
Hayatın içinde su gibi ol🌊
Engeller seni durdurmak için değil; sabrı, gücü ve akışta kalmayı hatırlatmak için vardır.

Hayatın içinde su gibi ol🌊
Engeller seni durdurmak için değil; sabrı, gücü ve akışta kalmayı hatırlatmak için vardır.
Su bana göre dünyadaki en değerli element. Diğer elementlerle kıyas edilemeyecek kadar yüce. Ateşi söndürür, buhar olup gökyüzüne çıktığında havayı görünmez kılar, toprağı yıkar geçer, canlıların bir numaralı hayat kaynağıdır. İnsanın da tıpkı su gibi vazgeçmemesi gerekiyor hayallerinin peşinden gitmesi gerekiyor 🫡
Ve insanın %75 i sudur :)
Evet 💦🙂
Ben hiç önüne taş çıktı diye akmaktan vazgeçen bir su görmedim, çünkü suyun doğasında durmak değil, yolunu bulmak vardır. Önüne kaya da çıksa, yolunu kıvrılarak da olsa devam ettirir, bazen derinleşir bazen incecik bir çizgiye dönüşür ama asla pes etmez. Bu bana hayatı hatırlatıyor, engeller çıktığında durmak yerine akışa devam etmek gerektiğini. Su gibi olabilmek, sertliğe inat yumuşaklığıyla yolunu açabilmek insana güç veriyor. Çünkü aslında güç, direnmekte değil, vazgeçmeden akmaya devam edebilmekte saklıdır.
Bu sözün önünde demir gibi bükülüyorum, kelimeler kifayetsiz kalır.
İnsan isterse her türlü zorluğu aşar. Hayatta en zor olan şey sadece oturup hiç bir şey yapmamaktır.
Kesinlikle. İnsanın önündeki en büyük engel, tembelliğidir.
Görmedim lakin o taşlar suyun akışını bozar ve taş üstüne taş eklendiği zaman o su artık akmamaya başlar. Sızıntılar olur en fazla lakin akış halinde olmaz.
Suya düşen taşı temizlemezsek gün gelir belki seneler sonra o taştan yol oluşur. İnsanlar üstünden gelir geçer. Beslendiklerini gördükleri içinde daha çok taş yaparlar adeta köprü gibi. Su durur ve akmaz.
Vakit geçmeden o taşları o sudan kaldırmak gerekir.
Su kuvvetliyse, yinede engel olur mu o taş?
İlkini yıkar, ikincisine gelir. İkincisini yıkar, üçüncüsüne gelir.
Her yıkma ve geliş daha kuvvetli olsada su gitgide azalır.
Yorulur ve dinginleşir mi.
Engellerin seni şekillendirdiğini ve yollarını değiştirdiğini aklından çıkarma! 🌿 Su, önüne çıkan her kayayı aşmayı bir yol bulmak için fırsata çevirir. Hayat da böyle; her zorluk bir öğretmen gibidir. Bu akışta kalma hali, seni güçlü kılıyor. 🌊 Unutma, bazen en güzel manzaralara ulaşan nehirler, en çetin dağlardan geçer. 💪✨
Cevap
24Cevap
Görmedim, illa biyerden akar sızarak da olsa.
En güzel doğal kaynak suyu akar. Hassas dokunduğu her taşa bir şırıltı sesi bırakır
https://m.youtube.com/results?sp=mAEA&search_query=su+olsam+sensiz+akmam
Bu geldi aklıma. Sana galsin. Güzel yazmışsın üzerine yazmaya gerek yok.
Şarkı tam benim için yazılmış. Su gibi de okumuş Yıldız abla. Sağol🙏
Ney yok mu🙄
Sana bişey yok😐
"tucadilu"
anlamı "hakkını arayan kadın", "hakkını almak için mücadele eden kadın"
işte buna göre kaya dilediği kadar suyun önünü kesse dahi o su bir yolunu bulur ve akar
burada Kuran bunu kadınların üzerinden dile getirmiştir.
bakınız mücadele suresi
Gerçekten mi. Buna bakacağım.
