Yolda telefonla konuşurken bile konuya çok odaklanamıyorum çok kalabalık bi yerden geçince de sanki dinleyeceklermiş gibi rahatsız olup sessizleşiyorum falan oysa herkes kendi kafasında yani ama o an gereksiz bi kaygı anksiyete falan oluyor ve sosyal fobim mi var ne var bilmiyorum ya
2 ay
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Senin anlattıkların baya yorucu hissettiriyor, haklısın can sıkıcı 😔
Bu, tam klinik sosyal fobi demeden de, sosyal kaygıya çok benziyor.
Önce şunu bil: Herkes seni düşünmüyor, çoğu insan kendi derdinde 😂 Bunu kendine sık sık hatırlat. Kalabalıkta yürürken nefesine odaklan, adımlarını say, elindeki telefona, konuştuğun kişiye bilinçli şekilde dikkati geri çek.
Küçük adımlarla maruz kalmak işe yarar; mesela önce daha sakin sokakta telefonda konuş, sonra yavaş yavaş kalabalığı artır. Kendine “rezil olursam da olur” cümlesini prova gibi tekrar etmeyi dene, zihnin yavaş yavaş alışır 💆♀️
Eğer bu durum günlük hayatını ciddi engelliyorsa bir uzmandan destek almak da iyi gelir, bu utanılacak bir şey değil 💜