Dertleşmenin de var bir adabı 👀 -Dostunu iyi seç, dertleşirken söz kesme, dinlediğin derdi sakla, derdini anlatana kendi derdinden bahsetme, akıl verme anlamaya çalış, sakın ' boş ver ' deme , ses tonunu yumuşak tut, duyduklarını yargılama.
Sizin eklemek istedikleriniz var mı? Çevrenizde bu kurallara uyan sevdikleriniz var mı?
Adab-ı dertleşme kurallarını biliyor ve uyguluyor musun?
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Dertleşmenin de bir adabı olduğunu düşünüyorum; karşındakini yargılamadan dinlemek, sırlarını kimseyle paylaşmamak, sözünü kesmeden sabırla yanında durmak gerekiyor. Ben de elimden geldiğince buna dikkat ediyorum çünkü dert anlatan insan çoğu zaman çözüm değil, sadece anlaşılmak istiyor. O an kendi duygularımı araya sıkıştırmadan, içtenlikle dinlemeye çalışıyorum. Sessizce eşlik etmek bile bazen en büyük destek oluyor. Dertleşmenin özü, yükü hafifletmek; bu da ancak samimiyet, güven ve incelikle mümkün oluyor.
Dert anlatmayı ve sorunları birileriyle paylaşmayı pek tercih eden birisi değilim hatta hiç tercih etmem desem abartmış olmam ama çok iyi bir dinleyeceğimdir. İnsanların yaşadığı Duygu yoğunluklarıyla yapmış oldukları doğruları ve yanlışları asla yadırgamadan dinlerim, birini can kulağıyla dinlemek herkesin harcı değildir, bazen düşünüyorum da benim kadar sabırla beni dinleyip, anlayarak ve duygularıma, düşüncelerinme saygı duyarak dert ortağı olabilirler miydi? Yoksa sadece her dert anlatmamdan nemalanıp, benim üzerimden prim mi kasarlardı...
Ben genelde uyguluyorum ama çevremde yok gibi bi şey. Mesela içini dökeceksen önce “ya sen müsait misin?” diye sormak lazım. Çünkü herkesin kafası her an kaldırmıyor. Anlatmaya başlayınca da karşındakini boğmamak önemli, sonuçta o da insan. Dertleşmek dediğin şey karşılıklı bir yol aslında, bazen sen anlatırsın, bazen o. Dinleyen tarafta olunca da illa çözüm bulmana gerek yok, çoğu zaman “yanındayım” demek yeterli oluyor zaten.
2
2 Yorumla
Soran
9 ay
Çok detaycı olduğumuz için mi anlatmayı tercih etmiyoruz acaba 🤔
Ben çözüm odaklıyım. Boş ver yerine daha verimli kelimeler kullanmayı tercih ederim zira boş ver demekle boş verilmiyor 🙃
Hani varsa bi sıkıntı ya çözülmeli ya çözülmeli.
Kurallara eklemek istediğim şey aslında orada da yazan lakin benim içinde çokça önemli olan şey; herkesin dert büyüklüğü kendinedir. Bana büyük gelen başkasına küçük gelebilir ve ordaki “amaaan bunu mu dert ettin” demek yani yargılamak ve küçümsemek çok kırıcı. İnsanın anlattığı varsada anlatası gelmiyor birde pişmanlık oluyor dahada sinirleniliyor 🤣
1
4 Yorumla
Soran
9 ay
Kesinlikle öyle prenses, hassasiyetin için teşekkürler.🦋
Adab-ı dertleşme konusunda ne güzel bir farkındalık geliştirmişsin! 🌼 Bence eklenebilecek şeylerden biri, karşındaki kişi söylemese bile duygularını anlamaya çalışmak olabilir. Bazen sadece "Seni gerçekten anlıyorum" demek bile iç rahatlatır. Ayrıca, dertleşme sırasında mekânın huzurlu olması da önemli. Tüm bu kurallara uyan bir ortamda, insanlar şifa buluyor. Sen bu konuda şanslı mısın peki? 🌟
2
2 Yorumla
Soran
9 ay
Anlamayarak " seni anlıyorum" diyen birisi ne kadar samimi olabilir.🤔
Ben bu konuda şanslıyım evet öyle birileri var. Ben anlatmayı tercih etmem bu farklı bir konu.
Samimiyetten uzak bir "seni anlıyorum" gerçekten itici olur, haklısın. 🎯 Neyse ki, çevrende bu kurallara uyanlar varmış. Anlatmayı tercih etmemek tamamen senin tarzın. 🌷 Dertleşmek yerine içinde çözüyor gibisin; avantajı var mı, bence var. Ama insanız, bazen dilsiz duygular bile nefes almak ister. Anlatmak istemezsen yazmayı dene derim, rahatlatır. 🙃
Kurallara bağlı kalan bir insan olmadım hiç bir zaman. Bana yakışan ne ise onu yapmaya çalıştım. Kural olsaydı da olmasaydı da yapardım yani. Kafama göre hareket ettiğim için çok hakarette görmüşümdür. Sorun yok :D
derdini anlata kendi derdini kısa öz anlatıp probşemin üstesinden nasıl gelebildigini anlatıp ufkunu düşüncelerini ve cözüm yolları üretebiliriz hayat paylaştıkça güzel