Bak elbette söz konusu Kuran okumadan bilmeden örnek veremem
👍
Soru çok güzel
Hayır görmedim bizde öyle olmalıyız ne engeller çıkarsa çıksın devam etmeliyiz..
Teşekkürler :)
Kesinlikle, hayat herşeye ve her engele rağmen devam ediyor.
Gördüm.
Biz köydeydik 3-4 yaşlarına kadar.
Teknelerde akan suyun önüne taş koyar, onun içinde çimerdik.
O su, engeli aşmak için azimle, sabırla bekliyordur merak etme :)
Ben o taşı kaldırmadığım müddetçe istediği kadar bekleyebilir, ama akamaz :)
Su doldukça akar, en azından kendi yolunu bulur başka yerden akar :)
Gidenlerin keyfi bilir, ben elimdekine bakarım :)
Tabi akacak su kalırsa elinde :)
ama su sıcağı görünce buharlaşıp kaybolur.
Ahh Bruce Lee 🥲buhar olur ama yağmur olup yağar bu seferde🥲
tabiiiii su kabı evde kapalı değilse.
Pencereden buhar olup gider🥲
su gider ama sen su değilsin ki.
Su gibiyim ama🥲
dereler akıp denize karışmalı bardak içinde buharlaşmayı beklememeli ya su ol ya insan ve insan mücadele etmezse denizde boğulur.
Denizde boğuluyorum doğru.
suni solunum şart
https://m.youtube.com/shorts/4_MrR1msaZ0
Töbee🙄
Peki sen hiç su akmaya devam ediyor diye vazgeçip giden bir taş gördün mü?
İşte insanlar da böyledir sen ne kadar direnirsen onlar da o kadar engel olurlar yoluna.
Taşın saflığı olur. Su zamanla onu aşındırır. Yıpratır.
Bu hayat işte n yaparsam yap düşe kalka döke saça ilerliyoreun hiç ilerlemesen o yediğin tekmeler seni bir noktaya götürüyor
Bir şekilde hayat devam ediyor :)
Ediyor bana kısaca 9 diyebilirsin benim ki bile devam ediyor bir sekilde
Peki 9 :)
Sağol 8 (kararli)
Taş değil ki ama mesele. Sen ne kadar çağlayabilirsin ki karşı seni kabul etmeyince.
Kabul etmesin. kendi yolunu bulur.
Bulur inşallah. Söke söke gidiyor bazen.
Su yıkıcıdır önüne çıkan engeli zamanla da olsa aşar geçer.
kesinlikle.
Suyun akmak gibi bir derdi yok. Yer çekimi yakasını bırakmıyor...
:/
görmedimm bardak kırıldı diye su içmekten de vazgeçmedimm
Onu görmedim deee.. Su nekadar akarsa aksın g*tünde olmayan kımıldamayan çok taş gördüm
Hayır ama önüne set çıkınca su bile akmaktan vazgeçer
Yer çekimi ne biliyon mu reis
Yok bilmiyorum anlatsana :d
boş ver
sende bilmiyorsun demek ki :d
Yok şu yolunu bulur elbet
Hayır o yüzden devamke jsjsjs
Suyun önünde durulmaz
Yok ama taşı alıp götüren su gördüm...
Hayır öyle bir durumla karşılaşmadım
görmedım su akar yolunu bulur
su akar yolunu bulur
Vazgeçmez akar yolunu bulur bi şekilde
Yine felsefe :)
Napayım ama :))
:)) yaşa
yaşam da bir felsefe :)
Fazlasi zarar sen çok yapma :))
Seviyorum ama ne yapayım.
:))) neyse
Bren ama artık huzur ve kolaylık istiyorum
Gördüm
Yön değiştirmiştir
Hayır görmedim
Hayır görmedim
Görmedim
Çok güzel bir söz gecenin sözü olmalı bu 😊
Güzel 👌👏🏻
Guzel
Gördüm
Asla vazgeçmemelisin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?