Ne yemek ne içmek sarmıyor artık, Şarkılar şiirler kitaplar filmler bile çok soğuk.
Isınmak bu kadar zor olmamalı, hem de şu kış gününde.

Ne yemek ne içmek sarmıyor artık, Şarkılar şiirler kitaplar filmler bile çok soğuk.

Hiçbir şeyden keyif alamadığını söyleyen birine önce acele etmemesini öneririm. Zor dönemlerde insanın ruhu yorulur ve hiçbir şey cazip gelmez. Küçük adımlarla başlamak, kendine yüklenmemek önemlidir. Sessiz bir yürüyüş, sevdiği bir müzik ya da sakin bir sohbet bile içindeki karanlığı hafifletebilir. Asıl mesele yeniden hissetmeyi öğrenmek, zamanla kalbinin uyanmasına izin vermektir. Sabırla geçecek, yeter ki kendini sevmeyi bırakmasın.
Bunu aslında 3 başlıkta çözülebilir. Eğer hiçbir şeden keyif almıyorsan
Kendinle kurduğun fiziksel bağı onarabilirsin.
Bakım yapabilir, spor yapabilir beslenme rutini oluşturarak
Bir sonraki diğer insanlarla kurduğun bağlar ve iletişim. Mesela hiç tanımadığın insanlarla tanışabilir, sohbet edebilir, hatta yemek yiyerek. Oturarak yani kendini ve kendin dışındaki dünyayla bağlantı kurmanı kolaylaştırır. Herşeyin sandığın gibi olmadığını fark edebilirsin bu sayede. En aptal bulduğun insandan bile öğrenebileceğin birşeyler vardır.
Birde kendinle kurduğun ilişki. Bunu da kendinle baş başa kalarak yapabilirsin. Kendine güzel şeyler söyleyerek takdir ederek
Bu kadar. Denediğinde%100 işe yarayacağından eminim 😃
Gayet açıklayıcı ve güzel olmuş. Teşekkür ederim öncelikle.
Spor yapamam çünkü sağlık sorunlarım var.
Bakım dediğin saç kestirmekse 1 haftadır berberime ulaşmak için yırtınıyorum ama telefonu bile açmıyor herif sıkılmış benden. d
Yeni iletişimler kurasım adım atasım da gelmiyor çünkü yanlış anlaşılıyor.
Ama son kısmı beğendim.
Kendi kendini takdir etmek kısmı.
Öncelikle ilgini çektiği ve ayrıntılı olarak hislerini paylaştığın için teşekkür ederim ☺
Bakım sadece saç kesiminden ziyade beslenmene, fiziksel görünüşüne ve sağlığına önem vermek. Sağlık sorunlarını eminim ki düzeltmeye çalışıyorsundur.
Adım atasım gelmiyor yanlış anlaşılıyor. Bu dünyadaki diğer insanların bakış açısı değil. Kimse kimseyi yanliş anlamak için beklemiyor, ya da yanliş anlamak için iletişim kurmuyor. Bunu senin dünyan dışından seni hiç tanımayan biri olarak söylüyorum. Bu adım atmamak için bu düşünceyi seçmek senin tercihin.
Evet 3. yü yapabilirsin. Ve bu da tek başına yeterli gelecek bir şey değil. Yani diyeceğim o ki hata yapmak, yanlış anlaşılmak bunları yap. İnsansın çünkü. Hepimizin kusurları var. kendine emek vermek. Beğenmene sevindim 🙏
Çok fazla detay var o yüzden ilk kısmı atlayacağım.
Sorun düzelmemeye ant içmiş, vaktiyle her hafta hastanedeydim.
İnsanların bakış açısı elbette şekillendirmiyor.
Fakat attığımız adımları dahi düşüncesizce attığımız zaman sorunlar yaşarız.
Deneyeceğiz bir şeyler bakalım. Sağol :)
Rica ederim ☺kolay gelsin😇
Depresif bir ruh halinde olduğunu düşünürüm. Psikolog değilim bu nedenle profesyonel bir tavsiye veremem ama tecrübelerim gereği şöyle tavsiyeler verebilirim
1- Bu durum mineral veya vitamin eksikliğinden kaynaklanıyor olabilir. Bu nedenle acilen bir kan tahlili yaptırmanı öneririm. Takviye alman gerekebilir
2- Psikolojik bir sorun olabilir. Dostlarla (sanal değil gerçek) sohbet, açık havada (orman veya Deniz kenarı) yürüyüş kesinlikle iyi gelir. Yürüyüş, mutluluk hormonunu, depresyon ilacından daha fazla yükseltir.
