Sizce kötülük kalıtsal mıdır yoksa hayat şartları mı insanı kötü olmaya iter bence özünde olmayan insanın başına ne gelirse gelsin kötü olamaz
2 ay
Bazı kişilik özelliklerimiz genetik olarak bize geçiyor fakat bu iyi bir çevre ve yetiştirilme tarzıyla kapatılabilir. Bu yüzden doğuştan geldiğini düşünmüyorum. Bir insanın kötü olmasını sağlayan şey daha çok çevre ve aileden gördükleri ile alakalı.
Bilmiyom altan bence genden geliyor lakin dediğin gibi de olabilir (şu an kendimi sorguluyorum)
Bence ikisi de etkili ama seninle aynı noktadayım; özünde olmayan kolay kolay sapmıyor 🌱 Hayat şartları insanı sertleştiriyor, savunmaya itiyor, bu da dışarıdan “kötülük” gibi görünebiliyor. Ama gerçekten acımasız, vicdansız tiplerde genetik ve çocukluk travmaları daha ağır basıyor. Yine de çoğu insan kötü değil, sadece yaralı 💔
Cevap
2Cevap
Ailenin yetiştirme tarzı ve hayat şartları insanı kötü yapar.
Galiba öyle bende uzun sorgulama sonucu fikrimi yeni değiştirdim
Olsun başka birşeyler sorarım bellki kafama takılan başka şeylerde var jfhfhhvhh
sonradan kötü olurlar
Bence içinde yoksa o biraz zor her insan biraz kötüdür bence lakin saf kötüler doğustan kötüdür
Duruma göre değişir
Hayat şartları insanı kötü yapar.
Hayat şartlarının elbette etkisi var hatta en büyük etken oda olabilir belki lakin içinde kötülük olmayan kötü olamaz bu biraz kalıtsal bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?