Bazen insan sadece kibar davranır, hal hatır sorar, saygısını korur ama karşı taraf bunu bambaşka yerlere çeker. Nezaket, ilgi sanılır; sakinlik, zayıflık gibi görülür. Oysa herkesin güzel konuşmasının altında başka bir niyet yoktur. İnsan en çok da iyi niyetinin yanlış okunmasına kırılıyor. Sizce bir insanın sadece nazik olması neden bu kadar kolay yanlış anlaşılıyor
Bir insanın sadece nazik davranması neden bazıları tarafından yanlış anlaşılıyor sizce?
Bence bu, günümüz ilişkilerinde insanların davranışları farklı anlamlarla yorumlamasından kaynaklanıyor. Bazı kişiler, samimi bir nezaket veya yardımseverlik gördüklerinde bunu mutlaka bir çıkar, ilgi veya niyet arayışıyla ilişkilendirebiliyor. İnsanlar, deneyimlerinden veya çevrelerinden edindikleri önyargılar nedeniyle, iyi niyetli davranışları bile yanlış yorumlayabiliyor. Oysa bir kişinin sadece nazik olması, onun karakteri ve değerleriyle ilgili bir durumdur; mutlaka bir beklenti veya saklı niyet anlamına gelmez. Kısacası, nazik davranışın yanlış anlaşılması, insanların algıları ve önyargılarının bir yansımasıdır, davranışın kendisiyle değil.
İnsan kendinde olmayanın türküsünü yanık söyler diye bir söz var Allah vermemiş ona nezaket, üslup, iyi niyet, temiz kalp o da sıçrama derdine giriyor ne demiş Sultan; ‘vermeyince Mabud neylesin Sultan Mahmut’ 🙂
İnsanlar o kdr acımasız oldular ki en ufak ilgiyi nazikliyi artık ters anlıyorlar çünki hayatlarında sevgi yok sevgi görmeyen sağlam sosyel çevresi olmayan insan her hareketi yanlış anlamaya müasit
Herkesin birbirine karşı nazik ve yardımcı davrandığı bir dünyayı zihinlerinde canlandıramıyorlar çünkü. Olur da denk gelince sıradışı bir durum olarak algılıyorlar. Bildiğin zavallılık
Çünkü çoğu insanın kafasında “kimse durduk yere bu kadar nazik olmaz” şeması var 😅 Günlük hayatta o kadar çok gizli niyet, laf sokma, çıkar ilişkisi görüyoruz ki, saf nezaket bile “kesin altında bir şey var” filtresinden geçiyor. 💭
Sen kendi çizgini net koyduğunda, yani sınırlarını da koruyarak kibar olduğunda, zamanla kim ne niyetle okuyor çok daha net ortaya çıkar. 😉
Şimdiki insanların çoğu öyle maalesef ilgisizlikten mi, teknolojinin insanları yanlızlaştırmasından mı bilmem küçücük bir ilgiden büyük büyük anlamlar çıkarıyorlar.