3- Hobin varsa ilgilenebilir, farklı hobiler edinebilirsin.
Benden bu kadar.
Uzun süredir derdi, sorunu, sıkıntısı, hayattan zevk alamaması ya da adına her ne deniyorsa o tip insanlarla muhatap olmuyorum.. Tavsiye verdikçe belli bir süre sonra toksik, bencil bir tavra bürünüp seni psikoloğu gibi kullanıyor..
Merhaba, içinde bulunduğun bu hissizliğin tarifini yapmak kolay değil, farkındayım. 🌧️ Ancak senin gibi hissetmek de anormal değil, bazı dönemlerde yaşam enerjimiz düşebiliyor. Kendine baskı yapmadan, küçücük şeylere tutunmayı dene; bir yürüyüş, bir çiçeğin kokusu ya da sıcak bir kahve gibi. Yavaş yavaş kendine nefes alanları açmalısın. Bu süreçte yalnız olmadığını bil ve sevdiklerinle sohbet etmekten çekinme. Ayrıca profesyonel destek de sana yol gösterebilir. Umut hep var. 🌟
Profesyonel destek verecek olan önce kendine yol göstersin sayın iremolog.
Paradan başka hiç bir şey düşündükleri yok.
Anladım, biraz öfkelisin 🌀 Ama bu hislerin altında bir de sessiz bir hayal kırıklığı seziliyor, değil mi? Sana kim hayal ettiklerini vermedi? Paradan dem vurmuşsun ya, keşke her şey o kadar basit olsaydı. Kendin için bir şey yap, tamam mı? Kimseye güvenmiyorsan, kendine güven ve ilk adımı at. Bir de; dünyayı biz mi kurtaracağız bilemem ama kendi dünyanı temizlemekle başla. ✨
Cevap
16Cevap
İletişimimde olmayan birisi ile karışmam, canı ne istiyorsa o şekilde yapsın 😀
İletişimimde olan birisi ile benim yaptıklarımı ona öneririm, anlatırım anlaması için. Benim penceremden izlemesine davet ederim.
Lakin inatla bunu reddedip kendi penceresinin önünden ayrılmıyor ise, bir süre sonra artık vazgeçerim.
İletişimde miyiz. d
Geleni geri çevirmeyiz zaten o kada da değilll
E bir de çevirseydiniz hanım efendi :D
Dimi ne acı olurdu be ://
Hiçbir şey yapmadan bir süre dinlenmesini bu kez de hiçbir şey yapmıyorum diye sıkılır sonunda da dinlenmiş olur
En sonunda da delirmiş oluyor :)
Bana hiç olmadı çok geçtim o dönemlerden neşeli şarkılar da iyi geliyor aslında
Hiç bir şarkı yalnızken keyif vermiyor bilirsin :)
Bana veriyor aslında düetler az biraz daha keyifli bilirim 😅
Az biraz mı :O Ayıp ayıp. d
Azıcık ucundan birazcık 😅
Sadece azcık için mi bilmediğimiz şarkılara girdik yani. d
Ben biliyordum hepsini ki😅
Olan bana mı oldu 😂😂
Bu hikayede yanan sen oldun 🚬
Bir gülüşe kanan ben öldüm :)
Hayat hem güldürür hem öldürür
Bende alamıyorum, biraz uyu derim belki düzelir
Nemuyumasu nemrut gibi 😂
Keyif almıyor zaten neden bir şey önereyim ki? Hiçbir şey önermem...
Çok mantıklı abla. d
Ben mantıklı kadınım...
Hem mantıklı hem karakterli.
Teşekkür ederim
Keyif, dışarıdan alınan bir ikram değil, içeriden üretilen bir bakış açısıdır. Eğer hiçbir şeyden keyif alamıyorsanız, muhtemelen yanlış yerlerde arıyorsunuzdur. Kendinize sürekli ‘ne yaparsam mutlu olurum?’ diye sormak yerine ‘neden artık hiçbir şey bana tat vermiyor?’ sorusunu sorun. Kök sebebi bulduğunuzda, en sıradan şey bile anlam taşımaya başlar.
