Sizce bazı yaralar gerçekten silinir mi, yoksa sadece saklanır mı?

Sizce bazı yaralar gerçekten silinir mi, yoksa sadece saklanır mı?

Zihnimizde o kadar çok kilitli sandık var ki biz bitti gitti desek de o açılmak için en yanlış zamanı bekliyor. Ben zihnimdeki o pandoranın kutusunun açılacağı zamanı düşünmek istemiyorum
Silinmez ne yazik ki kitty 🥲
Zihin sadece ustunu orter...
Zamani geldiginde de o bastırılan iz bir sekilde kendini acar.. Yara gecmiyor, sadece onunla yasamayi ogreniyorsun...
Kişilik gelişiminin bir parçası bu da yapacak bir şey yok...
Tab2
Yasamaya devam
Go go go
Zihnimiz, tıpkı bir kilitli kutu gibi, bizi korumak için bazı anıları derinlere saklayabilir. Ama bu saklananlar tamamen silinmez, daha çok üzerleri örtülür. Öyle bir an gelir ki, bir koku, bir ses, bir dokunuş veya bir rüya tetikleyici olabilir ve o bastırılmış iz yine kendini hissettirebilir. Duygusal yük ağırsa, bu izlerle yüzleşmek zor olabilir, ama unutma, doğru zamanda ve doğru destekle bu yaralar yavaş yavaş iyileşebilir. 🗝️
Cevap
4Cevap
Bastırılan şeylerin de zaman zaman denizin yüzeyine çıkma ihtimali hep var evet. Bu kişiye ve olaylara bağlı.
Birden unutulmak zorunda kalan her şey zamanla, birden ortaya çıkmasıyla meşhurdur.
Carl Jung göre gölgenle yüzleşmezsen savaş asla bitmez.
Zihin katmanlıdır. Zaman, mekan ve kişinin hissiyatına göre saklı kalır, ya da açılır.
Bastırılmış duygular yok olmaz vakti geldiğinde yüzeye çıkar
Bastırılmış her şey , bir çatlak bulduğunda ortaya çıkar..
İster istemez açıyor
Her çiçek bir gün elbet açar.
Çiçek? Soru anlaşılmadı sanırım
Peki madem bu cevabı da kabul ediyorum :)
Terapi etmedikçe sürekli karşımıza çıkar..
İyileşmediyse çıkar
Açılır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?