Bugün, geriye dönüp gülümseyeceğin tek gün olabilir.”🍁🍂 🍁🍁
Çevremi insanı değiştirir yoksa insan mı çevreyi değiştirir?
Cevapla
Beğen
Paylaş
Takip Et
15 kişi beğendi
Cevabın nedir?
Cevapla
Çok Süper Cevap
Gizli Üye
(30-35)
8 ay
Çok güzel bir soru. İkisi de birbirini etkiler bence. Örneğin mahallede oturan orta halli arkadaşlarınla daha farklı sohbetler edebilirsin. Ne biliyim genelde parasal sıkıntılar konuşulur, tatile gitmek için birikim yapmaya çalışılır vs. Ama bir rezidansta oturan, sık sık yurtdışına giden arkadaşlarının olduğu bir çevrede daha farklı konularda sohbet edebilirsin. Yurtdışında gördüğün yerleri birbirine anlatırsın, komşun da genelde iyi mesleği olan biridir. Örneğin bir pilot, subay vs. Ve bu kişilerin çocuklarıyla arkadaşsındır. Yaşadığın ortamdan dolayı piyano kursundan keman kursundan çevren vardır. Ama mahalle ortamında bakkalın çocuğuyla arkadaşsındır, sokakta futbol falan oynarsın ya da kızlar voleybol oynar. Ben kesinlikle yaşanılan çevredeki insanların yaşam şeklinin farklı olduğunu düşünüyorum. Dediğim gibi mahalle ortamında büyümüş bir insanla rezidanslarda büyümüş insanın kültür ve eğitim seviyesi aynı olamaz. Bu insanların sosyal medyada bile birbirine gönderdiği reelslar, paylaşımları daha farklıdır. Mesela biz orta halli insanlar olarak yaptığımız espriler, espri anlayışımız bir sitede-rezidansta yaşayan insanlar için belki kalitesiz olacaktır. Çok uzun yazdım ama benim de uzun zamandır üstüne düşündüğüm bir konuydu.
Aslında ikisi de değil, bir insan kendini değişirse çevrendekilerde değişir çünkü enerji alan değişir. Neyi enerji verirsen o enerji sana geri döner derler. Aynanın yansımasıdır. 🌿
Vallahi kimse öyle çevreye bilmem neye şuna buna suç bulmasın Allah insanı akıl vermeye şükür vermiş mantık vermiş düşünme yetisi vermiş yok beni çevre değiştirdi yok beni yaşadıklarım değiştirdi yok beni şu değiştirdi yok beni bu değiştirdi senin hamurun bozuksa sen değişmeye meyilliysen seni hiçbir şey düzeltemez ama karakterini sağlam o tutmaya sağlam yaşamaya karar verdiyse zaten değişmezsin anlatabildim mi bunun çevreyle ilgisi yok insanın kendi aklını benliğini benimsemesiyle var. Öyle lafta herkes adamlık taslıyor herkes dürüstlük taslıyor herkes kankalık taslıyor herkes bilmem ne taslıyor hepsi de g** kimse kusura bakmasın. Öyle çok çevresi olup da bilmem gezip tozut da ben adamım diye gezen insanları da boş vereceksiniz aynı zamanda şununla yüklemek istiyorum öyle ee benim yaşadığım çevre buydu ben böyle olmayı istemedim o zaman değişmeseydim insan çevreyi değiştiremez çevre de insan değiştirmez insan aklını ve mantığını kullanan bir varlık olmalıdır aklı ve mantığını kullanarak hareket etmelidir affedersin insan şerefsiz oluyorsa affedersin insan iki yüzlü oluyorsa affedersin insan bir dediği bir dediğini tutmuyorsa onun çevreyle ilgisi yok sen kendini bir kişilik bir doğru oturtmuşsun o doğru da gidiyorsun
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
İnsan da çevresini değiştirir, çevre de insanı. Bazen bulunduğun ortam seni fark etmeden şekillendirir, bazen de sen o ortamın dengesini değiştirirsin. Güçlü bir karakter, çevresini dönüştürür; zayıf bir ruh ise çevresinin rengine boyanır. Her etkileşim iz bırakır insanda, her kelime, her bakış bir parça taşır. Sonunda ne tamamen çevren olursun ne de tamamen kendin kalırsın, ikisinin harmanından doğarsın.
Bence bu soru hem felsefi derinlikte hem de kişisel bir bakış açısıyla cevaplanabilir. İnsan çevreden etkilenir; çünkü değerlerimiz, alışkanlıklarımız ve bakış açılarımız yaşadığımız toplumla şekillenir. Ama bir o kadar da kendi düşünce ve tutumlarımızla çevremize etki ederiz. 🌿🍁 Bugün geriye dönüp baktığında gülümsersen, demek ki çevreni de farkında olmadan güzelleştiren bir enerji yaymışsın. Ne dersin? 😊✨
kendini geliştirmiş bir birey çevreyi değiştirmeye gücü yetmesede en azından çevreyi etkiler ama bilgisiz vizyonsuz biri her gördüğü şeye özenir her şeyden etkilenir bir değişim yaşar
Bazen çevre değiştirir bazen kişi değiştirir... Bu tür olaylar herkeste olur... Yanında ki kişi iyiyse namaz kılsa kılarsın içerse içersin yani ne demişler dostunu söyle kim olduğunu söyleyeyim...
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
7 ay
Bir insan gelir çevreyi değiştirir... Bir çevre gelir insanı değiştirir... Esasında ise kimse kimseyi değiştiremez biz kendimizde olanı değiştirmediğimiz sürece...