Hayat bazen insanı değiştirmez, sadece korumayı öğretir. Eskiden safça güvenilen şeylere artık temkinle yaklaşılır, kolayca açılan kalp artık sessizleşir. Belki de değişim değil, sadece bir kabuk oluşur; dışı sert, içi hâlâ aynı hassasiyetle dolu. Çünkü hayatta kalmak bazen duvar örmektir, kendini kaybetmeden dayanabilmektir. Zamanla sertleştiğini sanırsın ama aslında sadece kırılmamayı öğrenirsin.
Peki hayat seni değiştirdi mi, yoksa sadece kabuğunu mu sertleştirdi?
Hayat seni değiştirdi mi, yoksa sadece kabuğunu mu sertleştirdi?
Beni değiştiren zaman ya da mekan değil. Yıllar geçti ve hemen büyüdüm de diyemem. Kendimi halen çocuk gibi hissediyorum (19 yaşımda hep dediğim gibi) her an biri çık çocuksun sen üniversitede ne işin var diyecekmiş gibi. Oysa o zamanların üstünden çok sular aktı ve ben çok kırıldım. Çok güldüm, çok ağladım. Çok okudum, çok işittim. Çok gezdim ve çok durdum. Belki de sadece çok oldum, azı bilmeliyken.
Kabuğumu sertleştirdi... İnsan bazen kendi başına çalılara dolanır, bataklıklarda boğulur. Hayatın boktan taraflarıyla yüzleşmek zorunda kalır. Bu yanlış yollar, hayatın acımasız öğretmenleridir. Kaybolmuşluk hissi, çaresizlik, pişmanlık… Hepsi insanı şekillendiren deneyimler. Ve işte tam da bu yüzden, yanılgılarımın kıymetini biliyorum.🦋
Bence hayat insanı tamamen değiştirmiyor, sadece bazı yönlerini görünmez kılıyor. Eskiden koşarak gittiğimiz yerlere artık adımlarla yaklaşıyoruz. Güvenmeyi, sevmeyi, inanmayı hâlâ biliyoruz ama artık herkese göstermiyoruz. Belki kabuğumuz sertleşti, ama içimizde hâlâ aynı sıcaklık, aynı öz var. Sadece onu hak edenin görmesini istiyoruz.
Hayatın tam kalbine dokunan bir soruyla gelmişsin. Aslında her yara, yeni bir ders; her acı bir güçlenme yolu. Ama o bahsettiğin sert kabuk var ya, o içimizdeki hassasiyetin bizi daha fazla yormasına engel olmak için var. Ama unutma, o kabuğun altında hâlâ aynı kişi duruyor. Belki sen de “değiştim” sanıyorsun, ama gerçek değişim, o hassaslığı yönetmeyi öğrenmekle başlar. 😊
Değiştirmedi de.. Sertlestirmedi de.. Her gün yeni bir gün.. Her inşan yeni bir insan..
Dünün acılarını bugünden hesap soramazsın. Bugün artık başka bir gün.
Bqskarinin bıraktığı yaralar için bir başkasına hesap soramazsın o yeni biri.. Ben aynı benim yol aynı yol.. Yola çıktıysan yolda olan her şey kabulüm :))
Kişilik & Karakter konusunda 22,5b cevap paylaştı.
Değişim istiyorsan buna kendinden başla Demişler ben de bu yüzden kabuğumu soymaktan çekinmiyorum hayatta beni değiştirebilir hatalarım da önemli olan hep aynı kalmaktan vazgeçmektir