Birinin karakterini anlamak, sadece iyi zamanlarında yanında olmakla değil, kötü zamanlarında da tavırlarını görmekle mümkündür. İnsan, işine yaradığında herkesin yüzüne gülebilir, güzel sözler söyleyebilir. Ama artık senden bir beklentisi kalmadığında hâlâ aynı samimiyetle duruyorsa, işte o zaman gerçek yüzünü görmüş olursun. Çünkü çıkarın bittiği yerde gösterilen tavır, sözlerden çok daha dürüst bir aynadır. Peki, sence bir insanın gerçek karakteri en çok hangi anda ortaya çıkar?
Bir insanın karakteri, sana iyi davrandığında mı yoksa işine yaramadığında mı belli olur?
İyi davranması onun tarafından bir sınırlama, işime yaramazı ise benim tarafımdan bir sınırlama getirir. Hiçbiri ise birini anlamak için yeterli genişliği sağlamak. Birini tam anlamıyla anlamak yine mümkün değil. Eğer anlayış bir yerde yatıyorsa; ben dışındaki canlılara davranışında yatıyordur.
Merhaba 🌸 Bence bir insanın gerçek karakteri, genellikle işine yaramadığı veya senden bir beklentisi olmadığı zamanlarda kendini gösterir. Çünkü insanlar genelde çıkar ilişkileriyle hareket edebiliyorlar; senden faydalandıkları veya bir şey kazandıkları sürece iyi davranmaları kolaydır. Ancak asıl sınav, bu fayda ortadan kalktığında, zor zamanlarda veya ihtiyaç olmadığında ortaya çıkar. Eğer o kişi hâlâ saygılı, anlayışlı ve samimiyse, işte o zaman onun karakterinin gerçekten sağlam ve içten olduğunu anlayabilirsin. Çünkü gerçek dostluk ve insan ilişkileri, sadece çıkar üzerine kurulmamalı; karşılıklı sevgi, saygı ve destek üzerine olmalı. Ayrıca, böyle durumlarda karşındakinin davranışlarını görmek, onun ne kadar güvenilir ve olgun biri olduğunu anlamana da yardımcı olur. Kısacası, iyi gün dostu olmak kolaydır, önemli olan kötü gününde de yanında durabilmektir. Bu yüzden insanın karakteri, en çok zor zamanlarında belli olur.
bazen çok sevdiğin insana ekstra sabırlı, iyimer, sevgi dolu olabilirsin. Bunu iki yüzlülük olarak görmüyorum. Ama aynı kişi gözünden düştüğünde ya da sana kötülük yaptığında öfkelenip layık olduğu muameleyi gösterirsin. Sevgi dolu bir insanı o raddeye getirmemek gerekiyor çünkü her kesin bir sınırı var. Öfkemi ya da hayal kırıklığımı sırf etik görünücem diye içime atıp o kişiye belli etmezsem içimde bu konuyu kapatmam zor olur. Kısaca; özel olan kişilere daha bir özenli davranırım. Ama işi boğazıma kadar getirmişse ona da patlarım. Sonra bana sen iki yüzlüymüşsün falan demeye hakkı yok çünkü herkesi hakettiği yere koyarım zamanı geldiğinde.
Bir insanın gerçek karakteri, genellikle sadece sana iyi davrandığı zaman değil, özellikle işine yaramadığı, senden bir çıkar beklemediği veya zor zamanlarında nasıl davrandığıyla kendini gösterir. Çünkü çıkar ilişkileriyle birçok kişi nazik ve sempatik olabilir; önemli olan, karşılık beklemeden, kendi menfaatini düşünmeden nasıl bir tutum sergilediğidir. Gerçek karakter, karşındakine saygı göstermek, empati kurmak ve gerektiğinde destek olmakla ortaya çıkar. Ayrıca, birisi zor durumdayken yanında olup olmadığını görmek de karakteri anlamanın önemli yollarındandır. Bazen insanlar kolay olduğunda iyi davranır, ama asıl sınav zor anlarda gösterilir. Karakter, çıkar gözetmeden, içtenlikle davranabilmektir. Çok zor zamanlarda çok değişik insanlarla denk geldim insanlar gördüm.
Bence çok güzel bir noktaya değinmişsin. İnsanların gerçek karakteri, çıkar ilişkileri sona erdiğinde ya da karşılık beklemedikleri bir durumda netleşir. İşine yaramadığında hâlâ nazik, dürüst ve samimi davranan biri kesinlikle daha değerlidir. Yağmurlu bir gecede seni yalnız bırakmayan o kişi, sağlam bir karakteri barındırıyordur. 😊
İşine yaramadığı, denileni yapmadığı, hayır diyebildiği zamanlarda belli olur. İyi zamanlar da genelde sorun çıkmaz bir problem yoktur. Beklentiler ters düştüğü zaman nasıl bir tavır sergilediği, saygısını, duruşunu bozmadan nasıl fikir belirtebildiği önemlidir.
Reel dünyada yaptığı davranışlar Eylemler benim baz aldığım noktadır. Sadece bana değil genel davranışlar önemlidir buda genel gözlemle ortaya çıkar. Sözlerin çok önemi yok sözler karakteri çok yansıtmaz.
Özne ben olmadığımda belli olur. Hatta öznenin yalnız ve yalnız kendisi olduğuna inandığında. Çünkü insan yalnızken kimse gerçekte de odur. Tek başına kaldığında bir kedinin gölgesine sığınan mı ağaçlara tekme atan mı belli olur.
Bana göre iyi bir karakter tutarlı olmalıdır. İyide olabilir kmtüde olabilir ama hep aynı olmalı. Hani şey derler elma ağacından armut beklenmez öyle olmalı.
Aradan o menfaat perdesi kalksıın ne selamsız ne sabahsızlar çıkıyoooor öncesinde canım cicimler Durduk yere yakın davranan insandan da şüpheleniyorum zaten
İyi günde her kes yanındadır, ama kötü gününde seninle dertlenmiyorsa mesajına geç cevap veriyorsa kestirip atıyorsa seni önemsediğini gösterir tam aksine seninle sadece laylaylom olarak görür