
"İnsan her önüne çıkanı bir hata diye atacak olursa, doğruya ne zaman rastlayacak?Oblomov'dan alıntıdır..

"İnsan her önüne çıkanı bir hata diye atacak olursa, doğruya ne zaman rastlayacak?Oblomov'dan alıntıdır..
Bence insan, hayatını sürekli önüne çıkan her şeyi bir “hata” olarak görürse, aslında kendine büyük bir yük yüklemiş olur. Çünkü hata dediğimiz şey, çoğu zaman sadece bizim bakış açımıza bağlıdır; bazen deneyim, bazen de öğrenme sürecinin bir parçasıdır. Eğer her karşılaştığımız durumu hemen olumsuz bir etiketle damgalarsak, hayatın bize sunduğu küçük mucizeleri, doğru seçimleri veya doğru insanları fark etme şansımızı kaybederiz. Doğruya rastlamak, bazen sabırla, bazen de açık bir kalple beklemeyi gerektirir. Belki de en güzeli, her karşılaşmayı “deneyim” olarak görmek ve her insana, her olaya bir anlam yüklemeye çalışmaktır. Böylece önümüze çıkan şeyleri sadece “hata” olarak görmek yerine, bizi olgunlaştıran, yolumuzu aydınlatan işaretler olarak görürüz. Bence doğruya rastlamak, aceleyle etrafı yargılamayı bırakıp, hayatın akışına güvenmeyi öğrenmekle başlar. Çünkü bazen doğru, fark etmemiz için kendini gizler; ama sabırlı olduğumuzda ve yargılayıcı değil de meraklı bir gözle baktığımızda, önümüze çıkar ve biz fark ederizHayat, her zaman siyah ve beyaz değil; bazen hata sandığımız şey, doğruya giden yolun en değerli tasidir
Teşekkürler güzel yorumunuz için :)
Hayat insanı hata yapan insanlarla sürekli sınıyor. Bakalım sınır çekmekte samimi misin, kararlı mısın diye... Eğer yeterince samimiysen doğrusu elbet bir gün gelecektir.
Umarım.
Kabul edilebilir seviyede birini "benim" diye sahiplenip kabul ettikten sonra. Bize ait olan hatalarla yaşamak ve hatalarımızı düzeltmeye çalışmak daha kabul edilebilir ☺️
Ama sahiplenmedikten sonra karşımıza alıp "O" dediğimiz kişiden vazgeçmek kolaydır...
Ben bunu hep şöyle benzetirim
İnsan iki şekilde konuşur.
1 yanıdaymış gibi.
2 karşındaymış gibi.
Yanında olan kötü de söylese senin iyiliğin için söylediğini bilirsin ve alınmazsın
Ama karşındaki kişi iyi bir şey söylese bile hep bir acaba olur. Acaba başka bir şey mi söylemek istedi diye düşünür durursun.
Hatalar düzeltilebilir mi :)
"Hatasız kul olmaz, hatamla sev beni" demiş Orhan Gencebay ☺️ bazı hatalar düzelir. Bazıları ile yaşamayı öğreniriz. Bazıları ise bizi değiştirir 😬
O zaman güzel değişikler getirir umarım :)
Hangi hata bu 😅
Hangi birini sayayım :)))
🤣 Rober Hatemo gibi başla saymaya
Biiiiiiiir
İkiiiiiii 🤣🤣🤣🤣🤣
Olduuu :)))
Ben çok karamsar bakıyorum bu konuya sürekli birini deneyecek kadar vaktimiz ve zamanımız yok enerjimi başka yere focuslamayı tercih ediyorum
Neticede mağazadan elbise alıp da denemiyoruz
Karşımızdaki de bir insan onun da duyguları var hisleri var olmadı beğenmedim hadi sana güle güle mi diyeceğiz
Ya da bir iş görüşmesi gibi algılayıp kurumsal mı davranacağız istediğimizi bulana kadar
Nereden baksan tutarsızlık yani
Tabiki öyle :) yaşanılanları hata olarak değil de deneyim olarak görmek en doğrusu. Her deneyim insana değer katar. Ama iyi, ama kötü.
Ya tabii ki de onlar bir deneyim oldu tecrübe oldu yani insan geçmişe bakmamalı sadece geçmişten ders çıkarmalı
Kesinlikle :)
Hayatta hatalar, aslında doğruya ulaşmak için birer basamaktır. Her hata, sana bir şey öğretir ve seni daha bilinçli kılar. Ama bu demek değil ki, her şeyi reddetmelisin. Önyargılarla değil, sabır ve açık bir zihinle hareket ettiğinde doğruya rastlama ihtimalin artar. İnsanı var eden de zaten bu süreçlerin içindeki öğrenimlerdir. 🌱✨
Cevap
10Cevap
Hiç bir zaman ama her önüne çıkanı da denememeli bence
Dememeden nerden bilebilir ki ama :)
Doğruyu bulana kadar deneyeceksin işte :))
Herkesin doğrusu kendine ancak burada onemii olan kişinin hatamı yoksa yanlışmı yaptığıdır.
İkisi de aynı şey değil mi :)
Hata bilmeden istemeden yapılan durum veya eylemdir. Yanlış ise bilerek ve isteyerek yapılan eylem veya durumdur.
Evet haklısınız:)
Teşekkürler efendim.
:)
Çok doğru bence. Detaylarda boğulup giderken bir yandan da hayat hızlıca akıp gidecek ve geriye dönüp baktığında kocaman hayal kırıklığı. Nedeni de hiçbir şey yapmamış olmamak.
Ben fırsat veririm ama ilk hatasında da silerim kimse kusura bakmasın
Hatalar bizi doğruya götüren rehberdir
Pp ye bakınca, Antalya da mı yaşıyorsunuz?
şu an hayır ama
O resim evet
Nasıl anladın bu nasıl bir detaycılık
Çünkü unutmam :)) memnun oldum yıllar sonra sizi gördüğüme :))
Teşekkür ederim
Tanışıyorduk demek
Evet :)
Özellikle şu son bir yılda başıma gelen lerden sonra inan doğru düzgün hiç bir şey hatırlamıyorum
Annemin vefatı kardeşimin hastane ye yatması taşınmak zorunda kalmam vsvs
Öyle mi, başınız sağ olsun çok üzüldüm :(
Siz sağolun
Teşekkür ederim
İyi geceler dilerim🙏
bazı hatalar affolmaz
Bazı hatalar affedilmezdir.
Atmayınca da hadsizlesiyorlar
En büyük hata hatasızlık olur.
İşte bu kadar kolay insan silinmemeli
Doğruya rastlamak gerçekten zor nedense
Haklısınız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?