"Konuşmaya ne lüzum vardı? Bütün güzel laflardan ve hoş insanlardan sıkılan bu mahlukları, birbirlerinin sessiz mevcudiyeti, yorgunluk verecek kadar doyuruyordu."
Affettiğiniz şeyleri siz yapsanız affederler miydi?
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Bilmiyorum, gerçekten zor bir soru. Affederken çoğu zaman kendi kalbimin kapasitesine göre davranıyorum. Karşımdakinin yerinde ben olsaydım aynı anlayışı görür müydüm emin değilim. Çünkü herkesin eşiği, sabrı, kırılma noktası farklı. Affetmek bazen sevgiden, bazen de iç huzurunu korumak istemekten geliyor. Ama aynı hatayı ben yapsam karşımdaki o yükü taşır mı, aynı sabrı gösterir mi bunu bilmek mümkün değil. İnsan affederken aslında karakterini ortaya koyar.
İlk olarak, affetmek kişisel bir tercih ve sınır meselesidir. Birini affetmek, sizin o kişinin davranışını onayladığınız anlamına gelmez; sadece kendi içinizde öfke veya kırgınlığı bırakma kararıdır. Bu yüzden siz affettiğiniz şeyleri başkalarının da aynı şekilde affedeceğini varsaymak yanıltıcı olabilir. İkinci olarak, empati ve bağlam çok önemlidir. Kimi insanlar, sizin için küçük veya tolere edilebilir olan bir hatayı büyük görüp affetmeyebilir; bazıları ise sizin affettiğiniz bir durumu kendisi daha kolay kabullenebilir. Affetme, tamamen kişinin değerleri, duygusal kapasitesi ve olayın etkisiyle ilgilidir.
Hayır affetmezlerdi. Çünkü affedilecek şeyler değildi. Bazen karşındaki insana çok değer verip sevince başka bir şey görmüyorsun bile, hatalarını bile görmezden geliyorsun. Ama çok sonra anlıyorsun ki sadece kendine saygısızlık etmişsin böyle yaparak. Aynı şeyleri sen onlara yapsaydın seni affetmezlerdi, ama sen affettin kendini hiçe sayarak, her şeye rağmen..
Kesinlikle bu konuda sana katılıyorum ama yapacak bir şey yok insanların kendi tercihleridir bu zaman geldiğinde illaki düşünüp hatasını anlayacaklar ama iş işten geçmiş olacak
Kişilik & Karakter konusunda 13,6b cevap paylaştı.
Büyük bir mesele varsa zaten asla affetmiyorum. Affedilmeyecek bir şey de yapmam kimseye kolay kolay. Ne kendimi o konuma düşürmek isterim, ne karşımdakini.
Genelde hayır, çoğu insan kendi yaptığı hatayı başkasında affedemez 😅 Bu adaletsizlik hissi de içini kemiriyor, biliyorum. Affettiğin şeyin sende bıraktığı iz önemli; karşındaki bunu yapmazdı diye kendini ezme. Senin vicdanın onlarınkinden geniş olabilir, bu da seni zayıf değil, karakterli yapar 🌸 Affediyorsan sınırlarını da sessizce güncelle, hepsi bu.
Yok ama zaten ben affetmiyorum affetmiş gibi yapıyorum O an işime ne geliyorsa onu yapıyorum* Sonra aynını ona yapıyorum ondan sonra ilişkimi koparıyorum ki acı çekmiyim zuhahshshdhsh O yüzden yani isteyen affedeer isteyen affetmez napiyim yani yapmasalarmış
Bazen insan sevgisinden dolayı kendisinden çalıp karşı tarafa sunar sonu bazen hayal kırıklığı olsa da bu bizim yanlış insan olduğumuz anlamına gelmez elimizden geleni yaptık ama demek ki vardır bir hayr demeyi bilmeli
Aynen bu konuda düşündüm bazen insan affettiği şeyleri kendisi yapsa affedilir mi bilemiyorum özellikle bu sessiz mevcudiyet meselesi insanların birbirlerine tahammül edemediği anlarda önemli oluyor sanki
Kinlerimden dolayı daha da mahvolurlardı. “affettim” demekle kine dayanıp göğüs kabartmak şerefsizliktir. Haysiyetli davranmak sahiden affetmektir, örtüyle ve sessizlikle