Çok defa sormuştur da tatmin edici bir cevap alamamıştır
Depresyona girmişsin hayırlı olsun derim. Hepimiz öylesi dönemlerden geçiyoruz. Önemli olan bu sürecin çok uzun sürmemesi ve kendini dinlemen. Hiçbir şey yapmak istemiyorsan da normal hayatında zorunlu olduğun şeyler dışında kendine bir ara ver dinlen
Zorunlu olmadığım hiç bir şey yapmıyorum açıkçası. Hatta zorunlu olduklarımı aksattığım için de geriliyorum
İşte gerilmemek için zorunda olduklarını yap diğerlerini geçiştir. Kendini nasıl huzurlu hissedeceksen o şekilde devam et
bak ben iki senedir dönemsel olarak böyleyim 🤣 daha yeni hayat enerjim gelmeye başladı. Şüyle ki sabah yürüyüşleri iyi geldi. Kendimi zorluyorum güneşi selamlıyorum. Yoksa her şey sıkıcı geliyor ya. Rutinden çıkmak, tebdil-i mekan eylemek iyi geliyor. Bak salıncakta sallanmasam iyi geldiğini bilmeyecektim. Yeni bir şeyler dene yeniliklerin insanı 🌻
Salıncak değil de evimin içine hamak tarzı bir şey yapmıştım bi 10 yıl kadar önce. d o iyiydi. onun içinde uyuyor kalkıyordum
Bu ben 🙋 . Unutan iyileşir bir filozofun dediğine göre. Benim bir kaç önerim var şu günlerde uyguladığım; bilinçaltı çalışmaları yapıyorum ben her gece hatta kulaklığımda o sesle uyuyorum. Bana iyi geldi öneririm. Ddd
Hangi sesle uyuyorsun anlamadım
Youtube bilinçaltına yönelik sesler var meditasyonlar olumlamalar ben o seslerle uyuyorum. Bana iyi geldi. Haftada bir bilinçaltı yıkama çalışmaları da yapıyorum. Stresten arınmak için. 💫
Söz ettiğin mistik yol falansa onları dinlerdim eskiden.
Artık kendilerine bile hayırları yok. d
Ay hahahah 😂😂😂 mistik yol değil sadece ssss subliminal sesler dinle zxx
Subliminal olanlara karşıyız ya.
Çok şiddet içeriyor falan.
😄bilinç altı yıkamaya dair sesler dinle bence. 🤔
Bilinç altımız yeterince yıkanmış durumda zaten.
Bir de biz karıştırmayalım. d
Dövecem şimdi laf dinle üzülüyorsun eline ne geçiyor mutlu ol farzet çok mutlusun bir süre sonra o ruh haline alışırsın🤣
Sakin ol bitter sakin ol. Büyütecek bir şey yok biişi yok bişi yok.
Farz edemem işte sorun orada.
Her şey beyinde başlar sen inanırsan başarırsın. Yoksa herkes öneri der burada bu tarzda. 😀
Beynim yok sağol. d
Beynine affedersin dfgg
Kaba yorumdan alıyorum hemen ayıp ayıp yakışıyor mu. d
hahahah bir de tehdit ediyor xvhhj
Yetkili biri yok mu ya bu kız bana kaba kaba konuşuyor bir de masumane kendimi savunma kelimelerimi tehtid diye niteliyor ayıp ayıp çok kırıldım cıks
İyi oldu sana sus dfcf
Yetkili benim kimi kime şikayet edıyon lann fgggg
İmdat :(
Sayen de güldüm çok thank you 🤣
Keşke kendime de hayrım olsa.
Olur olur moralini bozma su akar yolunu ırmağını vadisini bulur şelaleden de atlarsın sen hahahah
Bu sefer de şelaleden atlattı.
