Hani bazen olur ya iyilik yaparsın, göz göre göre yanlışa gitmesin dersin ama döner sana ihanet eder😅 böyle şeyler yaşadınız mı🫢

Hani bazen olur ya iyilik yaparsın, göz göre göre yanlışa gitmesin dersin ama döner sana ihanet eder😅 böyle şeyler yaşadınız mı🫢

Ben kendimden ödün verdim kendime zorluk çıkardım ve neler yaptım neler ama karşımdaki benim arkamdan konuşmuş neler söylemiş neler. Yani bunları duyunca görünce artık yaptıklarım için pişman oldum. Ben de hata neden bu kadar güvendiğimi de anlayamıyorum. İlk daha bana yanlış yaptığında zaten biletini kesmeliymişim. İnsanın içindeki güven duygusunu işte böyle kullanıyorlar. Ben ne kadar iyi olmaya çalıştıysam ne kadar bir şeyler yapmaya çalıştıysam bir o kadar da zarar görmüşüm hiç haberim yokmuş. Bir fırsat verdim iki fırsat verdim 3 artık yeter dedim. Sürekli affetmek yanlış bir olaymış. Hani yılanın başında erken ezeceksen derler ya aynen öyle. Sana zarar vermesin diye erkenden her şeyi bitirmen gerekiyormuş. Kadın evde yılan besliyormuş bir süre sonra yılanı yemek yememeye başlamış. Veterinere götürmüş demiş yılanın da bir şey var yemek yemiyor. Veteriner yılanı inceledikten sonra demiş ki kadına. Yılanınızın bir şey yok sadece sizi yemek için gerekli zamanı bekliyor ve o zamana kadar bir şey yemiyor demiş. Yani sen bekledikçe fırsat kollayıp sana zarar vermeye devam edecek insanlar.
İsim vermem ama fazla fedakâr olduğum bir dönem oldu. Kendi sınırlarımı hiçe sayıp destek oldum, karşılığında umursamazlık gördüm. O an anladım ki iyilik karşılık bekleyerek yapılmamalı. En çok da değer bilmeyen yerde yoruluyor insan. O günden sonra önce kendimi korumayı öğrendim.
Her insana iyilik yaramıyor iyi insana iyilik yaparsa Bu iyi bir şey ama kötü insana iyilik yaparsan iyi niyetini suistimal edebilir iyilik kime yaptığına bağlı olarak kötülük ya da daha büyük bir iyilik bulabilirsin Bu tamamen iyilik yapan kişinin seçimlerine bağlı bir şey karşımdakinin tertemiz iyi bir insanın olduğunu düşünüyorsan tereddüt bile etmeden iyilik yap ama çok kötü bir insan olduğunu düşünüyorsan iki kere düşün iyilik yapsan mı yapmazsam diye sonuçları kötü olur mu diye tamam mı
Bunları/böyle şeyleri hiç düşünmem/hesabını yapmam. Dünyayı ve ya etrafımı ben idare etmiyorum/eden düşünsün. Ben hayatımı yaşıyorum. İyilik/kötülük nisbi kavram kime göre neye göre. Hepsi davranışlar sonucu zaten. İyilik de kötülük de kendine yapılır bu kadar basit. Öyle sözde değil gerçek bu
Bu duyguyu yaşamayan yok gibi, sen de belli ki hafif gülerek ama içten içe sitem ederek soruyorsun 😅 Ben en çok “kendi ayakları üzerinde dursun” diye destek olduğum bir arkadaşımda yaşadım bunu. Sınır koymadığında iyilik bazen karşı tarafta hak gibi algılanıyor. O yüzden artık iyiliği yaparken dozuna ve karşımdakinin karakterine bakıyorum 🤷🏻♀️✨ Sen de şunu unutma, iyilik senin kaliten, başkasının zaafı değil 💛
Cevap
32Cevap
2 yıl önce tüm arkadaşlarımı arayıp hayatımda sizi istemiyorum demiştim tek tek cevap e şıkkı hepsi.
