Zihinsel olarak nasıl olgunlaşabilirim? Sizce, olgunluk nedir ve bir insanın olgun olduğu nasıl anlaşılır?

Kısaca anlatayım:

Ben o kadar boş şeylerle uğraşıyorum ki.. ve kendimi sürekli başkalarıyla kıyaslayıp kendime çok acımasız davranıyorum.. ama haklıyım. Misal şöyle anlatayım:

Onlar işinde gücünde çalışıyorlar, mis gibi sosyalleşip gezip eğleniyorlar... Ben ise odamda oturmuşum ne iş var ne bir uğraş.. hâlâ başkası adına fan hesabı açmakla uğraşıyorum... Kendi hesabım bile yok... Birde çok saçma şeyler düşünüyorum: Yok efendim işte renk tonu mor siyah olsun daha korkunç görünürüm, yok efendim gri olsun buz gibi görünürüm, işte normal renkte paylaşırsan sıradan ve ezik görünürsün kimse seni ciddiye almaz o yüzden filtre vermelisin gibi saçma şeyler düşünüyorum.. hiç sosyalleşmiyorum.. sadece akşam dışarı çıkıyorum, onda da gidip eski okulumun oraya bahçeyi seyrediyorum işte anım var hatıram var diye tribe giriyorum, sonra diyorum X böyle yapar mıydı? O şu an mis gibi sahilde bir kafede kahve içiyordur, sen hâlâ çocuk gibisin... O evlendi, senin sevgilin bile yok.. o ehliyet aldı, araba aldı ve işten sonra gezmeye gidiyor, senin ehliyetin bile yok... hayata hep geç kaldım.. büyümeyi kaldıramadım.. sorumluluk alamadım.. sanki zaman geriye dönecek ve ben lise döneminden hayata devam edeceğim gibi düşünüyorum.. ama gelmişim 21 yaşıma, hâlâ odamdayım.. kitap falan okusam, kendimi geliştirsem hadi neyse ama dediğim gibi, hâlâ birinin adına fan hesabı açmakla uğraşacak kadar ergenim... Ne zaman olgunlaşacağım ben? Niye böyleyim ya? Bu yaşıma geldim, hâlâ kendi paramı kazanamadım.. kuaföre giderken bile annemden veya babamdan para istiyorum.. kim bilir benden ne kadar nefret ediyorlardır da belli etmiyorlar... Ne yapacağım ben? Bu saçma kafa yapısından nasıl kurtulabilirim?

Zihinsel olarak nasıl olgunlaşabilirim? Sizce, olgunluk nedir ve bir insanın olgun olduğu nasıl anlaşılır?
Cevapla