Sizinle işi bitince eğer arkanızdan sallıyorsa, eleştirdiği şeyleri kendisi yapıyorsa, yüzünüze gülüp arkanızdan iş çeviriyorsa.. ✌

Sizinle işi bitince eğer arkanızdan sallıyorsa, eleştirdiği şeyleri kendisi yapıyorsa, yüzünüze gülüp arkanızdan iş çeviriyorsa.. ✌

Herkes herkese sallıyor zaten. Bu soru bile birinin arkasından sallama sorusu. Hiç birimiz dört dörtlük değiliz. Hiç birimiz cennetlikte değiliz. Herkesin defosu var.
Ancak herkes defosunu gizlemek için rol yapıyor çoğu zaman. Hepimiz bazen bu artistliğin peşinden sürüklenebiliyoruz. Kendimize öz eleştiri yapmadığımız sürece de böyle gidecek belli ki.
Oysa tam tersi, yanlışa yanlışla cevap vermek yerine doğruyu bilip sessiz kalmakta bir erdemdir. Bu hataya bende düşüyorum bazen..
Senin söylediklerin zaten fazlaca açıklayıcı olmuş ama bende bir ek yapayım. Bir insanın omurgasız olduğunu, söyledikleriyle yaptıkları uyuşmadığında hemen anlarsın. Çünkü omurgasız insanlar, duruma göre şekil alan, kime ne lazımsa ona dönüşen tiplerdir. Bir gün seni över, ertesi gün aynı şeyi başka biri için söyler. Menfaatleri uğruna değerlerinden vazgeçmek onlar için hiç zor değildir. Yanında güçlü biri varsa “haklısın” der, yalnız kalınca susar. Duruşları yoktur; rüzgar nereye eserse onlar da oraya savrulur. En ufak bir çıkar çatışmasında maskeleri düşer. Ve işte o an, senin karşında bir karakter değil, sadece menfaati doğrultusunda eğilip bükülen bir siluet görürsün. burada resme dökülmüş görselleri mevcuttu bir ara olsa şimdi link verirdim uzaktan bile ne olduğu anlaşılıyordu...( Küfür etmeyecem sus) 🤭🤭
Teşekkür ederim ablam çok haklısın 🌸
Aran iyiyken sır dediği şeyleri bağını koparır koparmaz millete döküyorsa, güven yıktığı hâlde hâlâ kendince uyduruktan kıytırıktan mazeretler buluyorsa, arandaki tüm bağları kopardığın hâlde seninle uğraşmaya devam edip, her fırsatta, kendisi milletin ayağına yapıştığı halde seni ağzına sakız etmeye çalışıyorsa, sen sustukça kudurup olaya kıvılcım atıp "ben suçsuzum" ayaklarına yatıyorsa o insan çok sağlam bir omurgasızdır.
🖤✌
Teşekkür ederim yellow head 💛
Rica ederim 🖤🌸
Şu nabza göre şerbet verenler he işte onlar omurgasız bence çünkü herkese farklı konuşan insanlardan haz etmiyorum.
Birinin omurgasız olduğunu anlamak, söyledikleriyle yaptıklarının uyuşmamasından ve güven sarsıcı davranışlarından kolayca fark edilir. Arkandan iş çeviren ya da tutarsız tavırlarla samimiyetsizlik gösteren biri, ilişkilerinde de sağlıklı olmaz. Bu insanlar genelde empati yoksunu veya çıkar odaklıdır. Kendini eleştirmek yerine başkalarını suçlamayı tercih ederler. Böyle kişilere haddini bildirmek ise bazen sessiz kalıp uzaklaşmakla mümkün olur. 🌟
Cevap
27Cevap
Bir insanın omurgasız olduğunu, menfaati bitince değişen tavrından anlarsın. Rüzgâr hangi yönden eserse oraya eğilir, çıkarına dokunmayan haksızlıklara sessiz kalır. Yüzüne gülüp arkandan konuşur, cesareti hep kalabalıktan gelir. Zor zamanında değil, güçlü olduğunda kim yanında kalıyor ona bakmak yeter. Omurgasız insanın sözüne değil, davranışındaki tutarsızlığa bakarsın. Çünkü karakter, sessiz anlarda belli olur.
Bu dediklerine kagıöıyoejm, fikri sikri başka olup yaptıkları başka olanlarda omurgasızdır. Ve tanjmadıkları hakkında konuşanlarda omırgasız, büyüklerine saygısız olanlarda omurgasız, alayı öyle barış😅
Haklısın
Duruşu çıkarlarına göre değişiyorsa omurgasız insandır...
Çok uzağa gitmeye gerek yok burada onlardan bol bol var zaten
Maalesef.
Kendi fikri yoktur, varsa da ayrışmamak için söylemez. Çoğunluğun fikrine katılır. Birinin yanında A birinin yanında B der. Bir fikir belirtirsin, baş başaysanız senin fikrine katılır ya da ortamda kimi güçlü görüyorsa onun fikrine katılır. Kendisiyle çelişen hareketler yapar. Herkes tarafından sevilmeye çalışan, onay arayan tipler oluyorlar genelde.
