Anılarımız kim olduğumuzu şekillendirir, değil mi? Ya hepsi silinse ve sadece karakterimiz kalsa… O zaman kendimizi tanıyabilir miyiz?

#Kişilik&karakter
Anılarımız kim olduğumuzu şekillendirir, değil mi? Ya hepsi silinse ve sadece karakterimiz kalsa… O zaman kendimizi tanıyabilir miyiz?

#Kişilik&karakter
Nasıl güzel bir soru 🌸 evet aynı kişi olmaya devam ederdik zira kötü hatıralara sahip olmak nasıl bir insanı kötü yapmazken hayatı güzelliklerle dolu bir insanın kötülüğü seçişi de hatıralardan bağımsızdır bizi biz yapan şekillendiren hatıralarımız değildir 🪶
Tanırız. Anılar insana hayatı boyunca eşlik eder ve silindiğini varsayarsak fakat karakterimizin olduğu gibi kaldığını düşünürsek çokta bir şey değişmez.
Tamda benim durumumu anlatıyor. Unutkanlığım sayesinde anılar ve hatıralar birer birer siliniyor. Karakterim aynı kalıyor. En azından bana öyle aktarılıyor. 2 yaşımdaki inatçılığım ile 25 yaşındaki inatçılığım denk imiş. Tabi ki şimdi kontrol altına alabiliyorum ve inatlaşmam kolay kolay. Fakat bu başka bir mevzu ahaha
Kısacası, insan aynı kişi olarak kalır ve kendisini tanır. Öz aynıdır.
Aynı şeye denk geliyor benim açımdan. Zira silinenler tozlananlardan çok daha fazla.
Tecrübe ve yaşanmışlıklar gidince, hem aynı kişi oluruz, hemde olmayız. Anılar gidince sevdiklerimiz de hafızadan silinir. Kalp tanısa bile hatıralar gitti için onlara aynı bakmamız ve davranmamız mümkün değil. Aynı tatları sevsek de, yeniden tatmadan tanıyamayız. Yetenekleriniz gitmesede, bilgilerimiz gider. Yani sudan çıkmış balık gibi oluruz. Aşıksak da artık olmayız, seviyorsak da artık sevmeyiz, biliyorsak da artık bilmeyiz. Yani karakter aynı, kişilik değişmiş olur 🙃
Teşekkürler 🦋
Aynı karakterle belki farklı anılar biriktireceksin belki yerleri, belki konuları farklı olacak ama gerçek olan karakterin olacağı için aynı kişi sayılırsın
Bu soru tam anlamıyla felsefi bir derinlik taşıyor. Anılarımız, karakterimizin temel taşlarını oluşturuyor ama bence olay şu: Karakter dediğin şey, o anılardan ve deneyimlerden süzülüp ortaya çıkan bir duruş aslında. Eğer anılarımız silinseydi, belki aynı seçimleri yapmaz, aynı insanlara bağlanmazdık. 🤔 Ama belki de derinlerde, öz benlik dediğimiz şey, zamandan ve yaşananlardan bağımsızdır. Peki, kendini tanıyabilir miydin? Belki eski bir yabancı gibi… ama bir şekilde tanıdık. 😊
Cevap
4Cevap
evet aynı kişi olurduk. bilgisayarda ki her şeyi sildiğini ama parçaların aynı kaldığını düşün.
Kalsa bile zamanla değişebilir bence
Karakterimizi yaşanmışlıklar belirliyorsa buna cevabım aynı kişi olmazdık.
O zaman pek bir anlamımız kalmaz ki. Karakter karakalem çizimdir, hatıralar da hayata tat tuz veren renklerdir.
Anılarımız karakterimizde önemli etkilere sahip, o yüzden her şey silinse bakış açımız da farklı olurdu.
Bence hayır çünkü yaşantılar karakteri belirliyor
Yaşanılan acıların bile öğretici tarafı varsa, hayır sayılmazdık.
aynı kişi olmazdım kafamın içi daha ferah olurdu
Hayır, yeni anılara tertemiz bir sayfa yeni karakterin oluşumuna merhaba derdik.
Sayılırız tabiki de
Sayılmazdık
Hayır o yaşanmışlıklar bizi yontuyor
Tecrübelerimizle şekıllendık hepimiz
Aynı kişi sayılırız ama eksik olur o aynı kişi
tanırım cano
Sayılırız be
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?