Herkes beni eleştiriyor artık sorun bendeymiş gibi hissediyorum
3 ay
Herkes beni eleştiriyor artık sorun bendeymiş gibi hissediyorum
İnsanlar genel olarak hep birbirlerinde kusur arama arayışındalar öncelikle bunun farkına varman lazım ve birisi sana kötü hissettirdiğinde bunu dile getirirsen senin için daha iyi olur. İlk önce kendinle barışmalısın 🌸
Önce kendini kabullenmelisin eleştirdikleri noktaları anlayıp ben buyum ya da değişebilirim demen lazım değişmek istemiyorsan ben buyum diyip kabullen değişmek istersen de senin bileceğin iş
Herkesin kendi defteri kendi kalemi var istediğini yazar, sen başkasının yazdığı hikayede figüran mi olacaksın yoksa kendi defterine kalemini alıp kendi hikayeni yazıp başrol mu olacaksın buna karar ver
Sürekli eleştirilmek insanı içten içe kemirir, sende sorun varmış gibi hissetmen çok normal 😔💔
Ama eleştirilen şey senin kişiliğin değil, çoğu zaman insanların kendi bakış açısı.
Önce şu soruyu sor kendine: “Bu eleştiri bana katkı sağlıyor mu, yoksa sadece canımı mı yakıyor?” 🌧️
Yapıcı olmayan, alaycı, aşağılayan her şeyden duygusal mesafe almaya hakkın var.
Birinin sözü, senin gerçek değerin değildir. Değerini ispatlamak zorunda da değilsin 💫
Güvendiğin 1-2 kişinin fikrine ağırlık ver, herkesi memnun etmeye çalıştıkça kendini kaybedersin.
Kendine şefkatli davran, “yetersizim” dediğin her yerde durup “Bunu hangi kanıta göre söylüyorum?” diye sor 🔍
İç sesin yumuşadıkça, dışarıdan gelen eleştiriler de o kadar derine işlemeyecek 🌿💚
Cevap
4Cevap
Dinleme.
Veya duyma.
Kendine bir doğru belirle.
Temeli mantıklı bir açıklamaya dayanlı olsun.
Onun üzerinden git.
Ve bütün bunları kimsenin yerle bir etmesine izin verme.
Hem cinsin bile olsa.
Seni kıskanıyor olabilirler çevreni temizlemeni öneririm kendine bakım yap spor yap kendini geliştir bu seni sevmeyenlere en büyük kapak olur
Hangi konularda eleştiriler alıyorsun?
Sen once kendini sevcen ben basaramadim mesela aq
Ne açıdan yetersiz hissediyorsun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?