Sevdiğin için fedakârlık yapmak, içinden geldiği için yapılan ve karşılık beklenmeyen bir davranıştır; orada sevgi zaten vardır ve fedakârlık sadece onun bir yansıması olur. Yaptığın fedakârlıkla sevgini kanıtlamak ise daha çok karşı tarafın görmesini, bilmesini istediğin bir ispat niteliği taşır. Birinde kalbin özgürce akışı vardır, diğerinde onaylanma ya da değer görme isteği. Peki senin için gerçek sevgi, kendiliğinden taşan fedakârlıkta mı saklıdır, yoksa yapılanların görünür olmasıyla mı anlam kazanır?
Sevdiğin için mi fedakârlık yaparsın, yoksa yaptığın fedakârlık mı sevgini kanıtlar?
Yaptığım fedakarlık her zaman sevgimi kanıtlamaz. Hakketmiştir, merhamet etmişimdir fedakârlık yaparım. Bazen de sevdiğime fedakarlık yapmam hak etmemiştir bu da onu sevmediğim anlamına gelmez. Fedakarlığın karşılıklı olanı güzel.
Sevgi ve fedakârlık birbirini besleyen iki güçlü duygudur. Bazı insanlar sevdikleri için fedakârlık yapar; çünkü karşısındakinin mutluluğu, kendi mutluluğu olur. Bu durumda fedakârlık, sevginin doğal bir yansımasıdır. Zorlayıcı değil, isteyerek yapılan bir davranıştır. Öte yandan, bazen yapılan fedakârlıklar sevgiyi görünür kılar. Yani kişi, duygularını sözle ifade edemese bile, emek vererek, kendi rahatından vazgeçerek sevgisini gösterir. Bu tür davranışlar, sevgiyi somutlaştırır ve ilişkiye derinlik katar. Kısacası; bazen sevdiğimiz için fedakârlık ederiz, bazen de yaptığımız fedakârlıklar, ne kadar sevdiğimizi bize gösterir. Gerçek sevgi ise, bu iki durumun dengesinde kendini bulur.
Sevdiğin için fedakârlık yapmak, duygunun içtenliğini gösterir; sevgiden doğan doğal bir davranıştır. Ama bazen de tam tersi olur Yaptığın fedakârlık, sevgini görünür kılar, karşındakine hissettiklerini kanıtlar. Yani biri kalbinin içini gösterir, diğeri dışarıya yansıtır. Sevgi olmadan yapılan fedakârlık zamanla yük gibi hissedilir; sevgiyle yapılan ise içten gelir ve kanıt niteliği taşır.
Sevdiğim insanlar için kendimden ödün vermeden yapabileceğim fedakârlıklar oldu. Sevmediğin sorumluluk duyduğun gönül bağının olduğu kişiler için de yapman gerekenler olabilir. Fedakârlık yapman sevginin göstergesi değildir.
Her şeyden önce, sevgi ve fedakârlık öyle iç içe geçmiş kavramlar ki, biri olmadan diğeri yarım kalır gibi hissediliyor. Eğer içinden gelerek, tamamen sevgi dolu bir şekilde bir şeyi yapıyorsan, kalbin adeta akışa geçmiş demektir. Bu, gerçek bir sevgi göstergesidir ve zaten kendiliğinden anlamını taşır. 🌟 Karşılık beklenmeyen fedakârlıkların güzelliği de buradan gelir.
Ama sevgiyi kanıtlama çabası içine girersen, işte orada biraz ego devreye girip “Bak, değerimi gör!” diye haykırmaya başlar. Asıl sevgi, sessiz ve kendiliğinden gelen bir akıştır. O yüzden, görünmek değil, hissetmek çok daha gerçek. 🌿 Sen ne düşünüyorsun Ayhan?