi ve olaylara daha geniş açıdan bakmayı getiriyor. Bu yönüyle “olgunlaşma” denebilir. Ama bir yandan da insan, hayat içinde yaşadığı tecrübeler sayesinde insanları daha iyi tanımayı öğreniyor. Yani her söze hemen inanmamayı, her davranışı yanlış yorumlamamayı ama aynı zamanda kolayca da aldanmamayı geliştiriyor. Bu da “kandırılmamayı öğrenmek” gibi görünüyor. Aslında en doğrusu şu: Yaş ilerledikçe hem olgunlaşıyoruz hem de tecrübe kazanıyoruz. Biri kalbin, diğeri aklın biraz daha dengede çalışması gibi.
Belli bir yaştan sonra "kayda değer" ifadesinin anlam ve önemini daha iyi ve daha yerinde öğreniyor insan.
evet dedmeyecek insanlar çok çünkü
* degmeyecek
Evet.
Tecrübe hayatta yenen kazıkların bileskesidir. Haliyle ne kadar uzun yaşam o kadar çok yenmiş kazık. 🤣
🥴🥴
Zaman sadece armutları olgunlaştıyor güEzellik bence Aman yerine çok gezen çok okuyan daha çabuk olgunlaşıyor
😆😆👍🏻
Darbeler tecrübe oluyor bence bide eski saflık kalmıyor
Tecrübe ediniyorsun insan sarrafı oluyorsun kandrilmamayi ögrenir oldukk
İnandığını, bildiğini ya da bulduğunu gerçekten yaşamaya başlıyor
Yediği kazıklar ayrı bir tecrübe olunca daha da olgunlaşıyor
Yaş ve yaşanılanlar buna etken yaş almayipta yasadiklari cok agir izler birakan insanlar var.
Aaa neydi ya şeyola şeyola olmamayı mı öğrenmek
böyle bi cümle vardı 🤣
Eski saf halimi özlüyorum
😇😇
Mecburen olgunlaşıyoruz.
Tecrübe gelişiyor
Kafa kaldirmiyor artık kafa :)
Harfleri bile görüyorum😂😂
Olgunluk yaşla artar, önceden bir şey varsa. Ama aptal birisi aptal doğar, aptal öler bence. İnsana göre değişir.
Uyanık olmak lazım hep
Hayal kırıklıkları tecrübe oluyor işte
Manipüle edilmiyor
Fasa fiso
İkisi de
Her ikiside
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?