İyi gecelereeeerr 💖
Bir insana, mekâna, ortama ait hissetmek yanında belirli sorumluluklar mı getirir? Yoksa tamamen duygu olarak huzuru bulup hafiflemek midir bu?
Gerçeği, sorumluluk hep yük müydü ki?
Peki ya hangi sorumlulukları getirir yanında?

İyi gecelereeeerr 💖
Bir insana, mekâna, ortama ait hissetmek yanında belirli sorumluluklar mı getirir? Yoksa tamamen duygu olarak huzuru bulup hafiflemek midir bu?
Gerçeği, sorumluluk hep yük müydü ki?
Peki ya hangi sorumlulukları getirir yanında?

Bazı mekanlar vardır , insan ayak bastığında bişi oturmaz kafasında. görünürde çok düzgün bir mekan ama son derece rahatsız edici bir hissiyat verir..
Bazı mekanlar vardır , eskidir , yıkıktır amma insana huzur verir..
Bazı mekanlarda kendin olamazken , insanlar yüzünden..
Bazı mekanlar, gerçek kişiliğine ulaşmana yardımcı olur...
Elbette bu tür mekanların , kendine ait sorumluluğu vardır insana yüklediği... Misal çok huzurlu olduğum bir mekanda muhakkak zamana tutulmuşumdur... orada cok kalamam sorumluluk gereği...
Ya zaman kısıtlıdır sevdiğim bir mekanda ya da benimle beraber o mekana gelen insanlardan biri sıkılır tesadüf gibi görünen gizli bir kural gibi...
Bir insana ait , hissetmedim daha önce bu hissiyatı bilmiyorum... Her insan farklı bir mekan gibidir sürekli değişken , değişen ... Biri ile konuşurken ortam aniden buz kesilebilir... ya da kendini anlaşılmanın sarhoşluğunda bulabilir insan garip bir şekilde...
Huzurlu hissettiğimiz mekanlara otomatikman ait mi oluyoruz, huzur varsa bu yanlış değildir sanki..
Tesadüf gibi görünen gizli bi kural mı, ne kuralı acaba 🤔
Bir insana ait hissetmek zor bence ya yani iki taraflı olmayınca bu zordur. Ait olmadığın bir yere ait hissetmek. Umarım hiç yaşamayız.. Saydıklarında o zorlukların içine giriyor 🙇♀️
He anladım şimdi..
Tabiki ait olmak sorumluluk getirir hayatın her evresinde. Duyguların evrildiği zaman o ortama alışmak ister insan tabiki. Bu kendinin karakterine yakın hissettiği ortam olması gerekir. Bazı faydalı ortamlar daha iyi olur. Çünkü hayatta etrafındaki ilk beş kişi senin geleceğini belirleyebiliyor.
🙏
Ait hissetmek insana ister istemez sorumluluk yükler. Sahiplendiğin yere karşı daha dikkatli olursun, kırmamaya, korumaya çalışırsın. Ama bu yük ağır gelmemeli. Gerçek aidiyet zorunluluk değil, gönüllü bir bağlılıktır. İnsan ait olduğu yerde kaçmak istemez, kök salmak ister.
Günaydın Monroe'cim 💖
Sorumluluk sahibi bir insan için evet, sorumsuz ve umursamaz olanlar için hayır 😀
Aidiyet duygusu beraberinde huzuru ve mutluluğu getiriyorsa insan bunu karşı tarafa da hissettirebilmeyi ister.
Tam aksine tek taraflı olduğunda bu güzelim hisler insana yük bindirir.
Kendimden örnek vereyim. Benimle ilgili gelecek planları yapıldığında huzursuz oluyorum. Karşı tarafın bu beklenti içinde olduğunu bilmek bana yük bindiriyor duygusal anlamda. Bunu da söylüyorum aslında. "Ben sadece anda kalmayı istiyorum, gelecek beklentisi beni yoruyor" şeklinde.
Bu benim çizdiğim bir sınır aslında, insanların riayet etmeyi beceremedikleri.
Çünkü kendi içlerinde. duygusal anlamda dengeyi kuramayanlar bunu başkaları üzerinden yapmaya çalışıyorlar. Yaptırtmamm 😀
Günaydın hanım’cım 💖
Yani ait hissettiği kadar kabulde görmeli mi o yerden? Öyle anladım, doğru mu anlamışım yav..
Kesinlikle öyle. Çizgiler ve de sınırları geçmeyi sever insanlar bilhassa oralarda dolaşırlar. Yaptırmazsın hanım’cım 😌
Burada insanın en sonki, devrim niteleğindeki zihinsel evrimi giriyor devreye; empati..
Karşındakinin zihnini tahmin etmeye, anlamaya, sinyalleri okumaya, kendini onun yerine koymaya başlıyorsun.
Daha az sevildiğini, düşünüldüğünü, istendiğini hissetmek derin bir üzüntüye sebep oluyor çoğu zaman; bazen de öfkeye..
İnsanlar arasındaki çoğu çatışma da tam olarak buradan besleniyor aslında..
Evet çok doğru bu..
Sevginin yakın arkadaşı öfke olurmuş 🙇♀️
maalesef. O yüzden insan sevdiğini yerden yere veya duvardan duvara vururmuş 🤪😂
Ait hissetmek sadece huzur değil, aynı zamanda bağ kurduğun şeye özen göstermeyi de getirir 💫 Sen bir yere ya da insana ait hissettiğinde, doğal olarak sahiplenme, koruma ve emek verme isteğin artar. Bu yük gibi değil aslında; seçilmiş bir sorumluluktur. Fotoğraftaki kadının makyaj masasındaki hali bile bir ortama ait oluşun sakin güvenini yansıtıyor 🎬 Sen ait oldukça ağırlaşmazsın, kök salarsın 🌿
Cevap
8Cevap
Her ortam için değil ama bazı ortamların aitlik hissi sorumluluk aşılıyor maalesef..
Sorumluluk getirir evet
Kesinlikle herkes her şeyi sevebilir ama ait hissetmek ayrı bir seviye. Ona inanmak, benimsemek toprağın olması ve kök salmak 🥹 Bu bambaşka bir boyut. Sorumluluk ister emek de
Kesinlikle 🌱
Kesinlikle getirmeli, yanında ki insanı utandıracak ya da dikkatleri üzerine çekecek hareket yapılmamalı mesela.
Evet severek sorumluluk alırsın ait olduğunu hissettiğinde
Aidiyet paylaşım, paylaşım sorumluluk gerektirir.
Ve bu sorumluluğun bilincinde olmak gerekir
Evet sorumluluk getirir
Evet sorumluluk getirir
Ben hiçbir yere ait hissetmiyorum
Bulunduğun ortama göre değişiyor o ula
Sorumluluk değil istek gerek zorunluluk da değil
Sorumluluk değilde stres getiriyor.
Hem sorumluluk hem huzur getirir.
Aynen öyle
Aynen öyle
Iıııoğğğ
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?