İnsan gerçekten değişir mi, yoksa sadece şartlara göre farklı bir yüzünü mü gösterir?

Bazen birine bakıyoruz ve diyoruz ki çok değişmiş. Oysa kim bilir, belki de ilk kez gerçekten kendisi oluyordur. Hayat insanı törpülüyor, kırıyor, olgunlaştırıyor ama öz dediğimiz şey ne kadar değişiyor, ne kadar sadece saklanıyor emin olamıyorum. Kimimiz şartlara göre şekil alıyoruz, kimimiz içimizdeki asıl halimizi korumaya çalışıyoruz. Peki insan gerçekten değişir mi, yoksa sadece zamanla farklı bir yüzünü mü göstermeyi öğrenir?
İnsan gerçekten değişir mi, yoksa sadece şartlara göre farklı bir yüzünü mü gösterir?
İnsan gerçekten değişir mi, yoksa sadece şartlara göre farklı bir yüzünü mü gösterir?
Cevapla