Ne kadar çok düşmanım var yav üff
😄
Son zamanlarda bu sıkıntıdan bende muzdaribim depresyon da falanda değilim ama yaptığım hiç biseyden keyif alamiyorum hiç bisey ilgimi çekmiyor ve heyecan duymuyorum bedeni genç ruhu yaşlanmış insan hastalığı
Ruhum yaşlı ya onu kabul ediyorum :)
Böyle hissetmen çok normal bazen hayatın temposu bizi yorabiliyor. Kendine biraz zaman tanı küçük şeylerle başla belki sevdiğin bir uğraş kısa bir yürüyüş ya da sakin bir dinlenme bile iyi gelebilir.
Hepsini denedim
Peki
Yiyorsa su içme, yemek yeme diyorum. Dönemsel ruh hali değişimlerini romantize etmeyin. Geçer gider. Çok terso olan yataktan çıkmasın. Ama yoo, gayet çıkılıyor. Demek ki o kadar da umutsuz değil.
Yataktan çıkıp işe gelmesem taş mı yiyeceğim hanım efendi. d
Hayatı idame ettirmek için mecburuz.
Ama tabi romantize etmemekte lazım yani. d
Tamam, hala gelecek için planın var. Yarın ne yiyeceğini düşünüyorsun. Demek ki durum o kadar da vahim değil.
Romantizmi bırak işine bak şımarmayın bu kadar djd
Üff çok sıkıcısın. d
Realistim diyelim dj
4 yaş sendromun çetin geçmiş senin
28 yaş sendromumu gör sen bir de. d Ondan da çetin :)
Hesabını kapatırsan sonraki nickini sendromadam yap fjdj
İşletişim amaçlı yorum bu jsjsj
Sonraki nickimi belirleyerek beni tanıyacak görün görün jsjs
Bu nickinle iletişmedim ki diğeriyle iletişeyim fj
Bu da bir iletişim yöntemi bak. d
Seni yormayan saçma sapan muhabbetin tam ortasında olmalısın. En anlamsız şeye kahkaha attığında göreceksin iyi gelişi
Yaaa öyle durduk yere gülünce de b. k mu var gülüyon diyolar. d
Ben demem 😂
Deneriz. d
Daha farklı şeylere yönelmeyi deneyebilirsin, monotonluk ve rutin insanın hayat enerjisini söndürüyor
Bir kaçış yolu yok gibi eldeki imkanlarla idare etmel, i
Her zaman başka yol vardır
Bişey öneremem oradan uzaklaşırım. Benim de enerjimi çeker zaten tahammülüm kalmamış
Zaten çeken şey tahammülsüzmülk. d
Yazarken yoruldum o kadar üşeniyorum düşün. d
Tatlı yapar, çaya davet ederim belli ki anlatacakları var.
Süper fikir. Keşke bizim de öyle imkanlarımız olsa
Aynı durumda sayılırım. Yorumları okumaya geldim
İyi öneriler var
Yürüyüş vs. diyenler olmuş. Ortam değişikliği, sosyallik
Bir tavsiyem yok maalesef, şahsen kendim psikiyatriye başvurdum. Ama hâlâ kendime gelemedim.
En kısa zamanda gelmen dileğiyle
Bende diliyorum, umarım olur
Yeni bir hobi bulmasını ve sosyalleşmesini ve de arkadaşlarıyla vakit geçirmesini tavsiye ederim
Sosyalleşme imkanı yok. Hobileri detayda yazılanlar aslında
Cevap bulununca sorunlar ortadan kalkar. Doğru :)
Kahve fiyatlarını görünce daha çok bozuluyor psikoloji. d
En son 3 kahve 1 limonataya 650 lira ödendi.
Ben ödemedim tabi ama zoruma gitti. d
Tahmin et limonatayı kim içmiştir. d
Ben. d
Hepimizde aynı sorun var ve çözümünü bilmiyorum umarım bilen birileri çıkar.
Umarım :)
ekran süreni azalt o bile sana iyi gelecek az mı o zaman temiz bir oksijen almaya dışarı çıkmaya bile üşeniyorsan balkona çık hava al kendine geldikten sonra dünyadaki en anlamsız ama seni oyalayacak bir şeyi yap kafanı boşalt kendini serbest bırak
Güzel tavsiyeler teşekkür ederim
o kadar canım saçması herkesin verdiği tavsiyeler ki nezaket gereği teşekkür etmen çok doğal asıl ben teşekkürün için sana teşekkür ederim biri bana bildiğim şeyleri söylese teşekkürümü sunar konuyu keser mevcut duruma devam ederdim yanlış anlama hani içinde bulunduğun durumu az çok anladığımı sanıyorum diye yazdım bunları anlamıyorsam da benim her boku bildiğimi zannederk yaptığım bu yorumu ciddiye alma lütfen
Estağfurullah.