Neden böyle bir şey yaptın ki🤷♀️ çok radikal bir karr
Zor bir zamanımdı baktim kimse yok günler geçti hala kimse yok, sonra düşündüm ben ne yaptım onlara, onlar bana ne yaptılar sonra hepsini aradım tek tek içimden geçeni söyledim seni hayatımda istemiyorum dedim. O kadar kişiyi aramışımki instagram birden engel sayısı yüzüden hesabımı kapattı bir dahada açamadım gider ayak bile kanımı emdiler.
evet insanlara iyilik yaramıyor o yüzden kötülük yapmak gerek.
Çok şey oldu ama unuttum unutuldu sağlık olsun ben iyiliği yapıp denize atanlar gurubuna dahilim
İnsanlara yapılan her iyilik suistimal edilerek itinayla sana yöneltilir bu hiç şaşmaz..
Bazıları iyiliği hak etmiyor
Hım markette çalıştım sırf annem yalnız 😞 gitmesin diye eniştem, kuzenimin marketinde sonra ben az maaşa çalışıyordum herşeyi sineye çeken bendim sonra işten çıkardı beni sonra corona çıktı obez oldum:)) yani kime iyilik yaptıysam hep kötülük gördüm ama sonra beni kaç defa yine çağırdı bende asla bir daha çalışmam orada ve zaten branjım değildi
Eskiden çok takım olduğum bir arkadaşımın yüzünden dolaylı da olsa birisi yoğun bakıma kaldırılmıştıben her zaman yanında olmaya çalıştım depresyona girdiğini ve kendisinr zarar vereceğini söylediğinde ailesinr haber verdim ve asla üzülmediğini öyle şeyler olmadığını iftira attığımı söylemişti
Oldu tabii ki. İyilik yaparken aslında karşımızdakinin karakterini de test ediyoruz. Ben sınavı geçtim ama o sınıfta kaldı. Şunu öğrendim: Bazılarına yanlışa gitmesin diye fener tuttuğunuzda, ilk işleri o fenerle sizin gözünüzü kamaştırıp sizi karanlıkta bırakmak oluyor. Artık kimsenin yarasına bant olmuyorum; herkes kendi kabuğunu bağlamayı öğrenmeli. Çünkü iyilik, sadece kıymet bilene yapıldığında "iyilik" kalıyor..
Çok var
Mesala evime gelen temizlik destegi veren ablaya aman yorulma etme dedim. Cocugungeldi parka goturdum vs vs
Sonra bi baktim evimde tv izliyor ben baska odadayken bi baktim asgari yerleri silmemis bile. yani dengeyi bozdum alma verme.. o sebeple ustun dokmenin bi videoda soyledigi soz var samimi olmayacaksin ogretmen ise ogretmen oliskisi, temizlige gelen biri ise o sekilde kalacak..
Elbette oldu. Şİmdi hayatımda değiller. Sen benim abimsin, babamsın, annemsin diyen o kadar yakın olduğumuz bir arkadasım ve kocası ile iletişimi kestim. Kız istemeyi bile benden yaptılar evlilik izinleri benden alındı vs vs vs... Araba alacakları zaman yardım ettim. Ameliyat olacağım zaman son dakikaya kadar sana su kadar destek çıkacaz borç verecez deyip ameliyata gireceğim gün telefonlarına ulaşılmıyordu.10 gün sonra it gibi aradılar 50 kere de açmadım ahuauha
O kadar çok var ki ömrümün yarısı nankör insanların bıraktığı hatıralarla dolu bünye alıştı artık istiyor 😁
Bu zamanıma kadar ben hep iyilik yaptım dürüst oldum ve karşılığını yanlış hareketle aldım. Ama dürüstlükten ödün vermem.
Hem de o kadar çok ki anlatmak dahi istemiyorum. Kıymet bilmeyene verilen her iyi niyet zamanla insanın boynuna asılan bir zincire dönüşüyor. Merhametin fazlası nanköre cesaret insanın kendisine tuzaktır.
