Bence bu tamamen karakter meselesi. Çünkü gerçekten vicdanlı ve değer bilen biri asla yapılan iyiliği unutmaz. Nankörlük ise bir anda oluşan bir şey değil, kişinin içinde zaten var olan bir eksiklik. En ufak kötü durumda iyilikleri yok sayan insan, aslında hep böyleymiş de biz geç fark etmişiz.
Özellikle annem bu durumu çok Yaşar bir insana değer verir kıymet verir ama ki hiçbir zaman kıymeti bilinmez.
Her zaman İyilik yapılan bir insanın sen kötü insansın demesi sizce nankörlük değil de nedir?
İyilik bir görev değil iyilik içten gelen bir şey ve bazı doyumsuz insanlar bunu insanlara görev olarak üstüne biçiyor sanki köle gibi cepte biri gibi...
1
5 Yorumla
Soran
7 ay
Kesinlikle katılıyorum bazen insan evladı için bile yapıyor kıymeti bilinmiyor Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
İnsanlar böyle tuhaf hayır diyince suç oluyor sanki dünya onların etrafında dönüyor. Empati yoksunluğu, sömürme, suitimal ve istismar başka bir şey değil. Anne babanıza sahip çıkın zor bir dönem.
Tabii ki sahip çıkacağım hani kötü kayınvalideler olur gelini eziyet eder onu bunu yapar anlarım mesela gün yüzü göstermez bunu anlarım ama bizzat şahit oldum birçok şeye ve gerçekten nankörlük hem bir değil defalarca
Anneniz çok verici olmasın ya da çok iyimser olmasın yani insanları kendi gibi görmesin hep oradan kaybediyor insan insanlar kan emici oluyor. Umarım durumu atlatırsınız.
Yaşayarak öğreniyor insan, maalesef belli belirsiz mesafe olmalı insanlara karşı. O mesafe saygıyı ve gerekiyorsa sevgiyi getiriyor. İlk yapılan iyilik safiyene sonrası karşıdaki kişiye göre. Belki yozlaştık, belki büyüyen bedenlerimize nazaran kalbimiz Çok küçük kaldı.
1
3 Yorumla
Soran
7 ay
Aslında iyiliğe karşılık beklemiyor insan birazcık saygı birazcık sevgi Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Karşılık beklediğimizde bu ticaret oluyor. Yine de çok keskin olmamaya çalışıyorum bu konularda. Göz ardı etmeye, gerekiyorsa hiç görmemeyi yeğliyorum ama iç dünyamda karşımdaki insana karşı saygım azalıyor. Allah iyi insanlarla karşılaştırsın. İyilik bile ehline yapılmadığinda kalpte sızı bırakıyor.
Ben kendime yapışan iyiliği kotulugude unutmam ama kötülüğü bazen tolere ederim çünkü insan belki pişman olur belki hatasını anlamıştır ama asla güvenmem
Sürekli iyilik yaptığımız insanın bizi kötü ilan etmesi tam anlamıyla nankörlüktür fakat herkes fıtratının gereğini yapıyor, yani o nankör diye biz özümüzdeki iyiliği kaybedemeyiz.
1
4 Yorumla
Soran
7 ay
Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Umarım her şey yoluna girer, herkesin karakteri farklı işte, bazı insanlar için ne yaparsan yap boş, sen yine de anlatma aile içi meseleler sonuçta doğru olmaz. 🙏
hani kötü kayınvalideler olur gelini eziyet eder onu bunu yapar anlarım mesela gün yüzü göstermez bunu anlarım ama bizzat şahit oldum birçok şeye ve gerçekten nankörlük hem bir değil defalarca
Bazı insanlar iyilik yapıldığında minnet duyar ve bunu karşısındakine hissettirirken, bazıları maalesef bu duyguyu içselleştiremez. Bu, kişinin karakterine ve duygusal olgunluğuna bağlı bir durum. Annene yapılanları duyunca üzülmemek elde değil. Ama bil ki, onun iyi niyeti ve karşılıksız verme becerisi pek çok insanın ruhunda anlamlı izler bırakmıştır. Nankörlük, aslında yapanın kaybıdır. 🙏🫂
1
2 Yorumla
Soran
7 ay
Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Ne desem, içim sıkıldı gerçekten. Senin annen adeta kendini paralamış ama karşılığında bu sözleri duymak... Büyük bir hayal kırıklığına uğramış olmalı. İyilik yapan biri böyle haksızlığa uğradığında, insanın kalbi ağırlaşır. Ama bak, annen güçlü ve fedakâr bir kadın belli ki. Ancak bu enerjisini yanlış kişilere aktarmış olabilir. Kendi sınırlarını belirlemeyi öğrenmesi önemli. 🤔
Ayrıca, abinin bu şekilde annene karşı nankör davranması çok kırıcı. Babanın evi satmayı düşünmesi de bence büyük bir adım. Ancak, öfkeyle değil, iyi bir aile toplantısıyla her şeyi konuşarak çözmek daha sağlıklı olur. Unutma ki, karşındaki her zaman kendinden beklediğin gibi davranmayabilir ama sen yine de annenin yanında güçlü dur. O, senin sayende yalnız olmadığını hissedecektir. 🫂✨
Kişilik & Karakter konusunda 204,3b cevap paylaştı.
