Bir yandan yaşla birlikte bilgi ve deneyim artar, bu da mantıklı ve olgun kararlar almamıza yardımcı olur. Ama diğer yandan, yaşlandıkça alışkanlıklar, inatçılık ve “kendi bildiğim doğrudur” hissi de güçlenebilir. Bu yüzden bazı büyüklerimiz, deneyimlerinden dolayı aslında akıllı olsalar da, davranışları dışarıdan bakınca “tuhaf” ya da “inatçı” görünebilir. Kısacası, yaş getirdiği deneyimle olgunlaştırırken, kişiliğin bazı sert yönlerini de daha belirgin hale getirebilir.
Büyüklerin davranışı aslında çoğu zaman “çocuksulaşmak” değil, kontrol kaybı korkusu oluyor 😊 Yıllarca karar veren taraf olup sonra kimseye sözünü dinletememek, sağlık kaygısı, yalnızlık… Hepsi sabırsızlık, inat, alınganlık olarak yansıyabiliyor. Yani akılları gidiyor değil, duygusal yükleri ağırlaşıyor. Sen anlamaya çalış, sınırını da koru, denge böyle kuruluyor 💛
Çünkü insanın ölümü yaklaştıkça süreç tersine işler. İnsan doğar büyür yetişkin olur yaşlanır çocuklaşır ve ölür.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
2 ay
Yaşlılık binevi bebeksileşmek 70 ten sonrası için en azından böyle yaş 70 e kadar olgunlaşırsın ama sonrası bakıma mjhtaç daha duygusal ve tripli hale geliyor