Zaman mı unutturur, yoksa insan kendini kandırarak mı alışır?

Zaman bazen en ağır yükleri bile hafifletir, ama unutturmaz. Çünkü bazı şeyler geçmez, sadece kabullenilir. İnsan unutamadığıyla yaşamayı öğrenir, bunu da kendine “geçti” diyerek kandırır. Oysa kalpteki iz ne kadar silik görünse de, dokununca hâlâ sızlar. Belki zaman değil, insanın savunma mekanizmasıdır alışmayı sağlayan. Çünkü bazen unuttuğunu sanmak, gerçekten unutmak kadar iyileştiricidir.

Peki sence gerçekten hangisi güçlüdür, zaman mı yoksa insanın kendi yalanı mı?
Zaman mı unutturur, yoksa insan kendini kandırarak mı alışır?
Zaman mı unutturur, yoksa insan kendini kandırarak mı alışır?
Cevapla