Hatanızı kabul etmeyip suçu başkasına yükler misiniz, var mıdır böyle huylarınız 😄?

Hatanızı kabul etmeyip suçu başkasına yükler misiniz, var mıdır böyle huylarınız 😄?

Bir insan kendi yaptıklarını karşısındakine yükler çünkü kendisiyle yüzleşmek zor gelir. Suçluluk ve utançtan kaçmak, benlik saygısını korumak, kontrol sağlamak ya da farkındalık eksikliği buna yol açar. Psikolojide buna en sık yansıtma denir. Ayrıca bu davranış, kişinin duygusal olgunluğunun ve sorumluluk alma becerisinin zayıf olduğuna da işaret eder. Bu tip insanlardan uzak durmakta fayda vardır
Bu, kendini koruma ve egoyu kollama çabası aslında 😄 İnsan, hatayı üstlenince “yetersizim” duygusu tetikleniyor, o yüzden suçu karşıya atmak daha kolay geliyor. Ben eskiden ufak şeylerde kaçardım ama artık sorumluluk almak daha özgür hissettiriyor 💫 Kendi hatanı sakince kabul edebilmek, ilişkiyi de güveni de çok güçlendiriyor 😊
Cevap
5Cevap
egosu vardır zayıftır
Hatamında doğrumunda arkasında dururum
Onlarınkinde bana yüklüyorum
Resimdeki dizi mükemmel
vicdanen rahatlamak icin
Gerçeği kabullenmek istemez
Yokk
Narsist insan özellikleri
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?