Yaşamak ne demek nefesim kesildi resmen ama olsun. Ben yapmam gerekeni kendime yakışanı yaptım herkes kendi yaptığından sorumludur diyorum vicdanım rahat yoluma devam ediyorum... Hiçbir şeyden pişman değilim böyle olması gerekiyormuş böyle olmuş.
Bazen en yakınlarım oluyor
Yaşadım tabi, ama önemi yok benim için, beni bilen biliyor, onlar ayıplarıyla ve ben yaptığım iyilikla kalayım
İyi olduğum ya da iyilik yaptığım için pişman değilim. Oldu öyle kişiler. Yapacak bir şey yok.
şurda ki 1-2 kşi hariç, muhatap olduğum bütün kscanları sayabilirsin. reelde de, aile çevremde 4-5 kişi.
kişi ya da olay olarak hatırlamıyorum ama olmuştur mutlaka.. herkesin bizimle aynı hassas kalbe sahip olmasını beklemiyorum tabii ki
Yaşadım ama bir çoğu aslında bilinçli tercihti az çok neler olacağını görüyordum kısaca insan türü pek sasirtmaz :))
Çok kolladığım, savunduğum insan oldu. Fakat geri dönüşü sırtıma bıçakla oldu hepsinin. Çeyizime bıçak seti almama gerek kalmadı sanırım fkgkg
Bu hayatta kime iyilik ettiysem nankörlük olarak geri döndü hiç kimse hiçbir şeyi hak etmiyor cidden
eski zamanda oldu, ama kızmadım çünkü doğası böyleydi. Kötü olandan iyilik beklemek anlamsızdır
Hep kötülük bulurum iyilik yapmaktan yinede vazgeçmem o ayrı tabi
İyilik yaptıklarıma karşılık beklemiyorum onın için kötülğkde yapsa umursamam
En yakından kazık yersin genelde iyilik bilmeyene yapmamak gerek
Birilerini uyarirken kötü olan ben oluyorum. O yüzden kimseyi kimseye karşı uyarmiyorum
Yaptığım iyilikleri unutuyorum herhangi bir karşılık beklemiyorum ya da üzerinde durmuyorum
Çok şey oldu sözü bile var sofradan doyup kalkanlar düşman oldu...
Hayatımın her yerinde ve her döneminde olağan bir durum yani gayet normal ne yazık ki
Yaptığım iyiliği unutuyorum karşılığı kötü olsa bile yapılan hiç bir iyilik boşa gitmez
Çok kibar davrandığım hatta iyilik yaptığım insanlar sınırları yok saydılar bazıları beni kullanmaya çalıştı bu nedenle fazla nezaketli olmayın
Yaşadım iyilik yaptım herşeyi yaptık aradım zaman tele meseja bakmaz başkarılına müsait sonra beni zamanla alaya aldı 1 kişiye değişti ettiğim şeylerin haddi hesabı yok
Hep öyle oldu ya hangi birini sayacaksın
İyik yapıyorsanız menfaatsiz yapın karşılık beklemeyin
Kötülükte olsa
Evet yaşadım ama iyilik yapmaktan vazgeçmedim yaşadiklarim tecrübe oldu
Boşuna dememişler iyilikten maraz doğar.
Boşkoy ula lafını etmeye bile değmez
Hiç bir şey olmadı ya
Yakın çevreden çıkıyor zaten
Etiket serbest mi assfgkkll
Bunu aşk konusunda yaşadım
Öz abime, uzun hikaye..
Kim kıymetimizi bildi ki
Yaptım ama kötülük bulduğum yok
Eltim net :)))
Akrabanın akrabaya akrep etmez ettiğini ✌️
hangisini sayalım ki
Hayır olmadı
Derdine derman olmak
Çok yaşadım
Arkadaşlarım
Çok oldu neyse
Bazı insanlar
Olmadı sanırım
Hep aynı şey oldu
Çok kişi oldu
Herkes
Saymakla bitmez
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?