Bulut geçti
Gözyaşları kaldı çimende
Gül rengi şarap
İçilmez mi böyle günde
Seher yeli eser yırtar eteğini gülün
Güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün
Bulut geçti
Gözyaşları kaldı çimende
Gül rengi şarap
İçilmez mi böyle günde
Seher yeli eser yırtar eteğini gülün
Güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün
Harika denk getirmişsin aslında bu sözler Ömer hayyamin rubqilerinden alınma.. Ve rubqilerin tamamını okursan insanın devam etmesi gerektiğini ve olan biten herşeye alsitigini ve bu kabullensin anlamlı olduğunu anlatıyor. Yani bitine bakarsak söyle..
Seher yeli eser yırtar eteğini gülün
Güle baktıkça çırpınır yüreği bülbülün
Sen şarap içmene bak, çünkü nice gül yüzler
Kopup dallarından toprak olmadalar her gün.
Bu yıldızlı gökler ne zaman başladı dönmeye?
Ne zaman yıkılıp gidecek bu güzelim kubbe?
Aklın yollarıyla ölçüp biçemezsin bunu sen
Mantıkların, kıyasların sökmez senin bu işde.
Bulut geçti, gözyaşları kaldı çimende
Gül rengi şarap içilmez mi böyle günde?
Bugün bu çimen bizim, yarın kim bilir kim
Gezecek bizim toprağın yeşilliğinde.
Hayat devam ediyor ve insqn herşeye alışır.. Önemli olan devam etmek. Bugün varız yarın yok:))
Yaaa devami da mi varmisss, cok guzell 🥰🫠🫠
tesekkur ederim 🙏
benim icin cok anlamli sarkilardan bi tanesi bu🖤🖤
Güzel şarkı.. Rubailer çok güzeller. Bir ara oku bak tavsiye ederim:))
Tskler 🙏😊
Ne yaparsak zinimize kazınan şeyleri unutamayız.
Sadece hayatımızın tozlu raflarına kaldırabiliriz.
Bir gün gelir karşımıza çıkar hiç aklımızın ucundan geçmeyecek şekilde.
Bazı şeyleri kabul ederiz yanlış ya da doğru olduğunu bilsek bile.
Hani biri söyledi ya bu içinde bulunduğumuz sene içinde.
“Gözünü kapalı tutana , etrafı anlatmaya gerek yok.”
Kötülüğü iyi , güzeli çirkin yalanlar bunun böyle olmasından rahatsız değil.
Bunu kabul etmeyip sesini çıkartmayanlarda bütün sorun.
Çünkü son söylediğin kişilerde bundan memnunlar.
Sesini her daim çıkartanlar zaman geçtikçe azalıyor.
Çünkü bu insanlarda diğerleri tarafından bir şekilde baskı görüyor.
Sıfatlarla , tanımlamalar fişleniyor.
ama sende güzel güzel başlayıp konuyu biraz başka taraflara çekmişsin sanki😉
fakat dediklerine birebir katılıyorum😇🙏
Konular hep birbirine zincirle bağlı.
Ben ne yapabilirim ki.
Sadece bir noktadan bakarak asıl sonuca ulaşamayız ki.
Eğer amaç bir sonuca ulaşmaksa.
Teşekkür ederim.
Tabiki unutmayı çünkü insan herşeye alışamayan bir varlıktır düşün yerini değiştirdiğinde bile uyuyamıyorsun ne kadarda basit bir şey oysaki ama işte dediğimiz gibi alışkanlık zor birşeydir bu yüzden insan oğlu o kadar bencil bşr varlıktır ki unutmayı seçer.
evet, katılıyorum 👏
ama öte yandan da bazı anılar istesen de unutulmuyor, zihninden silinmiyor
Unutmaz, alışır. Bi süre sonrada o alışılmışlığın raflarıda tozlanır ve artık sadece tetikleyici olduğu zaman düşer aklına. Zihin muazzam bir şey ya ahah yani bu tozlu raf şeysi benim uydurmam fakat tam olarak öyle gibi geliyor bana 🙃
Bu şarkıyıda severim güzel oldu dinlediğim.. 🫠
geçmişte bazen otuz raflar bütün odanızı kaplayabiliyor ve ne tarafa baksak o tozları görüyoruz istemsiz 🙁🙁
Sarkiya ben de hastayim.🥰
Unutmak, sanıldığının aksine bir süreç ve çaba işidir. Ama alışmak... O, daha doğal, zamanla gelen bir adaptasyondur diyebiliriz. İnsan bazı şeyleri tam anlamıyla unutamaz, hafızasında izleri kalır; fakat nasıl taşıyacağını öğrenir, ayakta durmayı bir şekilde başarır. Şiirin de hüznü ve derinliğiyle resmen karşıma dokunmuş. Alışkanlık da bir nevi hayatta kalma yöntemlerinden biri, hafifçe sarmalayan bir teselli gibi. 🌿✨
Cevap
27Cevap
Zamanla önceliği değişir. Alışırsın, sonra da umursamazsın. Öyle oralarda bir yerdedir ama umrunda olmaz artık. He bazen de umrundadır amaa çöpe bakmakla aynı hissi yaşarsın.
Iste bunu başarabilmek için de öncelikle kafada bitirmek gerekiyor sanirim
Bulabilen de azdir 🙁
Alışmayı öğrenir maalesef s…. S…. Alışırsın
Saol be 😏
Pis 🙁
unutmak insanı bir hal, sonunda öleceğimizi bile unutarak yaşıyoruz ötesi ne olsun.
alışmak sonradan olan şey, onu da şöyle yorumlarım adaptasyon süresi en kısa olan en mutlu. ama her b+ka da alışmamalıyız be! sosyal çürümüşlük de her b+ka alışmaktan işte.
