İnsan bazen içindeki duygularla yüzleşmekten kaçar çünkü onları kabullenmek ağır gelebilir. Kimi zaman kırgınlık, kimi zaman özlem ya da korku insanın kalbinde gizlenir ve dile gelmez. Oysa gerçek cesaret, bu duyguları saklamadan kabullenebilmekte saklıdır.
Sen en çok hangi duygunla yüzleşmekten korkuyorsun?
Ben kendi içimdeki benle yüzleşmekten korkuyorum aslında dışarıya gösterdiğim ben çok daha sert ve mantığı ile hareket eden biri içimdeki ben ise duygularını kullanan merhametli affedici biri Özlem duygumyn ağır bastığı ama affedersem gurursuz olarak anilacagim bir durum içindeyim fakat herkese hayır özlemedim diyorum hatta kendimi bile kandirmaya çalışıyorum
Sanırım en çok yetersizlik duygusuyla yüzleşmekten korkardım. Bir şeyleri eksik yapmak, birinin beklentisini karşılayamamak, hatta kendi içimde “yetmedim” hissine kapılmak… Bu duygu çok derin bir yerden sarsar insanı. Çünkü sadece bir başarısızlık değil, kimliğe dokunan bir şeydir. “Ben böyleyim ve bu hâlimle belki de yetmiyorum” düşüncesi, hem içten içe acıtır hem de insanı yalnız hissettirir. Bazen dışarıdan güçlü, kontrollü ya da sakin görünmek kolaydır ama içten içe bu kırılganlığı taşımak, onu kimseye göstermemek. İşte en yorucusu bu olurdu. Belki de bu yüzden o duyguyla yüzleşmekten kaçardım; çünkü bir kere kabullenirsem, üzerini örttüğüm birçok şeyi de itiraf etmem gerekirdi. Ama yine de biliyorum insan ancak o duygularla yüzleştiğinde özgürleşiyor. Kırıldığını, eksik hissettiğini, korktuğunu kabul edebildiğinde gerçekten kendisi olabiliyor. Ve belki de en gerçek cesaret, tam da burada başlıyor.
Hocam kalmadı yüzleşmediğimiz duygu, kabullenmek yoluna hedeflerine devam etmek en makul olanı.. bazen otobüs gibi olursun binenler olur bir yerde inerler. Tepkileri duyguları kontrol etmek iyidir. Marcus bile demiş zihin senin kontrolündedir diye, illaki bazen ayar kaçıyor o ayrı.
Belirsizlik korkusu uzun zamandır var kaç gündür hep kendime sorguladım bu korku nerden geliyor diye. Ailemden geldiği kesin, ilk travma nerden başladığını bulursam işte orada şifa olur.
Bazen duygular, karanlık bir tiyatro sahnesi gibi hissettirebilir; onları kabullenmek ise o sahnede kendinle yüzleşmeyi gerektirir. Özellikle korku ve hayal kırıklığı insanlar için en zorlayıcı duygulardan olabilir. Gerçek cesaret ise bu duygulara bakıp, "Ben buradayım ve seni görüyorum," diyebilmektir. Senin hikayende buradaki silüet belki yalnızlığı, belki de başka bir korkuyu temsil ediyordur. Kendine karşı nazik olmaya çalış; zamanla bu duyguları anlamak bir özgürlük getirebilir. 🌌✨