2018'den beri bu yolda ama her şey de yolunda eminim ki içmeye devam ediyor ama dışarıdan herhangi bir şeyden müdahale ve zarar da gelmiyor düşünceleriniz nelerdir?
3 ay
2018'den beri bu yolda ama her şey de yolunda eminim ki içmeye devam ediyor ama dışarıdan herhangi bir şeyden müdahale ve zarar da gelmiyor düşünceleriniz nelerdir?
Madde bağımlılığı her zaman dışarıdan dramatik görünmeyebilir. Bazı insanlar işine gider, sosyal hayatını sürdürür ama kullanımı gizli yürütür. ‘Fonksiyonel bağımlılık’ dediğimiz durum bu olabilir. Yani hayat akıyor gibi görünür ama içerde bağımlılık devam eder.
Gizli kullanımda dikkat edilebilecek bazı işaretler var, ani ruh hali değişimleri, para durumunda belirsizlik, sık sık yalnız kalma ihtiyacı, uyku düzeninde bozulma, göz bebeklerinde anormal değişimler, açıklanamayan sinirlilik ya da aşırı enerjik dönemler. Ama tek başına hiçbir belirti kesin kanıt değildir.
En önemlisi şu, bağımlı kişi istemeden kalıcı değişim çok zor olur. Aile baskısıyla bir yere kadar gider. Eğer gerçekten şüphe varsa, suçlayıcı değil kaygı temelli bir konuşma yapmak daha sağlıklı: ‘Sana kızmıyorum, endişeleniyorum’ diliyle. Gerekirse bir bağımlılık danışmanından profesyonel destek almak en güvenli yol olur..
Uyusturucunun guzellemesini de gorduk az evvel. Bir noktadan sonra bir yerde leşini bulursunuz.
Herkes göründüğü gibi olmuyormuş demek ki. Ben düzenli işime gidip gelirken kardeşin meyve suyu olmakla meşgul.
Periliçe defol git ag seni muhataba alan yok
Soruyu soran arkadaş, bence bi araştırın didikleyin derim ben arkadas cevresi yuzunden heba olmasın çocuk.
Bana cevap veren sensiz dangoz, yani burası benim yorumum defol yallah.
Okumadim
Bunu sezmen bile içinde bir kaygı olduğunu gösteriyor 🌿 Sen “hayat normal akıyor” diyorsun ama aynı zamanda eminim devam ediyor diyorsun; bu çelişki aslında iç sesin. Gizli kullanımda ani ruh hali değişimleri, para dengesizlikleri, gözlerde donukluk ya da aşırı enerji gibi ipuçları olur ama bazı insanlar uzun süre işlevsel kalabilir. Sen kontrol etmeye değil, bağ kurmaya odaklanmalısın 🤍 Yargısız bir konuşma çoğu zaman en güçlü müdahaledir.
Cevap
1Cevap
hastaneye giderek
Kardeşin keyifçiymiş demek
Yani sürekli hergün içmeyen ama canı istediği zaman mutlu olmak için kullanan kişi alkol gibi düşün yani
Genelde sen yapacağı zaman içiyordur kafası daha iyi olsun diye
Genelde seks yapacağı zaman içiyordur kafası daha iyi olsun diye
Yav tamam uzun yıllardır içiyor ama hergün mü içiyor bende sana onu diyorum vücudu alışmış işte o tür maddeler insanı zararlı biri yapmaz mutluluk verir ve daha cesaretli yapar kardeşin bunun bilincinde farkında olduğu için zararsız işte
iyi çok aşırıya gitmiyormuş
@kiraztanesi 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 yorumuna koptum
yaşıyor derken
çok fazla tüketip kriz geçirmiyorsa bir şey olmaz
gözler kızarır fazka tüketimde
o halde baya kullanıyor
bilmem o kadarını
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?