4.18- Bu arkadaş omurgasız insanı çok iyi anlatıyor.
her şey bittiğinde. Omurgasız oldukları için yılan gibi sağa sola kıvırıp duruyorlar, o yüzden başta anlayamıyorsun. Menfaati bittiğinde anlıyorsun.
Yüzüme gülüp arkamdaş iş çeviriyorsa, dedikodumu yapıyorsa, sadece işine geldiği zaman arayıp yazıyorsa, başarılarımı küçümsüyorsa, kendini üstün görüyorsa, laftan anlamıyorsa, kaba ise... daha bir sürü şey var liste uzar
Çıkarı için her şeyi yapan insandır her halinden belli olur
Kemikleri sayılıyorsa ( Zayıflıkla alakalı değil yanlış anlaşılmasın. )
Aslında bir insanın omurgasız karaktersiz olduğunu o insanı tanıdıkça anlayabilirsin bunun belli bir tarifi yok hayatına giren insanın omurgaya da karakter durumunu onun sana verdiği tavırlara göre değerlendirebilirsin
omurgasız insanı en kolay şu şekilde anlarsın herkesin yanında farklı bir yüzü olur kim güçlüyse onun tarafında olur yanlış gördüğü şeye ses çıkarmaz ama menfaati varsa savunur bir de genelde yaptıklarının arkasında durmaz suçu hemen başkasına atar
Kıvır kıvır kıvrılıyorsa omurgasızdır Abdullah
Dün arkasından sövdüğüne bugün çıkarları için yalakalık yapıyorsa omurgasıdır. Ayrıca siyaset içinde de sıklıkla görülür bu tipler.
Arkandan konuştuğunu yüzüne söyleyemeyecek kadar karaktersizse ve ortama göre şekil alıp yalakalık yapıyorsa.
Kim o an çıkarına uygunsa, herkesi satacak tipteki kişi. Yetmezmiș gibi o değilde, herkes sorunlu o doğruymuș gibi davranan ucubemsi yaratık.
Yorumları görünce ekstra bişeyde yazamadım. Başka ne diyeyim ki.
Her ne eden kendine eder.
Herkesi allaha havale edip yoluma bakarım kardesim.
Yüzsüzse mesela vallahi en çok midemi bulandıran yüzsüzlük ve pişkinlik. İnsanın biraz onuru olur onursuzluktan omurgasızlığa geçiş işte...
Herkese laf sokmaya çalışır. Hemen savunmaya geçer. Ana bacı katar. Komple silik bir tiptir hemen belli eder çünkü dayanamaz
Çevreyle olan iletişimine ve olaylara ilişkin yaptığı yorumlardan anlamaya çalışırım
Senden duyduğunu düşmanın olduğu kişiye anlatıyorsa
Surekli kararsızsa, sorumluluktan kaçıyorsa veya zor durumlarda tavır koyamıyorsa omurgasızdir
Biz ona omurgasız değil karaktersiz diyoruz.
Özü sözü bir değilse. Ama hislerim güçlüdür hiç bir şeye bakmadan da anlarım
Arkasından konuştuğu insanların yüzüne gülmesi her şeyi anlatır
Çıkarcı sahte tavırlardan çok insan sildim bu sebepten.. maskelilerle işim olmaz benim..
Yorumuna katılıyorum. Sadece senin değil başkası için de böyle yapıyorsa
Omurgasız insan çıkarı için her duruma uyum sağlayıp ilk fırsatta sözünden dönen kişidir
Her defasında kendini kurtarma çabasına baktığımda anlamak kolay oluyor
Dedigi şeyin arkasında durmayan jöle gibi olan insanlara deniyo
bir dediği bir dediğini tutmuyor, sürekli yarıyolda bırakıyor ve utanmıyorsa...
Ayaklari uzerinde durup yapan guclu yum ayaklari yaparsa
İpini her çekenin peşine gidiyorsa
Yapmam dediklerini yapınca
Sen yazılacak her şeyi söylemişsin zaten..
Davranışlardan ve kullandığı cümlelerden
Verdiğin değere rağmen sana nasıl davraniyorsa
Beddua okumayacağım, neyse 🤦🏻♀️
Ooooo çok var böyle omurgasız
Röntgenlen. Allahım şifa versin.
Omurgasız duruşundan 😄
Gamsızlığından. Yav şak lığından...
Haset ve iki yüzlü ise gerisi geliyor zaten
Tipten bile anlaşılır
Hareketlerinden anlaşılır
Düşünceleriyle yaptıkları çelişiyorsa
Konuşması ve hareketleri anlatıyor zaten
İstediğini alamayınca çirkefleşiyorsa
Binlerce yol var anlamak için
Söyledikleri ile yaşantısı uymadığında
Beş para etmez insandır
Aynen öyle bencede
arkadan konusuyorsa
Akapeli ise
Para verince
Alışveriş yol..
Karektersiz
Bencillikten.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?