İnsan neden hep yaptıklarının ya da yapamadıklarının pişmanlığını yaşar?

İnsan neden hep yaptıklarının ya da  yapamadıklarının pişmanlığını yaşar?

Bazen yaşanması mümkünken, yaşanmamış şeylerin geç kalınmışlık hissi sarar zihnimizi.. Bazen de geçmişte yaşadığımız bir deneyimin pişmanlık hissi sarar..

Neden geçmişteki olmamış bir şeye ya da olmaması içimizde uhde kalmış şeylere tutunup bugünü berbat ederiz?

Oysa Nazım Hikmet'in de dediği gibi;

En güzel deniz, henüz gidilmemiş olandır.

En güzel çocuk, henüz büyümedi.

En güzel günlerimiz, henüz yaşamadıklarımız.

Ve sana söylemek istediğim en güzel söz, henüz söylememiş olduğum sözdür.

İnsan neden hep yaptıklarının ya da yapamadıklarının pişmanlığını yaşar?
Cevapla