Geçmişe fazla takıntılıyım, 5-6 sene öncesinde kalmış olayları, insanları bile unutamıyorum. Ne yapmalı?

Arkadaşlar, dürüst olmak gerekirse aslında insanları affeden merhametli vicdanlı biriyimdir, öne çıkan özelliğim fazla duygusallık ve hassaslık. Geçmişte çoğu insanı alttan aldım, kaybetme korkusundan kırılmaya izin verdim, o kişileri affetmedim ama yaptıkları sürekli aklımı kurcalıyor duruyor. Bu senelerdir böyle. Yaptığım her şey için özür dilerim demelerine rağmen affetmedim. Örneğin bir keresinde o affetmediğim eski arkadaşım bana hakaret edip sonra da "sınav stresinden" dolayı dedim dedi, boş boş yüzüne baktım sonra da kabul etmesen de ben bilmeni istedim dedi, tamam dedim, gülmeye başladı kollarını açtı bana sarılmak için, ben elimle durdurdum. Daha sonra fazlaca özür diledi, kabul etmedim etmeyince yine hakaret edildi. Kendisi dünyanın en kıskanç, gereksiz insanlarından birisiydi ama ben çocuktum, çocuk aklımla arkadaş kaybetmek istemedim. Bu sadece bir örnek, buna benzer bir sürü insan bir sürü arkadaşım ve kalp kırıklığım var, genelde hepsi çocukluktan kalma, artık çocuk değilim yetişkinim ama bazı şeyleri geçmişte bırakamıyorum. Yani o arkadaşımın o gün gülerek bana sarılmak için kollarını açmış olmasına bile aşırı sinir oluyorum. Kaldı ki ben inançlı biriyim Allaha havale etmesini de bilirim ama yine de unutmak istiyorum izin verirseniz hadi ordan etmek istiyorum ama başaramıyorum, bu uzun zamandır böyle. Fazla hassasım, aklım çok geçmişte ve önüme bakamıyorum durduk yere sinirleniyorum insanlara karşı. Ciddi soruyorum ne yapmalıyım? Her türlü önerinize ve dertleşmenize açığım?

Geçmişe fazla takıntılıyım, 5-6 sene öncesinde kalmış olayları, insanları bile unutamıyorum. Ne yapmalı?
Cevapla