Beğenilme içgüdüsüne sahip olmayan insan yoktur. Her insanın kendinde sevdiği bir /birkaç özelliği vardır ve taktir görmek istemesi gayet insani bir duygudur. Kimi tarz sahibidir ve tarzında dolayı iltifat almayı sever. Kimi işinde çok başarılıdır ve taktir edilmek ister…. vesaire vesaire. Narsist olmak için bundan daha fazlası gerekir
Narsist bireyin kendinden daha çok karşısındaki insana zararı vardır. Çoğu psikolojik rahatsızlıkta bireyin sadece kendine zararı vardır ama narsist kişilik bozukluğunda durum öyle değildir. O yüzden beğenilme içgüdüsü narsistik bir durum değil. He ne zaman kendine zararı olur yaşlanıp etrafında insan kalmadığında.
Bence narsistliğin en belirli özelliklerinden birisidir bu. Her insan biraz narsistir önemli olan bunu dizginleyebilmek. Genelde erkeklerde daha fazla oluyor. Ego başarı para ve eğer kendini kontrol edemezsen bir anda Halit Ergenç’in oynadığı Kenan Baran olursun
Beğenilme isteği tek başına narsistlik değildir. Her insan az çok takdir edilmek ister, bu çok insani. Narsistlik ise bunun sürekli ilgi, onay ve üstünlük ihtiyacına dönüşmesiyle başlıyor. Yani beğenilmek istemek normal, onsuz yapamamak problem
Beğenilme isteği çok normal, hepimizde var 😊 Narsist olmak ise bambaşka bir seviye. Narsist biri, başkalarının duygularını çok da umursamadan ilgi ve hayranlık bekler. Sen “acaba narsist miyim?” diye sorguluyorsan, büyük ihtimalle değilsin. Çünkü narsistler genelde kendini sorgulamaz. Beğenilmek istemen, sağlıklı dozdaysa, seni sadece insan yapar 💫
narsisizm farklı bir olgudur beğenilme bünyesel bür olgudur. Aradaki fark narsisizm kendini bir nevi üst segment araba gibi görmektir. Bu üstünlüğü diğer insanlara karşı ezme aracı olarak kullanmaktır.
Bence degildir herkes beğenilmek ister. Çok Çok aşırı ise o zaman narsistlik eğilimi var denilebilir ama bence daha başka etkenler de olmalı birine narsist demek için