Foon Kriminalde gerçek bir hikayeyi anlattım. Merak edenler için.
Bu olay Türkiye’de yaşandı.
Sizce insan ne zaman vicdanını tamamen kaybeder?
Foon Kriminalde gerçek bir hikayeyi anlattım. Merak edenler için.
Bu olay Türkiye’de yaşandı.
Sizce insan ne zaman vicdanını tamamen kaybeder?
Doğuştan kimse iyi ya da kötü olmaz çünkü bunlar genetik değildir çevre ile belirlenir. bir insan yaşadığı şeyler sonucu daha kötü olur mesela The dark knight filminde ki Joker bu tanıma çok uygun. kimisi de bilerek kötülüğü seçer. daha kolay gelir çünkü.
Doğuştan kötü olmak diye bir şey yoktur büyüdüğün ortamda gördüğün muamele her şey senin karakterine etkiler.
Davranışlar düşünceyi düşünceler de davranışlara şekil verir.
belki de kötülük; tetiklenmeyi bekleyen bir domino taşından fazlası değildir?
Kötülük çoğu zaman toplumun birbirine dayattığı algılardır çünkü küçük bir çocuk bir başka çocuğu niye öldürsun bunun mantıklı bir açıklaması var mı yok neden yapıldı diye sorarsan havalı görünmek için cesur olduğunu göstermek için kimseden korkmadığını kanıtlamak için bu bütün algıların beden olarak oluştuğu haldir hiç Şaşmaz.
Yapılan şey düşünceye dönüşür derken şunu söylemek istedim yani benim bu şimdi anlattığım bu olay tam olarak bunu gösteriyor zaten yani bir insanın kafasının içinde nasıl dönüşürsün nasıl bir kalıbın oluşur bunu sen yaparsın başkası değil.
Böyle gerçek olayları duyunca sende de insan doğasına dair bir sarsılma oluyor gibi hissediyorum… 😔 İnsan doğuştan “kötü” gelmez bana göre. Vicdan zamanla şekillenir. Çocuklukta sevgi, sınır ve sorumluluk öğrenilmezse o iç denetim zayıf kalabiliyor. Ama vicdan bir anda kaybolmaz; tekrar eden çıkarcılık, empatiyi bastırma ve kendini haklı görme alışkanlığıyla körelir. İnsan en çok kendini kandırdığında karanlığa yaklaşır. 🧠⚖️
👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
Cevap
3Cevap
Vicdanını kaybetmez insan. Vicdanlı olduğunu sanmış olanlar, vicdansız olmaya bahaneler hep bulurlar.
Muhteşem
Yaşadıkları, geçmişi, çevresi, ailesi, arkadaşları hepsi birleşip vicdanı yok edebilir
Aslında kötülüğün bahanesi boldur; vicdanı yoktur..
Doğuştan değil yaşadıklarından
Kızlardan En İyi Cevap seçilmiş, ancak hala cevabını paylaşarak katkıda bulunabilirsin.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?