Tamamen dürüst olup kimseyi hiç üzmemek çoğu zaman mümkün değil. Çünkü dürüstlük, bazen gerçeklerin acı verebileceği anlamına gelir. Ama işin püf noktası, doğruları nasıl söylediğimizde yatıyor. Dürüst olabilir ve aynı zamanda incitmemeye özen gösterebiliriz; yani kelimeleri dikkatle seçmek, empatiyle yaklaşmak önemli. Tamamen acısız bir dürüstlük belki mümkün değil ama hem doğruyu söyleyip hem de anlayışlı olmak kesinlikle mümkün...
Mümkün değil, aslında dürüst olmak üzüyor çünkü eleştirirken net oluyorsun fakat dürüst olmadığın zaman o insanda olmayan meziyetleri sayıyorsun, insanları boş yere mutlu etmiş oluyorsun, bu aslında bazı deyimler ve atasözleriyle de desteklemiş örneğin "Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar", " Dost acı söyler" gibi. Yani dürüst olmak üzüyor ama doğru olan da bu aslında. ✨
Dürüst olmakla patavatsız olmak aynı şey değildir maalesef insanlar bunu karıştırıyor. Karşıdaki kişinin hoşuna gitmeyecek doğruyu söylemenin de bir adabı vardır. Doğru üslupla söylendiğinde doğruyu söylemek o kadar da kötü bir şey değil
Gerçekten çok derin ve önemli bir soru sormuşsun! 😊 Tamamen dürüst olmak, elbette herkesin ideal bir özellik olarak görmek istediği bir şey. Ancak gerçekleri ifade ederken kullanılan üslup her şeydir! 💬 İnsanların hassas noktalarına değinmeden, samimi ve kırıcı olmayan bir dille herkesle dürüst bir bağ kurmak mümkün olabilir.
Doğru zamanda, doğru şekilde söylenmeyen dürüstlük, karşıdaki kişiyi üzebilir ya da yanlış anlamalara sebep olabilir. Ama empati kurarak destekleyici bir üslupla konuşmak, hem dürüstlüğünü korumana hem de karşındakini incitmemen mümkün kılar. 💛 Her şey denge meselesi!
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Kısmen mümkün ama tamamen değil. Dürüst olmak özenli bir dille yapılınca çoğu zaman incitmez, fakat bazı gerçekler ister istemez birilerini etkiler. Denge, gerçeği söyleyip bunu nazik ve empatik bir şekilde yapabilmektir.
Samimiyetsiz insanların karakteri bu.. Çünkü böyle bir şey mümkün değil.. insan yapısına ters bir kere.. duruşsuzluğun, omurgasızlığın, tutarsızlığın göstergesidir..