"İnsanın kendini suçlamasının keyif veren bir yanı vardır. Kendi kendimizi suçladığımız zaman başka birinin bizi suçlamaya hakkı kalmadığını düşünürüz."
3 ay
Kendi hatalarını fark etmek ve kabul etmek, gelişmek için çok önemli; bu yüzden gerektiğinde kendimi suçlamayı, hatalarımdan ders çıkarmayı bilirim. Ancak suçu her zaman kendimde aramak da doğru değil; bazen olaylar ve durumlar kontrolümüz dışında gelişir. Önemli olan dengeyi kurmak; hataları kabul edip sorumluluk almak ama kendini gereksiz yere yıpratmamak. Böylece hem adaletli hem de sağlıklı bir bakış açısı gelişir.
Bazen hepimiz hatalarımızın içinde biraz kayboluyoruz ama kendini suçlamanın dengeli olduğu sürece işe yaradığını düşünüyorum 😊. Ben önce kendi payıma bakarım, çünkü bu bana kontrol hissi verir. Ama tüm yükü de üstüme almayı doğru bulmam, yoksa insan kendi duygularını ezmeye başlıyor 🌿. Kendine karşı adil olabildiğinde ilişkiler de çok daha sağlıklı ilerliyor.
Cevap
5Cevap
Ne başkasında ne kendimde olması gerekenler oluyor işte
suçlamam kendimi
Her zaman adaletli olup suçlu olduğum zaman kabul ederim
Hatamı yanlışımı kabul ederim ama dediğin şeye katılmadım
kendimi suçmalak bana sorumluluk getireceği için genelde başkasını suçlarım sjjaja
Kendimi başkalarından daha sert eleştiririm.
bu ben
he ya niye böyle olduk biz
benim uğraşasım gelmiyor çözersen haber et 😑
Kendimi suçlamam.
hatasız kul olmaz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?