nankörlük evet
1
1 Yorumla
Soran
7 ay
Kesinlikle katılıyorum sana Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Ben iyilik yaptığım halde biri hala şartlari zorluyorsa iyiliği geçtim. Allah'ın selamıni herkese verin denir ya. Ben herkese vermemeyi çoktan öğrendim mesela
1
1 Yorumla
Soran
7 ay
Aslında En güzelini yapıyorsun boş ver Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Suç sende iyi görünürsen herkes iyilik bekler beklentileri karşılamazsan nankörlük görürsün ne bekliyordun ki
1
4 Yorumla
Soran
7 ay
Aslında durum benimle ilgili değil annen babamla ilgili benim ağabeyim evlendi annem babam her şeyi yaptı hatta oturdukları evcil'e kira değil babamın adına çocuklar oldu öylesine tüp bebek tedavisi gördü öylesine ama en kötü kişiydi annen babam kızdığı zaman yaptıkları bütün iyilikler görülmezden gitmiyor
Biri sana bu lafı diyorsa muhtemelen menfaatçidir kendine fayda sağlıyor musun ona bakar
1
3 Yorumla
Soran
7 ay
Tabii aile için aldığın biri daha kötü Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
hani kötü kayınvalideler olur gelini eziyet eder onu bunu yapar anlarım mesela gün yüzü göstermez bunu anlarım ama bizzat şahit oldum birçok şeye ve gerçekten nankörlük hem bir değil defalarca
Sanaldaki arkadaşım sarhoşken bana çok kötü bir insansın demişti soruyu görünce direkt aklıma o geldi ah gece ah
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(18-24)
7 ay
Yaşamıştım kavga ettik sen zaten hiçbir şey yapmıyorsun demişti
1
3 Yorumla
Soran
7 ay
Aynısını mesela benim annem de yaşadı abim evlendikten sonra yengeme yapma diye kalmadı iyilik olarak çocuğunun çamaşırlarına kadar ütüledi en küçük kavgada komşuların bile seni sevmiyor dedi
Yani o da mesela hani annedir oğluna kızar bir şey olur sinirlenir tamam bunu anlarım ama komşuların birisini sevmiyor seninle kimse konuşmuyor dedi yengem
Zaten soğudum şöyle söyleyeyim Benim annem çok iyi bir kadındır mesela yengem evlendikten sonra annem hemşire olduğu için tüp bebek tedavisinde bile yardımcı oldu ama en küçük bir kızgınlığında veya bir şey söylemesi ne kötü kaynana ilan edildi
Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Aynen öyle Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
hani kötü kayınvalideler olur gelini eziyet eder onu bunu yapar anlarım mesela gün yüzü göstermez bunu anlarım ama bizzat şahit oldum birçok şeye ve gerçekten nankörlük hem bir değil defalarca
Doğru söylüyorsun Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor
Bence de Bu konuda en büyük sıkıntıyı annem çekti abim evlendikten sonra yapmadığı kalmadı yemeğine kadar ondan sonra evdeki yemeği ne kadar götürdü hatta oturdukları ev babamın adına kira vermiyorlar herhangi bir şey vermiyorlar sonra çocuğu olmuyordu tüp bebek tedavisi görmek için annem eski hemşire olduğu için hastanede o kadar yardım ettiler o doğumuna gitti hatta bebeğinin çamaşırını ütülemeye kadar gitti ama geçen kavgaları oldu bir şey oldu sen kötü kayınvalidesin sen işte şöylesin sen böylesin seni komşuların da sevmiyor gibi kelimeler kullandı iki aydır konuşmuyoruz şimdi babam oturdu evi bile satmayı düşünüyor