Doğarken yaşamın için bir dilek hakkın olsaydı, bunu ne için kullanırdın?

Doğmadan hemen önce,
bir ses fısıldadı kulağına: “Bir dilek hakkın var. Bu hayatta ne istersin?” Ne kolay bir yaşam istedi, ne büyük başarı… Sadece şunu söyledi: “Anlam… Her adımımın, her gözyaşımın, her sevgimin anlamı olsun. Boşuna gülmeyeyim, sebepsiz ağlamayayım. Kolay olmasın, ama boş da kalmasın bu hayat.”

Ve o çocuk doğdu.
Ağlamadan.
Sanki neden geldiğini biliyormuş gibi.

Yıllar geçti.
Sevdi, kaybetti, sustu, yandı…
Ama hiçbir şeyi anlamsız yaşamadı. Bir gün biri sordu: “Bu kadar derin düşünmek yormuyor mu seni?” Gülümsedi: “Ben doğarken anlamı seçtim. O yüzden her şey biraz daha ağır… ama bir o kadar gerçek.”

Doğarken yaşamın için bir dilek hakkın olsaydı, bunu ne için kullanırdın?
Doğarken yaşamın için bir dilek hakkın olsaydı, bunu ne için kullanırdın?
Cevapla