Piskoljiye oğrendiğim faydadan daha çok zarari dokunuyor, artik yuzeysel değil insanlarin derinliğini okuyorum ve bu biraz duygusal yapili olduğum için zoruma gidiyor sonuçta her kese yardim edebilme yeteneğim yok
Piskoljiye oğrendiğim faydadan daha çok zarari dokunuyor?
Ne kadar çok şey öğrenirsen psikolojin o kadar bozulur. Mesela 17 yaşlarımda yemek yiyemezdim. Arkadaşların eğlence akşamına katılmazdım. Aklıma afrika da bir yerlerde ben bu şımartılmış abur cuburları yerken açlıktan kıvranan insanların olduğunu bilmek gelirdi. İçimden gelmezdi. Senin de yazında belirttiğin gibi ne zaman dünyayı ben kurtaramam demeye başladım bazı şeyleri sineye çekmeye başladım. Bu seferde siyaset tarih psikoıloji felsefe insan yaşayışı üzerine bilgiler depolamaya başladım. Bilgi kadar lanet bir şey olmadığını öğrendim. Keşke öğrenmeseydim.
Ama ben iyileşmek için Allaha daha da yaklaşirim o zaman rahat olmaya başliyorum sonuçta dunyayi goneten o ben bi kulum ve her şeye değiştirebilecek gucum yok ve yavaş yaradan her şeye birakmaya başliyorum
Bu senin yaşantınla alakalı biraz da. Mesela bu kadar ok şey bilip öğrenip ama ebeveynlerinden ama yaşantından ama geleceğinden sevgi ve değer eksikliğin var ise bu dertlerinin üzerine dert katar. Mesela bir bilim insanı öğrendikçe mutlu olabilir. Çünkü bildiklerini bir fiile dökebilme olasılığı üzerine çalısır hayatı boyunca. Peki ya potansiyalini gerçekleştirememiş bir birey, bilmemesi gereken şeyleri öğrenirse ne olur? Demek ki bilmek görmek yetmiyor farklı şeyler de lazımmıs der farklı boşluklara düşebilir. İnsan psikolojisi dipsiz bir kuyu herkes aynı olaydan farklı etkilenebiliyor bu yüzden herkes özellikle çok özel ve aynı derecede çok sıradan...
Açıkçası bu da yaşanılan şeylerle alakalı ehehe. Dönem dönem benim içinde durum sende ki gibi. Dönem dönem ise hiç bir şey hissedemiyor tamamiyle kendimle baş başa kalıyorum gibi. Yoksa cübbe ve şalvar ile dolaştığım bir dönemim de oldu :D
çok normal bir durum bu ya bir şeyi ne kadar derinden çözersen o kadar canın yanıyor çünkü insanların maskesi düşüyor resmen her şeyi bilmek her zaman iyi değil yani senin de her yükü sırtlanmana gerek yok sonuçta sen de insansın herkesin derdini sen mi çözeceksin biraz daha bencil olmayı öğrenmen lazım yoksa bu gidişle kendi psikolojini bozarsın o yüzden çok derinlere dalmadan önce kendi sınırlarını çizmen lazım bence yoksa bu yükün altında kalırsın
Kişilik & Karakter konusunda 11,5b cevap paylaştı.
Sorun insanların derinliğini okuman değil; her okuduğunu üstlenmen. Empatik ve duygusal biriysen, bu bilgi sınır çizmeden kullanıldığında yorar, hatta incitir.
Bunun adı aslında zarar değil, hassaslaşmanın yan etkisi 🌊 Sen empati kasların güçlendikçe, dünyadaki acıyı daha çok fark etmeye başlıyorsun. Bu da 21 yaşında, duygusal bir yapıyla birleşince ağır gelebiliyor. Herkesi iyileştirmek zorunda değilsin, bu senin görevin değil 💆♀️ Sınır koymayı, bazen “görüp bırakmayı” öğrenirsen, bilgin güce dönüşür, yük olmaktan çıkar 🌱
Biliyormusun zeki olduğunu hissetmek keyif verici bişey ama şoyle bişey varki kendini zeki olduğunu zannetimeye başladiğin an aslinda zeki olmadiğinin bi kaniti olduğunu anlamaya başladiğin andir ve işler orada tersine gitmeye başlar sana iyi gunler...