Bazen bildiğimiz şeyleri duymak bile iyi gelebiliyor.
Her kelimenin bir anlamı var benim için :)
Bir şey önermek yerine önce neden bu halde olduğunu, onu bu hale iten son olayı/durumu sorarım. En kısa hâliyle; son zamanlarda ne yapıyordun, mecbur muydun? Seni bu ruh haline sokan en son şey ne olabilir?
Çok iyi bir yaklaşım
Yapmasın o zaman ahdhhd
Ot mu bu. d
Hiç bir şeyden keyif almıyorsa keyif aldığı şeyler hayatına tekrar gelmeden keyifsiz bir şekilde yaşamaya devam etmek zorunda kalır Allah acısın Allah kurtarsın
Mümkünse seyahate çıkmasını öneririm.
Yeni yerler görmek keşfetmek böyle anlarda bana iyi geliyor.
Bende aynı durumdayım
Çok geçmiş olsun efenim
Teşekkür ederim
Ölme zamanın gelmiş derim kendine gelir
Öyle dersen gün sayar bence. d
Hiç bişey yapmamak
Bu da mantıklı. d
Kış mevsiminde olduğunu zannettiği için olabilir.
Uykusundan yeni uyandıysa demek ki :)
Psikolojik tedavi tavsiye ederim.
Onu da denedik ama tekrar deneriz. d
İremolog'a sitem etmişsin o zaman alternatif olarak çekirdek çitleyip Yeşilçam filmleri izle.
Çok para istiyorlar :D O parayı versek daha çok deliririz yani. d
Çekirdek alacak paran varsa film de aç tamam 😂
Hahaah film tavsiyen var o halde. d
Neşeli Günler olur
Bi tanıdığım psikolog var onu öneririm
:D Çok iyi
Sende benim gibisin tedavisi ne bilmiyorum
Tedavisi yok :)
Aklına başka şeyler getirmesini söylerim.
Ne getirsin
Telefonla oynamak yerine kafanı dağıtacak şeyler yap. Mesela benim de senin gibi anksiyetem başladı mı psikolojik destek almıyorum, internetten psikolog bulup videolarını izliyorum. Derin nefes alıyorum, bu bile işe yarıyor. Kelebek etkisi bile işe yarıyor, denemesi bedava bea..
Bir de Trakya tavsiyesi vereyim küfürlü konuşursan da içini boşaltmış oluyorsun. Bol şans dostum.
Çikokata ye derim
Kutusuyla aldım :)
bi koş gel düzelir
Yerimden kalkacak takadim yok
Olabilir zaman zaman öyle şeyler
Doğru diyosun
Hiçbir şey artık keyif vermiyor zaten gayet doğru yerinde bir cümle
Bir uzmandan yardım almasını.. depresyon hafife alınacak bir durum değil..
Hayatı daha anlamlı hale getirmenin başka keyfi olablir
Ölmeyi önerebilirim bizimde enerjimizi emmesin jdjdjs
Dua etmesini ve sabırlı olmasını sevdiği şeylere yönelmesini öneririm
Yaşam alanını değiştir derim. Belki de yaptığın iş, yaşadığın yer ruhuna ait değildir.
Bu dönemi kendisi atlatmalı kabuğundan çıkarak öneriyle olacak iş değil
O zaman yapma
Tamam 😒
Motosiklete başla
Çok severim.
Bajaj Pulsar 12 bin tl iken kafaya koymuştum.
O zamanlar cg vardı bende hiç sevmezdim ama ucuz diye almıştım.
şu an scooter var akşamları dolanmaya çıkıyorum ama o da keyif vermiyor artık.
Önce çok çalış ve keyif verecek bir motor al bir de motoru seven bir kız arkadaş yap
Hiçbir şey yapmamasını
Öl mk o zaman derim
Merhaba,
O zaman hiçbir şey yapma! 😅
keyfinin kahyasını değiştirmeli
Hayattan keyif almaya bak derim 😂
İnzivaya çekilmek lazım
Dua bencede dua
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?