Evet haklisin, en cok da "ölümün günün birinde gelip bize bulacağını unutarak yaşamamız" konusunda
İnsan tembel bir varlıktır ergonomik dengesini her yere taşır ve o rahatlığı her şeyin içine katarak tembelliğini yaşar. Bu sonuçta bize alışmanın sonuçlarını verir.
Örneklere girersek çıkamayız işin içinden.
sanırım biz türklerde bu tembellik bir tık fazla🫣
Hemde nasıl ama her şeyi de biz yaparsak olmaz ki yoksa diğer Dünya insanları bizden tembel olurlar; neyse ki her şeyi biz yapmıyoruz kafamız rahat.
Eheh dimi ama 😇😇
Aslında insan unutmayı tam olarak öğrenmez, ama alışmayı öğrenir.
Unutmak sanki bir şeyi tamamen silmek gibi — oysa bazı insanlar, bazı anılar öyle derine işler ki, belleğimizden silinmese bile kalbimizin daha sessiz bir köşesine yerleşir.
evet öyle eşsiz anılar vardır ki, unuttugunu dusunsen bile onlar hep bilinçaltında gizli bir yerdedir 💖
İnsan alışmayı öğrenir zamanla. Unutmayı değil. Zaman daha katlanabilir kılar bazı acıları. Ki insan yeri geliyor en yakınının ölümüne bile bir süre sonra alışıyor. Zaman bize katlanmamız için ilaç oluyor bu evrede.
evet bazi acilara alışılıyor ama unutulmuyor🙁
Kesinlikle öyle.
Ne kadar alışırsan alış ancak unutmadıktan sonra yine hatırlanır. Sadece hatırlamak alışkanlığa dönüşmüştür. Karşındaki kişilere karşı geçmişle yaşamak ve unutmamak iyi değildir. Unutmak fedakarlıktır bazen de.
evet çok haklısın insan unutmuyor sadece alışıyor. o yüzden unutmaya çalışmak da bir fedakarlıktır bazen
Aynen öyle.
Unutamayan zihinler cehennem azabı gibidir. Ve maalesef böyle güçlü bir hafızam var. Sanırım unutmuyor alışıyor insan...
Benim de böyle bir arkadaşım vardı; gazetede. internette ne haber okusa her şey aklında garip bir şekilde yer ediyordu ve bir süre sonra tırlatmaya başladı. sende var mı öyle belirtiler 😅😝
Var tabi ben 2.5 yaşımdan beri yaşadığım olayları hatırlıyorum :D Az kaldı tırlatmaya zaten D: Belki de çoktan delirmişimdir bilmiyorum.
Son cumlene bir tik katiliyor gibiyim 🫣🥳
İnsan zamanla sadece alışır. Hayatının merkezinden yana alır o şey her neyse ama asla unutmaz. Alzheimer olmazsa tabii 😥
o zaman alzheimer olalım diye dua mi edelim yahu 😅😝
Unutmak alışmaktan gelir. Unutursan zaten alışıyorsun. Diye düşünüyorum. Tatlım. 🥰😘🫠
Ve günaydın
Güne güzel mısralara başlamak ne kadar güzel bi enerji.
bazen de işe yaramayacak insanları unutmak gerekir, değil mi😏
günaydın canım benim
musmutlu bir gün dilerim🙏🥰🥰😘
Doğru bazen insanlar hatırlanmayi bile hak etmiyor. Teşekkür ederim sana da günün guzeliyiyle şenlensin diyorum. 🫠😘🤣
🙃🥰☺️
İnsan bence ne unutmayi ne de alışmayi tam olarak öğrenemez, öğrendiğimiz şey kabullenmektir.
evet sanırım bunun tam anlamıyla adı ; kabullenmek
Alzheimer olsa bile insan çoğu şeyi unutamaz. Sadece alışırız bu yüzden
İnsanın kendi niyeti yoksa unutmaz da, alışmaz da, çözüm yolu bulur.
Her insan iki tane hayat yaşar, ikincisi zamanın kısıtlı olduğunu fark ettiğinde başlar..
Aynen oyle 👍🏻
Ben unuttum bile, gereksiz anı hatırlanmaya değmez
Unutmayı öğrenir ya da öğretirler
Insan once gunaydin der , ne o sabah sabah unutmak falan 🙁
Soruya cevap verdim
önce günaydın sonra soru
ogretemedjm yahu 40 yildir 🤦🏻♀️
Günaydın 🥰🤗🤭🥰
Gunaydjnnn🥰🥰
Heyecan yaptı yazamadı oyy oyy
bize insan gibi normal davranmana alışık değiliz ya , heyecan yapıyoruz hemen 🤪
Gıcık
Keşke unutulsa her şey sadece alışıyoruz
Maalesef🙁
Alzaymır değilsen unutmazsın, alışırsın
alzheimer olmak için dua mı edelim o zaman😅🙃
Sadece alışır.
Alzheimer olmadan unutmaz kimse sadece alışır
Alışmayı öğrenir.
İkisi de öğrenilmez
Bilincimizde var
Alismayı öğreniyoruz
Her ikiside çok önemli
Unutamaz alisir sadece
Alışmayı öğretir zaman
Alıştıkça unutur
Unutmayı öğrenir.
Bence unutmak çok zor alışmak daha kolay
Alışmayı öğrenmeden unutamıyor
İnsan aşılır ve alıştıkça unutur
Ne unutur, ne alışır sadece kabul eder.
Her ikisi de aslında
ikisinide öğrenir
İkisinide öğrenir
Alışmayı öğrenir
Alışmayı ne yazıkki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?